Liczba postów: 22
Liczba wątków: 5
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
Witam panowie przeczytałem wątek z forum volkswagen :http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=62471&postdays=0&postorder=asc&highlight=elektryczny+podg%BFewacz&start=0
i bardzo zainteresował mnie pogrzewacz elektryczny, czy ktoś z was forumowiczów posiada taki i czy warto go montować, zauważyłem że nawet są elektryczny pogrzewacze produkowane przez VW wkręcane do bloku silnika, czy wie ktoś może w którym miejscu jest miejsce na podgrzewacz? Są wersje do silników PD 115 i 130KM. Jeśli ma ktoś taki zainstalowany w swoim SGA to prosił bym o opinie. Pozdrawiam
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
podgrzewacze sa takie same i w 115 i 130 itp. Sa tu gdzie pompa tandemowa( vaq i paliwa) na glowicy. Jest tez wtedy czujnik temperatury na tym kruccu. Kruciec ten jest wyposazony w trzy swiece zarowe. Ten podgrzewacz to tak troszk epipa bo daje tyle co nic a obciazenie elektryczne stanowi znaczne. Pradowo to sie nie oplaca bo ile wyciszniesz z altka 30 amper i juz bedzie max czyli razy 12 V to masz jakies 350 wat. Czajnik ma 2000 wat a webasto 5000 wat.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wiesz co to jest bilans cieplny?? Tyle ile energii wlozysz tyle tez mozesz oczekiwac zwrotu. Chodzi mi tu o cos podobnego jak sobie zagotujesz wode w termofor to pozniej ta woda oddaje cieplo. Jesli zaslepisz rurki na tyna nagrzewnice to moze i przednia bedzie grzala troszke lepiej w poczatkowej fazie ale ogolnie do kabiny raczje nie bedzie wiecej wpadac ciepla tylko mniej. Ten elektryczny podgrzewacz ma trzy swieczki zarowe ktorych zalaczanie odbywa sie w ten sposob ze steruje ECM zaleznie od obciazenia altka. Zalacza na poczatek dwie swieczki a jesli podniesiesz obroty silnika to zalaczy tez i trzecia. Moc grzewcza jest mizerna i raczej slabo odczuwalne sa skutki tego dogrzewacza- podniesie temp moze o 5 stopni plynu chlodzacego podczas jazdy. Te swieczki tez nie beda pracowac caly czas bo to by bardzo szybko wykonczylo altek a akumulator zeby odzyskal swoja energie to trzeba by zrobc ze 60 km trasy albo i wiecej.
Chlopaki na forum golfa ten temat tam juz przerabiali i nieco lepszym rozwiazaniem jest nagrzewnica tez elektryczna tam gdzie nadmuch jest na nagrzewnice seryjna-wodną. JEst to taki bajer stosowany w pasatach ale widzialem to tez w corsie i nazwywa sie to quck heat. Moc takiej nagrzewnicy to na maxa zdaj sie 600 czy 900 wat. Z tym ze jest to podpiete wlasnie zamiast tych swiec zarowych.
W starych mercach byla grzalka w bloku silnika i miala 600 wat i podpinalo sie to pod siec 230 volt i takie rozwiazanie jest juz duzo lepsze. Mimo to trzeba auto podpiac kablem ze 3 godziny wczesniej w zime i wtedy silnik rozgrzewa sie do temp takiej jak mamy w lato czyli jakies 30-40 stopni zamiast tego co na dworz epanuje czyli -20 czy nawet wiecej.
Piecyk ebera mozesz zakupic na allegro z ajakies nieduze pieniadze i napewno bedzie to duzo lepsze rozwiazanie. Piecyk ma 5000 wat i jego dzialanie pozwala na sprawne rozgrzanie silnika w 10 minut a nie w 30 minut zimowa porą. Tą nagrzewnica elektryczna to by to trwalo chyba ze 4 godziny wiec sam widzisz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie no pomysl jest dobry z tym podgrzewaniem z tym ze poprostu pradu mało jest w aucie. JEdynie co to ta grzalka z alegro na uklad wodny tyle zeby jakas taka z 2000 wat zapakowac. PRzedluzacz pod dom podstawic i czasowy nastawnik i w zime mozna dzialac. Tyle ze to raczej mieszkańcom blokowisk nie przejdzie. póki co nie narzekam w swoich autach i grzeja sie odpowiednio.
Piec ebera mam na 90% sprawny bo musze jedynie podmienic czujniki temp na nim ale jakos czasu i checi brak. Piec wyhaczysz na allegro za nieduze pieniadze bo ja kupilem za 200 zl praktycznie nowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 66
Liczba wątków: 16
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
0
Witam,
dogrzewacz spalinowy mam popsuty. Czy jeśli "odetnę" przewody idące do tylnej nagrzewnicy (stosując zaworek pod podwoziem) to będzie OK? Chodzi mi oto czy silnik mi się nie przegrzeje.
Pozdrawiam
Robert
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Możesz zaslepic i możesz połączyć rurką.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 867
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
27
Jak zaslepi rurki na tył to musi wyłączyć elektryczną pomkę na podszybiu.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Przeciez pompka na podszybiu nie jest na sztywno spieta. Nie spali sie. czesc pompujaca nie jest spieta sztywno z wirnikiem silnika. Naped przekazywany przez magnes.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.