Ocena wątku:
  • 6 głosów - średnia: 3.17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podgrzewacz elektryczny - z 3 świec/inne warianty elektryczne
#1
Witam panowie przeczytałem wątek z forum volkswagen :http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=62471&postdays=0&postorder=asc&highlight=elektryczny+podg%BFewacz&start=0
i bardzo zainteresował mnie pogrzewacz elektryczny, czy ktoś z was forumowiczów posiada taki i czy warto go montować, zauważyłem że nawet są elektryczny pogrzewacze produkowane przez VW wkręcane do bloku silnika, czy wie ktoś może w którym miejscu jest miejsce na podgrzewacz? Są wersje do silników PD 115 i 130KM. Jeśli ma ktoś taki zainstalowany w swoim SGA to prosił bym o opinie. Pozdrawiam
Odpowiedz




#2
podgrzewacze sa takie same i w 115 i 130 itp. Sa tu gdzie pompa tandemowa( vaq i paliwa) na glowicy. Jest tez wtedy czujnik temperatury na tym kruccu. Kruciec ten jest wyposazony w trzy swiece zarowe. Ten podgrzewacz to tak troszk epipa bo daje tyle co nic a obciazenie elektryczne stanowi znaczne. Pradowo to sie nie oplaca bo ile wyciszniesz z altka 30 amper i juz bedzie max czyli razy 12 V to masz jakies 350 wat. Czajnik ma 2000 wat a webasto 5000 wat.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Tak Wesol masz słuszną racje, prądowo to się trochę nie opłaca. ale jakby zaślepić na zimę przewody w komorze silnika od drugiej nagrzewnicy i byłby wtedy obieg wokół silnika i jedna nagrzewnica to może ten podgrzewacz zrobił by robotę? Tzn, wszystko zależy w jakim stanie jest piecyk bo jeżeli jest dobry to nie ma co kombinować a jeżeli jest zepsuty i naprawa to koszta 1000 zł to warto było by pomyśleć, co o tym myślicie? ( Myślałem nawet jak by zaślepić drugą nagrzewnice i może zawór wodny jak do C.O Pcv, jednym ruchem otwieramy przepływ i zamykamy) Smile
Odpowiedz
#4
wiesz co to jest bilans cieplny?? Tyle ile energii wlozysz tyle tez mozesz oczekiwac zwrotu. Chodzi mi tu o cos podobnego jak sobie zagotujesz wode w termofor to pozniej ta woda oddaje cieplo. Jesli zaslepisz rurki na tyna nagrzewnice to moze i przednia bedzie grzala troszke lepiej w poczatkowej fazie ale ogolnie do kabiny raczje nie bedzie wiecej wpadac ciepla tylko mniej. Ten elektryczny podgrzewacz ma trzy swieczki zarowe ktorych zalaczanie odbywa sie w ten sposob ze steruje ECM zaleznie od obciazenia altka. Zalacza na poczatek dwie swieczki a jesli podniesiesz obroty silnika to zalaczy tez i trzecia. Moc grzewcza jest mizerna i raczej slabo odczuwalne sa skutki tego dogrzewacza- podniesie temp moze o 5 stopni plynu chlodzacego podczas jazdy. Te swieczki tez nie beda pracowac caly czas bo to by bardzo szybko wykonczylo altek a akumulator zeby odzyskal swoja energie to trzeba by zrobc ze 60 km trasy albo i wiecej.

Chlopaki na forum golfa ten temat tam juz przerabiali i nieco lepszym rozwiazaniem jest nagrzewnica tez elektryczna tam gdzie nadmuch jest na nagrzewnice seryjna-wodną. JEst to taki bajer stosowany w pasatach ale widzialem to tez w corsie i nazwywa sie to quck heat. Moc takiej nagrzewnicy to na maxa zdaj sie 600 czy 900 wat. Z tym ze jest to podpiete wlasnie zamiast tych swiec zarowych.
W starych mercach byla grzalka w bloku silnika i miala 600 wat i podpinalo sie to pod siec 230 volt i takie rozwiazanie jest juz duzo lepsze. Mimo to trzeba auto podpiac kablem ze 3 godziny wczesniej w zime i wtedy silnik rozgrzewa sie do temp takiej jak mamy w lato czyli jakies 30-40 stopni zamiast tego co na dworz epanuje czyli -20 czy nawet wiecej.

Piecyk ebera mozesz zakupic na allegro z ajakies nieduze pieniadze i napewno bedzie to duzo lepsze rozwiazanie. Piecyk ma 5000 wat i jego dzialanie pozwala na sprawne rozgrzanie silnika w 10 minut a nie w 30 minut zimowa porą. Tą nagrzewnica elektryczna to by to trwalo chyba ze 4 godziny wiec sam widzisz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
No i znowu masz racjęBig Grin he he jak to dobrze że jest forum!! zawsze to można podyskutować.
Odpowiedz
#6
Nie no pomysl jest dobry z tym podgrzewaniem z tym ze poprostu pradu mało jest w aucie. JEdynie co to ta grzalka z alegro na uklad wodny tyle zeby jakas taka z 2000 wat zapakowac. PRzedluzacz pod dom podstawic i czasowy nastawnik i w zime mozna dzialac. Tyle ze to raczej mieszkańcom blokowisk nie przejdzie. póki co nie narzekam w swoich autach i grzeja sie odpowiednio.
Piec ebera mam na 90% sprawny bo musze jedynie podmienic czujniki temp na nim ale jakos czasu i checi brak. Piec wyhaczysz na allegro za nieduze pieniadze bo ja kupilem za 200 zl praktycznie nowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Witam,
dogrzewacz spalinowy mam popsuty. Czy jeśli "odetnę" przewody idące do tylnej nagrzewnicy (stosując zaworek pod podwoziem) to będzie OK? Chodzi mi oto czy silnik mi się nie przegrzeje.

Pozdrawiam
Robert
Odpowiedz
#8
Możesz zaslepic i możesz połączyć rurką.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Jak zaslepi rurki na tył to musi wyłączyć elektryczną pomkę na podszybiu.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#10
Przeciez pompka na podszybiu nie jest na sztywno spieta. Nie spali sie. czesc pompujaca nie jest spieta sztywno z wirnikiem silnika. Naped przekazywany przez magnes.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Question Podgrzewacz " dymi ", ale nie działa. raventes 15 5,351 03-03-2018, 00:40
Ostatni post: Stefano
  podgrzewacz problem z sterownikiem lola0307 2 2,549 12-01-2012, 20:27
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości