Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
21-08-2013, 06:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2013, 06:02 przez wesol.)
kiedys w fordzie widzialem jak w galaktyce wymienial mechanik. Wygladalo to tak ze oleju mial przygotowane wiecej i tak: Auto rozgrzane po jezdzie, spuscilismy olej i dalej zalalismy nowy, jazda na droge zrobic z 5-10 km. Powrót na warsztat i znowu spuszczenie oleju i zalanie swierzym. Czyli wszla taka płukanka. Procedura w Etisie podawala ze sa dwa rodzaje skrzyn- jedna z filtrem zewnetrznym a druga z filtrem wewnatrz skrzyni i w tym drugim przypadku wymiana filtra tylko przy rozbieraniu skrzyni a normalnie sie go nie wymienia.
Nie wiem czy oto ci chodzilo ale ja bym nie wydziwial bo nie ma to zadnego znaczenia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
21-08-2013, 13:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2013, 13:51 przez mirekm71.)
Po spuszczeniu oleju przez korek spustowy do skrzyni wchodzi 3l oleju. Jak chcesz to po 30 tys znowu wymien 3l oleju. Tak na zdrowy rozsadek jesli samochod juz ma troche wiekszy przelot to wymieniajac od razu caly olej mozesz mu bardziej zaszkodzic niz pomoc takze sie nie zdziw jak wydasz duzo kasy i bedziesz robil remont skrzyni za bardzo duzo kasy.
Nie ma o tym w necie bo nikt tego nie robi istnieje to gdzies jako dziwna teoria. Filtr jest wewnatrz skrzyni samopluczacy.
Liczba postów: 17
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
0
tylko dlaczego po całkowitej wymianie oleju skrzyia miałaby się zepsuć chodzi Ci pewnie o to że zostaną wypłukane wszelkie naloty w skrzyni biegów.
możesz mi jeszcze napisać jak sprawdzić poziom oleju w tej skrzyni tak dla pewności.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie powinna sie zepsuc skryznia. Jelsi nawet by sie cos takeigo przytrafilo to ja bym tego nie wiazal ze sobą. Poporstu miala dosyc i tle. A wymieniac w automatach to wskazane jest wrecz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Wlasnie chodzi o plukanie tych nalotow. Nie zdarzylo mi sie to, moze to tylko teoria i nieprawdziwa.
Sprawdzenie poziomu:
Podpiety vag i temp 37°, uruchomiony silnik, odkrecasz srubke od spodu skrzyni na imbus (maly- chyba 5) i powinien pociec olej. Pare kropli to z samej rurki wycieknie wiec musisz sam ocenic.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Ja też bym nie wydziwiał ,tylko wylać stary i zalać nowym. Bardziej bym się przygotował z poprawnym uzupełnieniem tego oleju i sprawdzeniem stanu bo to już troszkę trudniejsze niż sama wymiana a bardzo ważne.
Liczba postów: 17
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
0
nie wiem czy mam rację jezeli chodzi o ewentualne dolanie oleju wlewa sie go tą samą srubą co i sprawdza sie poziom czy jest jeszcze jakaś inna z tego co wyczytalem na innych forach internetowych to nalewa sie innym otworem czy mam rację iezeli się mylę proszę o sprostowanie
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Jedną masz do spuszczania a drugą do uzupełniania obie masz od spodu jesli masz skrzynię o kodzie FLX
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Po lifcie wystepowaly skrzynie FLX i GPE. Obie sa takie same, roznice sa jakies minimalne.