Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sterowanie dogrzewaczem po modyfikacji
#1
Szanowni Koledzy, Zamierzam zrobić poradnik step-by-step przerobienia D3 na postojówkę wg mojego autorskiego pomysłu. Jednak mój plan ma mały problem, mianowicie sterowanie temperaturą. Rozwiązanie mam na poziomie zmniejszenia obrotów wentylatora (dwa przekaźniki i potencjometr), jednak to nie to. Przy wyższej temperaturze, rzędu -5 - 0 stopni układ przegrzewa kabinę. Trzeba by było zmajstrować coś, żeby sterowało klapą powietrzną na tylnej nagrzewnicy, w zależności od temperatury wnętrza. W połączeniu z moją redukcją obrotów wentylatora miało by to sens - coś a'la climatronic, tylko znacznie mniej skomplikowany. Do tego potrzeba wiedzy z elektroniki, a z tym jest u mnie ból. Jest dużo kit-ów do samodzielnego montażu, naprawdę kosztujących grosze, tylko trzeba je troszkę zmodyfikować. Nawet wytrawienie płytki pod prosty układ nie stanowi problemu, nauczyłem się tego z YouTuba w 10 minut.
Mam nadzieję że Smoku się nie zdrażni, że tu u mieściłem wątek, ale pomyślałem że najlepsze miejsce będzie w dziale o dogrzewaczach.
Wyprzedzając pytanie-stwierdzenie niektórych: można kupić gotowy sterownik do Ebera za 200 - 300 zł, ale gdzie ta magia samodzielnego działania...
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz




#2
Jak to ci przegrzewa kabinę? Czyli tak ci mocno grzeje, że aż jest za gorąco? To tylko sie cieszyć, że piec 3kW tak daje. Zmniejsz mu czas grzania i ci nie będzie gotowało kabiny.
A po za tym to ma grzać przednia nagrzewnica, a nie tylna.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#3
Stefano, ja mam założony zawór odcinający, sterowany termostatem, żeby pompka ganiała płyn pomiędzy przednią a tylną nagrzewnicą. Dlatego D3 daje radę tak grzać. Chodzi mi o jakieś wysterowanie silniczka od klapy nawiewu, tylko nie wiem jak.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#4
Stefano, tu jest moja modyfikacja, na środku strony http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...8#pid46708.
Sterowanie zrobiłem na tylną dmuchawę, bo łatwiej. Ponadto coś mi się zwaliło i climatronic nie steruje tylną dmuchawą, nie wiem dlaczego. Nie ma sygnału na regulator obrotów. Wobec tego zrobiłem swoje sterowanie. Tylko temperaturę na tylnej nagrzewnicy muszę podnosić z poziomu climatronica, czyli przekręcić kluczyk i popykać przyciskami - to właśnie chcę zmienić.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SIM STER 3.0 - sterowanie Webasto przez GSM/SMS przemoo13 8 5,526 13-09-2018, 16:39
Ostatni post: cyba
  DW-50 webasto sterowanie radiowe kretto077744 3 2,109 15-04-2018, 08:08
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości