Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VW SHARAN 1.9 TDI 130 km 2003 r. Proszę o porady! :)
#1
Witam wszystkich na tym forum, jestem nowy i pragnę jakiejś pomocy przy kupnie tego sharana co w tytule.
Otóż kupno jest przesądzone, sharan pochodzi z pewnego zródła lecz po prostu chcę sie jak najwiecej dowiedziec przede wszystkim o silniku, gdyz posiadam teraz Forda galaxy w benzynie, nigdy wczesniej nie jezdzilem dieslem. Jaka zywotnosc ma ten silnik? Jaka jazda jest optymalna? Czy silnik zrywny jak na taką bude? (Dodam że w fordzie zazwyczaj biegi przy 2500 obr. i w trasie jazda 100-110 czasem), ile powinien palić? Dodam rowniez ze jazda bedzie sie rzadko w sumie odbywac gdyz do pracy tylko a to jest jakies 7 km, czy turbina wtedy nie padnie? Całokształt Sharana, czy posiada parktronic, czy oryginalne radio z nawigacją jest tez na płyty? Ogolnie wasze wrazenia. Pozdrawiam wszystkich !
Odpowiedz




#2
jeżeli takie podjazdy to nie polecam raz że nigdy się nie dogrzeje zwłaszcza w zimie będzie w nim zimno i silnikowe też po drugie spali 9 litrów po trzecie zmienna geometria pewnie się zaraz w turbinie zapiecze nie wiem ale na gazie na takie podjazdy to jednak chyba bym został ale każdy ma swój rozum.
Odpowiedz
#3
A jakas powolna jazda? Nawet turbina sie nie załączy podobno.
Odpowiedz
#4
troche w tym racji. W sumei na takie jezdzenie to chyba elektryczny samochod by byl najlepszy. póki co niestac nas na takie zabawki. Tez mam do swojej pracy 8 km ale ze 2-3 lece przez miasto a te 4-5 km lece autoską a potrafie leciec i dobre 200km/h przez te kilka kilometrów. Tak bywa. geometria mi sie nie zapiekala na malym turbo i nie zapieka mi sie na big turbo. To troszke mit z tym a dzis wlasnie sprawdzalem sobei suszare u siebie i nadal w kondycji rewelacyjnej bo luz poprzeczny moze ze cwierc milimetra a luz podluzny zero. Gorzej z półoskami bo lewy przegub zaczyna sie konczyć. No cóż cos za coś ale cos musze z tym zrobic bo co pol roku przegub to troszke za czesto.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Mam ASZ,ale w golfie...Wink i tam śmiga bardzo fajnie w sharanie mam ciut mocniejszy agregat....
Sam silnik jest bardzo fajny i mega żywotny,ale nie lubi wiecznego zamulania musi być przedmuchiwany i tyle.
Odpowiedz
#6
mozesz to jakos okreslic jakoc bardziej precyzyjnie bo wsród mechanikow nei spotkalem sie z takim stwierdzeniem jak zamulanie silnika. Czym sie to objawia??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Oczywiście,że mogę... Te silniki (jak większość tdi ze zmienną geometrią) nie lubią tzw. dziadkowej jazdy. Silnik,turbo...to wszytsko musi pracować w optymalnym zakresie obrotów. Jeżdżąc takim autem do 2000-2500rpm jest poprostu niezdrowo.
Odpowiedz
#8
troche w tym racji jest ale bez przesady zazwyczaj gdzi egrzebalem w autach to turbo bylo nie ruszane od 10 lat. Nie oczekujmy ze turbo czy to jezdzone 4 lata czy 14 bedzie pracowac idealnie. Poprostu tego typu elementy trzeba od czasu do czasu dogladac a wyczyszczenie geometri raz na 5 czy 8 lat to chyba nie jest mega uciążliwe. Chyba wczoraj pisalem ze sprawdzalem suszare w swoim aucie. Musze tez kuknac do golfa w wolnej chwili ale takie upaly to masakra na takie roboty. PAre razy pisalem o tym ze nie monitorowanie tego jak turbo pracuje w wiekszosci przyapdkow skutkuje odfruneiciem suszary. Nic innego jak overbosty i nieszczlenosci na wezach nie powoduja konczenia sie suszary. No moze jeszcze cos tam sie by znalazlo. Zamieszcze pare fotek z turbiny jaką mam w garazu z ostatniego demontażu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Prawdę Koledzy prawicie. Niedawno moja turbina była w czyszczeniu - po 3 latach i 50 tyś km eko-jazdy po mieście. Dobrze, że zauważyłem pierwsze objawy, a nie czekałem do całkowitego jej zużycia - to czyszczenie wystarczyło. Zmienna geometria już przestawała być zmienna...

Tak już jest ten świat ułożony, że turbo diesel nie lubi jazdy na krótkich odcinkach w stylu miejsko-oszczędnym (PSJ - jak kto woli). Dobrze jest - tak jak Wesol - regularnie przedmuchać wtryski, turbinę i wydech. Cały ten "ekodrajwing" to tylko przekładanie wydatków z dzisiaj na pojutrze.
Odpowiedz
#10
zalezy tez od czyszczenia tej suszary-jak ktos to wykonuuje. na innych forach mozna znaleźć informacje ze podkladaja takie male podkladki pod pierscien zmiennej geometrii. Mozna tez dobrze przeszlifowac na plaskiej powierzchni papierkiem sciernym i tez bedzie okej. Sa tez fachowcy co daja do lizniecia na magnasówce pierscien w muszli goracej. moze zrobie jakis manual by bylo wiadomo oco chodzi bo tak to bedziemy krążyć wkoło. Ale przegonienie auta tez nie zawsze zalatwia sprawe. Nie wiem czy wszyscy pamietaja jak przegonilem pare lat temu swojego sharana jak jeszcze byl w serii i pierwszego stycznia przegoniony na ekspresówce zakonczyl zywot suszary. hehe. Mialem delikatne problemy ze zmienna geoemtrią ale przed jazda ustawilem lapka z testem na rozruszanie geo i chodzilo w miare dobrze. Mimo to w turbo ukrecil sie wirnik.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Chcę kupić sharana,proszę o poradę tacini 91 72,487 01-12-2018, 12:53
Ostatni post: Kuba2000
  Chcę kupić - Łomża - proszę o radę Maja2011 0 1,169 28-09-2018, 00:40
Ostatni post: Maja2011
  Sharan II, proszę o sprawdzenie Szafex87 2 1,629 11-02-2018, 12:40
Ostatni post: Czerwony
  Proszę o pomoc Sharan spod Zielonej Góry mkdan 1 1,448 22-11-2016, 15:54
Ostatni post: mkdan
  Sharan,Alhambra 1.8T proszę o opinie. marqs85 47 26,590 15-10-2016, 11:46
Ostatni post: marqs85
  Chcę kupic proszę o porady . RC__GOLDBERG__TT 1 1,385 19-06-2016, 07:52
Ostatni post: wesol
  Kupowanie auta - Sharan prośba o porady capriman 11 7,069 06-06-2013, 19:54
Ostatni post: capriman
  Prosze o pomoc w wyborze Dzyrooo 47 28,276 09-05-2013, 16:41
Ostatni post: Moro

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości