Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VW Sharan – zmiana koloru podświetlenia zegarka w podsufitce
#1
Smile 
W ostatnim czasie udało mi się kupić Sharana – 2001 r. W Sharanie mojego kolegi (Sharan 1.9 tdi 1998 r.) w podsufitce fabrycznie był zamontowany zegarek. W moim aucie takiego zegarka nie było. Na szczęście fabryka zostawiła mi zaślepkę, po demontażu której można dokupić i zamontować zegarek we własnym zakresie. Jest tylko jeden problem – w Sharanach z przed I liftingu wszystko było podświetlane na zielony kolor. Natomiast po I lifcie kolor zielony zmieniono na niebieski. Długo szukałem na znanym wszystkim Polakom portalu aukcyjnym – nigdzie nie mogłem dostać oryginalnego zegarka w podsufitce – podświetlanego na niebiesko. Wszystkie dostępne w sprzedaży miały zielony kolor podświetlenia. W związku z tym doszedłem do wniosku, iż trzeba samemu zadbać o zmianę koloru – nie jest to trudne. Zakupiłem zegarek wraz z oryginalną wiązką – koszt razem z przesyłką – 52 zł.
   
   

Za kolor podświetlenia odpowiada specjalna zielona folia, którą trzeba zdemontować.
Krok 1 Odkręcamy małym wkrętakiem dwie śrubki
   
   
2 krok – Następnie podważamy cztery małe zaczepy i powolnym ruchem unosimy jaśniejszą część obudowy. Ukazuje nam się taki widok:
   

3 Krok: Podważamy w czterech miejscach – (przy zaczepach) cały układ elektroniczny. Ukazuje nam się taki widok:
   
Unosimy „tylną” część wyświetlacza, demontujemy zieloną folię
   
4. Krok – a co z niebieskim kolorem podświetlenia?:
Nie ma prostszego rozwiązania (wg mnie). Można lutować niebieskie diody – co też nie jest specjalnie trudne, ale po co? (spróbowałem w ramach testu zamienić zieloną folię na folię niebieską, z której są robione filtry do relfektorów estradowych typu PAR – i gdyby ktoś chciał uzyskać kolor podświetlenia fioletowy – to polecam taką metodę).
Nam – właścicielom VW zależy jednak na niebieskim kolorze podświetlenia. Jak to uzyskać – zakupiłem za 3 zł żarówkę diodową (12V).
   
Założyłem ją w miejsce dotychczasowej białej żarówki, złożyłem wszystko w odwrotnej kolejności i uzyskałem taki efekt (przy dziennym świetle):
   
   
Pozostaje już tylko montaż w moim Sharanie.
Mam tyle szczęścia, że w moim aucie jest elektryczny szyberdach, a więc zasilanie samego zegarka biorę z podświetlenia w podsufitce, zasilanie do niebieskiej żarówki diodowej biorę z podświetlenia przycisków szyberdachu.
Koszt całej operacji to 55 zł – 15 min zabawy.
Poniżej zamieszczam opis PINÓW zegarka:
Pin1 - 15a (plus zasilania "po stacyjce") zielone podświetlenie zegarka – z szyberdachu
Pin2 - 30a (plus zasilania) prawdopodobnie zegarek – z lampki wnętrza
Pin3 - 31 (masa) – z lampki wnętrze
Pin4 - 58b (podświetlanie) przycisków – z szyberdachu

Życzę wszystkim forumowiczom powodzenia


Odpowiedz




#2
Fajny poradniczek Wink Proponuję przenieść temat do działu "Dokumentacje i opisy..."
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz
#3
(29-08-2013, 16:08)Sharik81 napisał(a):
W ostatnim czasie udało mi się kupić Sharana – 2001 r. W Sharanie mojego kolegi (Sharan 1.9 tdi 1998 r.) w podsufitce fabrycznie był zamontowany zegarek. W moim aucie takiego zegarka nie było. Na szczęście fabryka zostawiła mi zaślepkę, po demontażu której można dokupić
Odgrzewam kotleta.
Jaką zaślepkę? Z tyłu jest ta ramka wzmacniająca? ta na dole? http://i53.photobucket.com/albums/g47/ca...MG0045.jpg
Odpowiedz
#4
(24-04-2014, 20:02)DDiablo napisał(a):
(29-08-2013, 16:08)Sharik81 napisał(a):
W ostatnim czasie udało mi się kupić Sharana – 2001 r. W Sharanie mojego kolegi (Sharan 1.9 tdi 1998 r.) w podsufitce fabrycznie był zamontowany zegarek. W moim aucie takiego zegarka nie było. Na szczęście fabryka zostawiła mi zaślepkę, po demontażu której można dokupić
Odgrzewam kotleta.
Jaką zaślepkę? Z tyłu jest ta ramka wzmacniająca? ta na dole? http://i53.photobucket.com/albums/g47/ca...MG0045.jpg
nie , to co dałeś na focie ramka tył i maskownica potrzebna jest jak masz zwykły materiał bez dziury . Wychodziły sharany chyba z szyberdachem i jakieś inne z taką plastikową nakładka na środku u góry w której była własnie zaślepka zegara
Apropo zmiany podświetlenia w nowszych zegarach z alhambr i sharanów po 2000 to tam juz jest podświetlenie na diodach nie na żarówce wiec żadna folia nam nie pomoże jedynie przelutowanie 6 diód ...
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Moduł komfortu/centralnej elektryki - kodowanie/dodawanie funkcji/zmiana modułu/rozpiska/pytania/problemy marecki_name 500 122,483 05-04-2024, 23:27
Ostatni post: tomecek25
  Brak podświetlenia zegarów sebter 17 11,635 17-02-2023, 19:32
Ostatni post: robsson
Bug Sharan 2.0 ATM zmiana licznika na full fis mlody1206 2 668 07-07-2022, 12:30
Ostatni post: petec
  Brak podświetlenia deski rozdzielczej/zegarów Slawciu4don 19 9,665 01-09-2021, 20:37
Ostatni post: cierny
  Wyświetlacz FIS - zmiana języka krzys44 12 17,577 08-01-2021, 10:13
Ostatni post: rudobrody
  Zmiana licznika adrianblaut 7 3,020 29-05-2020, 18:43
Ostatni post: kalamb
  Nie działa tempomat i zmiana funkcji komputera Gutecky 3 1,289 09-03-2020, 15:43
Ostatni post: kalamb
  Alhambra 2005 - Zmiana kodowania Coming Home tata1 7 3,412 23-08-2016, 08:11
Ostatni post: tata1
  Żarówki do podświetlenia licznika itp. AndreV20 15 7,020 09-11-2015, 22:09
Ostatni post: NonSens
  Zmiana miski olejowej na miskę z czujnikiem jarekft 4 2,546 27-06-2015, 20:52
Ostatni post: DDiablo

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości