Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Centralna elektryka 09
#1
Witam
Jako że nie miałem centralnego zamka fabrycznie z pilota (zwykłe kluczyki) uparłem się na zrobienie modyfikacji. Zakupiłem "chiński sterownik" z pilotami scyzorykami. Zamontowałem, działa. Po jakimś czasie zirytowała mnie jakość wykonania pilotów. Jeden z pilotów rozpadł się po użytkowaniu ok. 6 mcy. W związku z tą sytuacją nadal czuję brak satysfakcjiAngry

Zabrałem się do roboty. Czytałem wiele wątków na forum. Moduł który jest zamontowany w samochodzie o numerze 7M3 962 258 AT postanowiłem przekodować według wytycznych. Jednak nie udało się. Nie przyjmuje kodowania "16401". Wpisana fabrycznie wartość 00021 nie zmienia się. Więc szybka decyzja zmiana sterownika na 7M3 962 258 AD

I tu moje pytanie czy po wymianie na sterownik 7M3 962 258 AD będą działały funkcje takie jak:
- ogrzewana przednia szyba
- elektryczne szyby
- pilot scyzoryk (który muszę zakupić, następnie zakodować)
- grzane fotele
- szyberdach

Dane auta:
Sharan 2.0 benzyna, moc 115, kod silnika ATM
wersja Trendline
rok produkcji 2008
Odpowiedz




#2
Takie rzeczy jak szyba grzana to kodowaniem włączasz. Dany moduł albo obsługuje sterowanie pilotem albo nie. Na forum gdzies było jakie numery obsługują pilota.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
(25-01-2016, 11:10)wesol napisał(a): Takie rzeczy jak szyba grzana to kodowaniem włączasz. Dany moduł albo obsługuje sterowanie pilotem albo nie. Na forum gdzies było jakie numery obsługują pilota.

Jeden temat się rozwiązał. Moduł z końcówką AD obsługuje piloty 433,92. Wskazuje na to naklejka.
1. Kodowanie modułu. Może jest jakaś ściąga?
2. Czy są może jakieś inne piloty scyzoryki(audi vw) oprócz 7M3959753 które działają na module jak wyżej?
Odpowiedz
#4
Tylko klucze 7M3 pasują do Sharana. Żadne inne.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz
#5
tak bo ludzie mysla ze tu chodzi tylko o czestotliwowsc a to tak nei dziala. Np w oplu pamietam ze byly piloty siemensa i delphi i mimo ze wygladaly tak samo i mialy te same czestotliwosci nie byly zamienne mimo ze oba wystepowaly w astrze g. Taka ciekawostka.

Co do samego pilota i sterowania to moze jeszcze zastanow sie czy nie lepiej jakis pozadny sterownik zakupic. Ja kupilem taki jakis z allegro,tanioche za 35 zl i jestem zadowlony. Ale generalnie zastanawialem sie nad takim zdalnym sterowaniem z firmy Proxima ale wersje z pilotem co sie nazywa SOPEL. Wez sobei wklep jakie ma zalety i jakie ma wymiary itd. Cena takiego zestawo jak dobrze pamietam cos kolo 100 zl to tez nei tragedia ale ja z racji iz zamawialem dwa zestawy takiego centrala to juz roznica sie robila calkiem spora bo 200 a 70 to juz jest troszke a ja jestem jak to mowie dusigrosz- nie lubie inwestowac kasy w auto niepotrzebnie.
klik obejrzyj tez tam film.
Ja mam cos takiego jak na tej fotce ale tu widze ze cena duzo wieksza-klik
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
Z chińskiego sterownika centralnego zamka także jestem zadowolony. Otwiera, zamyka, działa bezproblemowo w mrozy. Jedyny mankament to te nieszczęsne piloty scyzoryki. O dziwo nie ma problemów z grotem tylko z obudową, zapadką mechanizmu składania grota. Materiały są kiepskiej jakości i pękają.

Najbardziej obawiam się montażu "nowego" sterownika. Głownie chodzi mi o to , że coś nie będzie działać np. ESP, elektryczne szyby lub inne rzeczy związane z modułem 09. Fakt faktem do przeróbki muszę dorosnąć Blush mam tu na mysli jak kodować etc.
A piloty scyzoryki zawsze mi się podobały i są fabryczne Cool


Odpowiedz




#7
Jeśli będziesz szukał oryginalnego kluczyka to 433,92 MHz i tylko Sharan lub Alhambra. Jeśli kupisz kluczyk od innego auta np: Golf to pomimo działania na tych samych falach kluczyk się nie zakoduje ponieważ jest inna procedura kodowania.
Masz niedaleko firmę Galax w Surażu tam możesz rozwiązać swój problem.Smile

Do tej chińskiej obudowy to zależy gdzie kupisz tak długo działają. Nowy przodek możesz zawsze kupić i nie będzie problemu. Cena w granicach 15 zeta. przekładasz tylko grot i masz dalej sprawny klucz.Smile
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz
#8
Kodowanie spisuje na kartkę w blokach starego modułu i przepisujesz potem w nowym module.
Ja bym zapodal chyba na dzień dzisiejszy tego sopel. Ponoć fajne to jest i produkt polski.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
(26-01-2016, 11:02)andrew7800 napisał(a): Jeśli będziesz szukał oryginalnego kluczyka to 433,92 MHz i tylko Sharan lub Alhambra. Jeśli kupisz kluczyk od innego auta np: Golf to pomimo działania na tych samych falach kluczyk się nie zakoduje ponieważ jest inna procedura kodowania.
Masz niedaleko firmę Galax w Surażu tam możesz rozwiązać swój problem.Smile

Do tej chińskiej obudowy to zależy gdzie kupisz tak długo działają. Nowy przodek możesz zawsze kupić i nie będzie problemu. Cena w granicach 15 zeta. przekładasz tylko grot i masz dalej sprawny klucz.Smile
Tak też myslałem, że z pilotami tak kolorowo to nie jest. Może w innych autach VAG się pokrywają i działają zamiennie. SGA jest innySmile.
Suraż, rzut kamieniem odemnie. Kopalnia części, właśnie oni stanowią mój punkt zaopatrzeniowy w "dodatki".

Od poczatku nie byłem zadowolony do samego końca z założenia "chinola". Górę wzięła funkcjonalność czytaj wygoda.

(26-01-2016, 11:18)wesol napisał(a): Kodowanie spisuje na kartkę w blokach starego modułu i przepisujesz potem w nowym module.
Ja bym zapodal chyba na dzień dzisiejszy tego sopel. Ponoć fajne to jest i produkt polski.
Tak trzeba bedzie zrobić. Spisać co jest w jakim bloku. Z tego co przejrzałem wizualnie to nie ma różnic we wtyczkach BSI.
Ja jednak zostaje przy oryginale, ORI piloty i tylko takie.
Odpowiedz
#10
Temat nie taki straszny jak myślałem. Po wymianie modułu wszystko działa jak trzeba. Żadnych błędów. Z kodowaniem modułu, wymiana trwała max 1,5 godz. Jeszcze tylko zostało zaprogramowanie pilotów i można cieszyć się centralnym z pilota jak u "ludzi" Smile
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z elektryką szyb dar3k369 9 1,000 14-06-2023, 10:19
Ostatni post: wesol
  Alhambra 2004 elektryka Olech1990rs 14 4,161 07-09-2021, 08:42
Ostatni post: macino1987
  Dziwne zachowanie... alarm czy elektryka? Dacota 1 1,052 09-04-2019, 06:58
Ostatni post: wesol
  Poszukuję schematów do swapu - elektryka wnętrza 98-02 dvjcodec 0 763 11-11-2018, 16:32
Ostatni post: dvjcodec
  Elektryka AJH mat66660 0 549 02-02-2018, 20:04
Ostatni post: mat66660
Sad Problem z elektryką/gaśnięcie auta/przygasanie kontrolek przy odpalaniu jaroz 8 7,176 08-11-2017, 20:47
Ostatni post: kapec
  Sharan problem z elektryka. blokuje silnik smialy111 1 1,190 08-07-2017, 18:34
Ostatni post: wesol
  Elektryka Sharan 2.0 115kM adam6891 7 3,196 28-01-2017, 17:21
Ostatni post: adam6891
  problem z elektryką adam76 4 2,989 28-12-2016, 15:36
Ostatni post: adam76
  Problem z elektryką... :( toma126 6 2,948 21-12-2016, 16:58
Ostatni post: toma126

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości