Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dogrzewanie po odpaleniu swiecami
#1
Witam wszystkich chciałbym was zapytać o jedną rzecz, czy ktoś z was majstrowal przy przekazniku swieć aby nie dogrzewały po odpaleniu silnika.Bo wymieniem świece i pewnie sie zaraz spalą bo grzeją okolo 2m30sek przy ponad 14 voltach.I teraz jak odlaczyć to dogrzewanie lub skrócić do paru sekund.Swiece beru 11 volt i pewnie się spalą przy takich voltach.silnik mial 58stopni i grzalo pozniej nie sprawdzalem.Jak ktos zna jak to obejść to prosze o pomoc dzięki z góry.I życze wszystkim szczesliwego nowego roku.Prosze o przeniesienie do dzialu dogrzewanie lub elektrycznego nie wiem jak przeniesc.
Odpowiedz




#2
Jakos te silniki pracuja tak chyba od 15 czy 20 lat i jest dobrze. nie wymyslaj teorii nowych. Nawet stare wolnossace diesle tak mialy 1.9D itp
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Kolega chce poprawiac po fabryce. Co chcesz uzyskac przez ta zmiane? Jesli tylko mniejsze zuzycie swiec to odpusc sobie. I tak swiec sie co roku nie wymienia. Wiec zaden koszt.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Odpowiedz
#4
Myslalem ze ktos to juz robil bo chcialbym to zrobić chociażby wlaczane recznie no ale dzieki
Odpowiedz
#5
(01-01-2017, 12:42)motik1 napisał(a): Myslalem ze ktos to juz robil bo chcialbym to zrobić chociażby wlaczane recznie no ale dzieki

Reczńie jak zrobisz to szybciej je spalisz niz sterowaniem fabrycznym. Druga sprawa mozesz cos takiego zrobic w starych autach bez szyny Can. Ale ja osobiscie bym sobie to odpuścił. Co chcesz przez to uzyskać ?
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Odpowiedz
#6
Mozna zrobic takowa przerobke ale poprostu nie widze sensu i potrzeby. To jakim jest napieciem swieca nie powoduje jej rychlego konca. Licza sie warunki pracy. Czyli swieca wstawiona do wody moze byc zasilana 14v i nic jej nie bedzie bo woda odbiera cieplo. Natomiast swieca izolowana i brak osrodka odbierajacego energie to i 9v ja spali szybko.

Przerobic mozna dosc prosto bo steruje tym ecm poprzez odczyty z czujnikow. Mozna zrobic pstryczek elektryczek lub nawet automat ktory bedzie rozlaczal grzanie swiec zaraz po odpaleniu silnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Peters zgodzę sie z tobą ze calkowicie ręczne sterowanie je szybciej spali bo czlowiek czasem zapomni wylączyć i juz.Tylko dogrzewanie skrócić, ale moze faktycznie nie ma sensu grzebać dzieki wam za zainteresowanie.P.S po sylwku jak glowa nie boliSmile
Odpowiedz
#8
Najszybcuej najprisciej wylaczysz to grzanie przez pociagniecie kabelka od czujnika temp cieczy tu pod pompa tandem. Zapodasz po drodze opornik odpowiedni a w kabinie pstryczek. Po odpaleniu jak wcisniesz guzik to zadymulujesz temp powyzej 68 stopni i ecm odbierze to jako silnik rozgrzany wiec rozlaczy swiece. Mozna to rozbudowac do jakiegos automatu po sygnale z rozrusznika. Ale osobiscie to bym tego nie zmienial bo lepiej dopalac rope na zimnym by nie zasyfiac geometrii.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Na moje to bezsens. Weź odłącz świece i odpal w mrozie i zobacz jak długo będzie silnik pracował jak by chciał a nie mógł. W poprzednim 1.9tdi 90 km 3 świece były spalone i ciężko palił i później też dymil więcej zanim się rozgrzał. A jak dostał nowe Beru jak ręką odjol nie to auto. A świece jak kojarzę na rozruch biorą 20a a później 8a weź zobacz czy masz alternator o dobrym amperarzu.
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#10
Tak jak piszesz nie bedę nic modzil dzięki
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości