Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
silnik BRT - problemy - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: silnik BRT - problemy (/Thread-silnik-BRT-problemy)

Strony: 1 2


silnik BRT - problemy - rado91 - 06-03-2017

(05-03-2017, 23:50)wesol napisał(a): Folia tylko wyglada tak super w tv. Poza tym koszt 2 a taczej przy sga to 3-4 tys zl jakos mi sie nie widzi. Lepiej zbieraj kase na ten nieszczesny silnik brt bo tam ci sie przyda napewno.


Ku..a panowie co jest z tym silnikiem nie tam? jak na razie nie widać nic niepokojącego co się może stać... każdy tylko pisze o tych silnikach źle, już się zastanawiam czy zrobiłem dobrze sprzedając moje bravo II a kupując jak to każdy mówi "szmelc" w TDI.



RE: Ogniska korozji - peters - 06-03-2017

Tam rocznikowo szlo plastikowy naped pompy oleju I wyciera sie walek rozrzadu Bo jest z masla.


RE: Ogniska korozji - rado91 - 06-03-2017

(06-03-2017, 00:14)peters napisał(a): Tam rocznikowo szlo plastikowy naped pompy oleju I wyciera sie walek rozrzadu Bo jest z masla.

Możesz jaśniej? ok napęd pompy olejowej chcę w tym roku zrobić rozrząd wymieniony 1,5Tś km temu co mnie jeszcze do kur.y może w tym aucie spotkać bo już żałuję że laguny III sobie nie kupiłem... porażka je..ne VW...


RE: Ogniska korozji - wesol - 06-03-2017

na forum poczytasz sobie o problemie z pompa olejowa a co za tym idzie odrazu to korba bokiem zatarty wal to i tez po turbinie i po walku rozrzadu. To niestety nie jest porces widoczny ani slyszalny bo jak juz uslyszysz to po ptokach. Walki to sie wycieraly praktycznie we wszystkich tdi na pompowtryskach. Do tego jesli masz dpf to i tak nie ulatwia ci zycia tylko powoduje problemy bo plyn kosztuje ponad 200 zl za litr a trzeba go tam okolo 5 wlac wiec sam plyn to tak jak do peugotow kafla kosztuje.


RE: Ogniska korozji - rado91 - 06-03-2017

No tak ale jak przerobi się tę pompę na tą wzmacnianą np.

http://allegro.pl/pompa-oleju-walki-2-0-tdi-vw-passat-b6-bkp-bmp-bmm-i6006873322.html

to chyba po tym zabiegu możemy jeździć spokojnie i nie bać się że "lampka smarowania" się zaświeci?


RE: Ogniska korozji - wesol - 06-03-2017

Wcale nie. Poza tym zanim sie zapali ci kontrolka od cisnienia oleju to juz dawno bedzie po silniku turbinie i calej reszcie. Czemu? Bo czujnik cisnienia powoduje zapalenie kontrolki jak cisnienie jest ponizej 0.5 czy 0.8 bara a minimalne to cos kolo 1.5 bara ale na jalowych zawsze widzialem 2 bary. Najlepiej wymienic na komplet od 1.9 bo ta pompa nie ma tego glupiego napedu i nie bylo nigdy z nia problemow. Problem w tym ze brt juz zapewne przepracowal troche kilometrow na takiej dretwej pompie. Dpf tez skutecznie dobija tutbine jak i tez rozrzedza olej. Jakbys dorwal nowy taki silnik i go poprawil to wtedy owszem mozna go poprawic.


RE: Ogniska korozji - rado91 - 06-03-2017

A czy jest wogóle ktoś na tym forum kto może powiedzieć coś dobrego o tym aucie i silniku? Bo jak narazie to zawsze słyszę tylko ze to poprostu badziew... czasami myślę że kupiliśmy jedną wielką minę i skarbonkę bez dna...


RE: Ogniska korozji - wesol - 06-03-2017

Sluchaj wez sobie kuknij a otomoto i zerknij jak wygladaja ceny w podobnym roczniku z podbnym wyposazeniu i w silniku ASZ BTB i w tym BRT. Odrazu ci odpowiem- brt kosztuje duzo mniej. To ze sie ludzie daja zlapac to inna sprawa. Dalej krazy opinia ze w 2.0 to pekaja glowice i takie tam ale vag wypuscil cos kolo 22 (kiedys liczylem) ale jeszcze doszlo kilka nowych pozniej samych silnikow 1.9 tdi. Gdzies ze 20-30 rodzajow tez jest 2.0 tdi wiec do jednego worka nie wkladajmy ze jest to TDI i tyle. Po to chyba wybrales auto z grupy VAG zeby wybrac jednostke w miare malo awaryjna nie wiem rozwoja pod kątem mocy czy spalania czy prostoty. Po to sie kupuje vaga by auto w miare bezklopotow naprawiac, tania i porosta diagnostyke miec czy to we wlasnym zakresie czy nawet u mechanika. Jakby nie patrzec na to to rownie dobrze mozna sobie kupic merca bmw X3 czy jakas cytryne C8 czy bog wie co jeszcze.

Pytales to dostales odpoweidz ze lepszy o niebo jest ASz btb czy AUY czy BVK jak ten twoj. Ani zapasowego kola nie masz ani pewnosci ze wyjazd za granice nie skonczy sie powrotem na lawecie.


RE: Ogniska korozji - peters - 06-03-2017

Z drugiej strony jak sie nic nie dzieje to czas na poprawe poki nie jest za pozno. Duzo ludzi coraz wiecej tym jezdzi wiec tez nie panikujmy. Wymien naped pompy. W aso beda wiedziec co wymienic aby bylo ok. Po pozniej sami to poprawili. Z drugiej strony VW sam powinien to poprawic zapraszajac klientow aut vw z tym silnikiem. Za free oczywiscie. Ciekaw jestem reakcji aso co trafia z zatartym silnikiem turbina do nich I wydacza Im sprawe w sadzie za taki bubel.


RE: Ogniska korozji - wesol - 06-03-2017

A co oni tam poprawili i kiedy w tym napedzie pompy??