Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Problem z sharanem AFN - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Problem z sharanem AFN (/Thread-Problem-z-sharanem-AFN)



Problem z sharanem AFN - motocykle_123 - 04-05-2020

Witam. Mam problem z sharanem 1.9 tdi AFNz układem chłodzenia. W aucie po odpaleniu po chwili robią się twarde węże a czym dłużej chodzi to temperatura rośnie do ponad 90 stopni. Jak temperatura urośnie ponad 90 stopni i go zgaszę to jest problem z odpaleniem, trzeba długo kręcić aż odpali. I to na wolnych obrotach sie tak dzieje.
Nie znam historia auta bo auto zostało nie dawno kupione z tym problemem.
W aucie został wymielony korek zbiorniczka oraz termostat.



RE: Problem z sharanem AFN - wesz82 - 05-05-2020

Zimny pali od strzała???
Czy też takie problemy są??
Co rozumiesz przez słowo :na wolnych obrotach tak się dzieje:
Może być przestawiony kat wtrysku(zaplon)I będą takie problemy z paleniem tzn na zimnym cyk a rozgrzanym już będzie stawiał opór.
Pierwsze co podepnij kompa sprawdź błędy i naj jaki jest kat??
Co do układu chłodzenia to jak.obawiasz się że uszczelka pod glowica to zrób odpowiednio pomiar kompresji lub test na zawartość spalin w układzie chodź on różnie pokazuje.


RE: Problem z sharanem AFN - motocykle_123 - 05-05-2020

Zimny odpala od strzała.
Niema błędów w silniku.
Test na zawartość Co2 był robiony dwa razy i nic nie wykazało.
Pod pojęciem dzieje się taki coś mam na myśli że węzę puchną i nagrzewa się do ponad 90 stopni


RE: Problem z sharanem AFN - jacoj78 - 05-05-2020

Jeżeli dobrze pamiętam to pompa wody w tym silniku jest na oddzielnym pasku a w związku z tym rzadko się ją wymienia. Sprawdź stan pompy wody może wirnik jest uszkodzony/urwany. Kiedyś widziałem coś takiego wałek się obracał a łopatki stały. Brak obiegu płynu i może silnik "puchnie" dlatego ciężko pali.


RE: Problem z sharanem AFN - wesz82 - 06-05-2020

Do oblukania kompem kat wtrysku,czujnik temp wody oraz pompa tak jak pisze kolega.
W ogóle możesz na ciepłym odpiac kostkę od czujnika temp wody i sprawdzić czy to pomoże.


RE: Problem z sharanem AFN - motocykle_123 - 06-05-2020

Kąt wtrysku 0,30.
Wydaje się że czujnik temperatury wody wskazuje dobra temperaturę bo na zimnym było 5 stopni i po odpaleniu rosła powoli.
Pompę wodę sprawdzę tylko po jej zdemontowaniu?


RE: Problem z sharanem AFN - wesz82 - 06-05-2020

Albo Coś źle podales albo masz zbyt mały kat.
Powinno być 54 a jak masz 0.30 to nawet stopnia nie masz..
Odepnij czujnik na zimnym silniku i sprawdź jak pali na ciepłym.
Czujnik.sprwdza się w 2 grupach,poszukaj w sieci.
Rozrzad też można oblukac czy nie przestawiony.


RE: Problem z sharanem AFN - Stefano - 06-05-2020

Często bardzo uszkadza się czujnik w którymś kole. jak nie masz komunikacji z ABSem to można sprawdzić po kolei oporność cewek w czujnikach, powinna być w każdym czujniku taka sama, chyba 1150 ohm. Wypinasz wtyczki i pomiar.


RE: Problem z sharanem AFN - motocykle_123 - 07-05-2020

Po odłączeniu czujników także komputer nie łączy się z ABS.
Gniazdo od pompy ABS czyste, niema zieleni.

Po przejechaniu około 5 km węzę robią się twarde. Czyli zostaje chyba wymian uszczelki pod głowicą.

Czy ktoś wymieniał pompę ABS? I może doradzić jak się do niej dostać?

Oraz drugie pytanie czy wymieniać samą uszczelkę czy dawać głowicę do planowania?


RE: Problem z sharanem AFN - wesz82 - 07-05-2020

Czekaj..
Skąd taka decyzja z uszczelka???
Nawet nie próbuj w ten sposób nigdy że zmieniasz tylko uszczelkę bez roboty glowicy.
Tj mycie planowanie,nowe uszczelniacze i dotarte zawory..Śruby też tylko nowe uszczelka taka gruba jak była,chyba że planujesz blok.
Skąd jesteś???
Bo mam kolesia od hebli z Sopotu.
Ja zmienialem pompe abs w audi ale z tego co pamiętam to sterownik zmienisz bez ruszania układu.
Nie wiem jak jest w SGA.