Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
ADY - błąd 00515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Benzynowy--64)
+---- Wątek: ADY - błąd 00515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr (/Thread-ADY-b%C5%82%C4%85d-00515-czujnik-Halla-i-odciecie-przy-4500-obr)

Strony: 1 2


ADY - błąd 515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr - walus501 - 03-03-2013

Witam!
mam problem silnika 2,0 115 koni ADY w którym występuje błąd 515 czujnik Halla. Samochód jest mułowaty jak 7 nieszczęść i ma odcięcie przy okolo 4,5 tys obrotów. Po wykasowaniu błędu samochód jest żywszy i jeździ jak trzeba. normalnie sie wkręca i kreci około 7 tys obrotów. jednak gdy zgasze auto i odpalę auto błąd się znowu pokazuje.
3 razy był podmieniany ten czujnik i to samo. Jeden nowy a 2 z jeżdżących aut. Rozrąd jest dobrze ustawiony.
Co tu dalej robić??


RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr - bogaj - 03-03-2013

trzeba podjechac do warsztatu i podpiac komputer i zaadoptowac aparat zaplonowy.
mam 2 sharany i w jednym z 1996r kazde ruszenie aparatem powoduje taki blad i trzeba zaadoptowac.
gosc podlaczyl taki maly komputer patrzyl na 2 kreski by sie pokryly i juz jest i powiedzial by nie ruszac aparatem. moj 2 sharan 2000 r ten sam silnik i takiego problemu nie ma.

mozesz wyciagnac aparat i zobaczyc czy ma symetrie moj 1 byl lekko skrzywiony niewiadomo dlaczego i obcieral czujnik czasem. ale zas i tak adaptacja


RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr - walus501 - 03-03-2013

byłem juz i nie bardzo ktoś wie o co chodzi z tym.
zapłon był ustawiany i raczej adaptowany.
a objawy tez masz takie same?



RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr - bogaj - 03-03-2013

jeden elektryk siedzial 2 dni i nic nie wykombinowal, podjechalem tam gdzie zakladalem gaz i takim malym urzadzeniem (jak pilot tv) podlaczyl sie do kompa i zaadoptowal. trwalo to 10 minut i 30zl.
ale objawy takie same i to swiece i kable rozrzad sprawdzany i nic nie szlo.



RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr - walus501 - 04-03-2013

czyli trzeba zrobić adaptacje czujników tak?


RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr - bogaj - 05-03-2013

zgrac aparat zaplonowy z kompem auta


RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr - Szeroki - 04-12-2014

Witam,
jestem przed wymianą czujnika Hall'a i czytam, że trzeba zsynchronizować czujnik z kompem; inni zaś piszą, że czujnik zgrać z silnikiem ... ?!!
Będe wdzięczny za jakiś dokładniejszy opis,
oczywiście 2.0 Pb, ADY Confused


RE: Silnik ADY z błędem 515 Halla i odcieciem przy 4500 obr - lupek83 - 16-12-2014

\miałem to samo,wymien czujnik polozenia wału.


RE: ADY - błąd 515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr - ema87 - 11-12-2017

panowie mam ten sam problem auto kreci się tylko do 4500 obrotów nic więcej wymieniony czujnik halla i położenia walu ale nadal nic się nie zmienia jakieś pomysły ?


RE: ADY - błąd 515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr - tolus24 - 11-12-2017

Witam.

W grupie vag-a, w starych silnikach benzynowych z aparatem zapłonowym i umieszczonym w nim czujnikiem halla, na wyłączonym silniku zawsze będzie pokazywał błąd tego czujnika, jeśli chodzi o rozszerzenie 'brak sygnału" (wynika to ze sposobu połączenia i odbioru go przez sterownik silnika), a po odpaleniu będzie on znikał, jeżeli nie zniknie, to dopiero wtedy mówimy o błędzie czujnika halla zgłaszanym przez sterownik silnika i o tym trzeba pamiętać, bo wielu "znawców", jak się czepi tego błędu, to pół silnika wymieni zanim zrozumie swój błąd, także najpierw zacznij od tego i się upewnij czy to rzeczywiście błąd, chyba że jest inne rozszerzenie niż "brak sygnału", to wtedy jest ewidentny błąd. Jeżeli tak to podpowiedzi co sprawdzić masz w tym wątki i jeszcze kilku innych na forum, jedno sprostowanie, aparatu zapłonowego się nie adaptuje tylko ustawia wstępny kąt wyprzedzenia zapłonu, resztą steruje sterownik silnika, w blokach pomiarowych na vag-u widać czy wszystko jest w porządku z zapłonem. Czujnik położenia wałka to chyba na pin1 dostaje masę z pin35 sterownika silnika, na pin3 idzie plus z pin45 sterownika silnika, a z pin2 wychodzą sygnały z czujnika na pin44 sterownika silnika.

Pozdrawiam