Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Elektryka auta (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Elektryka-auta)
+---- Wątek: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II (/Thread-Naprawa-silniczka-wycieraczki-tylnej-SGA-MK-II)



Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - maly_dawidek - 25-03-2013

Witam. Jak wiadomo nie od dziś często są problemy ze silniczkami tylnej wycieraczki. Najlepiej jest go wymienić na nowy lub używany który jeszcze działa. Ale ostatnio jestem na codzień w tym temacie. Od kilku dni zgłaszają się na warsztat samochody z niedziałającymi tylnymi wycieraczkami. Są to najczęściej VW Golf IV i V, VW Passat B5 i B6, VW T5, no i były też dwa sharany. W jednym golfie wymieniliśmy na nowy bo klient sobie zażyczył a stary zabrałem po pracy do domu aby przebadać co tak naprawdę w nich wysiada. Okazało się że po wyciągnięciu całego środka, wymianie szczoteczek silnik nagle ożył. Więc nie zastanawiając się długo zacząłem po kolei gruntownie czyścić resztę elementów z rdzy i starych smarów a następnie smarując dużą ilością nowego smaru poskładałem to w całość i działa jak ta lala. Po tej naprawie każde auto które przyjeżdżało to regeneracja starego silniczka okazuje się sukcesem. W sobotę zabrałem się też i za swojego sharana gdyż odkąd go kupiłem też nie działała w nim tylna wycieraczka. I tu znów sukces bo po wyczyszczeniu wszystkiego, przesmarowaniu, wymianie szczoteczek bo i tak były przy końcu, zaczęło ładnie wszystko działać. Jeszcze muszę tylko kupić zestaw naprawczy spryskiwacza bo mam ułamaną rurkę metalową i założyć to do z powrotem do auta. Dlatego wszystkich którzy mają niedziałającą tylna wycieraczkę a prąd dochodzi do silniczka, niech pierw spróbują zregenerować silniczek a jak to nie pomoże to wtedy wymieniać. PozdrawiamWink


RE: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - wesol - 25-03-2013

foty gdzie są??


RE: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - frik - 25-03-2013

Witam
Żeby rozebrać silniczek trzeba rozwiercić nity?
Da radę później jakoś go skręcić czy trzeba nitować?


RE: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - __ArroW__ - 25-03-2013

Proszę bardzo przejrzysty opis naprawy silniczka ze zdjęciami:

źródło vwgolf.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=315672

Cytat:Witajcie

Od jakiegoś czasu zauważyłem, ze tylna wycieraczka po włączeniu nie powraca na miejsce lub skacze i przerywa.
Częstą usterką jest zatarcie trzpienia, do którego przymocowane jest ramię wycieraczki.

Potrzebne klucze:

- płaski 13 (do odkręcenia ramienia wycieraczki)
- płaski lub nasadowy 10 (do wykręcenia mechanizmu wycieraczki)
- śrubokręt krzyżak (do odkręcenia pokrywy tylnej klapy)
- torx T10 (do rozkręcenia mechanizmu wycieraczki)
- klucz płaski typu "szwed" (do odkręcenia nakrętki zewnętrznej mechanizmu wycieraczki)

Zaczynamy od zdjęcia maskownicy wycieraczki podnosząc ją do góry.
następnie płaskim kluczem 13 odkręcamy nakrętkę trzymającą ramię wycieraczki i je zdejmujemy

http://imageshack.us/photo/my-images/213/50737326.jpg

następnie kluczem typu "szwed" odkręcamy nakrętkę trzymającą od zewnątrz mechanizm wycieraczki

http://imageshack.us/photo/my-images/140/67434204.jpg

Po zdjęciu czarnej osłony klapy od wewnątrz (odkręcając wkręt krzyżak w miejscu wgłębienia na rękę) rozłączamy gumowy wężyk doprowadzający płyn oraz wtyczkę zasilającą.

http://imageshack.us/photo/my-images/11/83340635.jpg

Po rozłączeniu tych elementów odkręcamy (wg kolejności na zdjęciu) cztery śrubki na klucz 10

http://imageshack.us/photo/my-images/251/84027341.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/153/72324337.jpg

... i mamy cały mechanizm tylnej wycieraczki już wyjęty.

Wyjmujemy dyszę spryskiwacza ciągnąć do góry (nie obracać!!)

http://imageshack.us/photo/my-images/138/11931216.jpg

Odkręcamy torxem T10 śrubki trzymające obudowę mechanizmu.

http://imageshack.us/photo/my-images/37/34409016.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/263/07c.jpg

Po odkręceniu zdejmujemy obudowę, razem z nią wyjdzie plastikowy element,który podaje płyn do dyszy:

http://imageshack.us/photo/my-images/242/72980634.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/263/07c.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/180/74749616.jpg

następnie wyjmujemy cały metalowy trzpień, na którym mocowane jest ramię wycieraczki

http://imageshack.us/photo/my-images/214/07ab.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/407/07bs.jpg

U mnie on ciężko wychodził, więc nakręciłem nakrętkę trzymąjącą ramię wycieraczki i kilka razy uderzyłem młotkiem.
Cały trzpień będzie wychodził razem z metalowym łącznikiem.

Jak widać metalowy trzpień zatarł się w miejscach pokazanych strzałką:

http://imageshack.us/photo/my-images/140/94782119.jpg

Trzpień czyścimy papierem ściernym, a następnie smarujemy smarem (ja użyłem grafitowego do przegubów) i wkładamy ponownie. Teraz powinien chodzić lekko.

http://imageshack.us/photo/my-images/524/21686994.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/301/32883785.jpg

Następnie czyścimy uszczelkę obudowy, można wyczyścić cały mechanizm i nasmarować ponownie.
Skręcamy obudowę.

Po skręceniu smarujemy i wkładamy plastikowy trzpień doprowadzający płyn do dyszy.

Trzpień nie pracuje razem z wycieraczką!! Na nim obraca się metalowy trzpień, który czyściliśmy papierem ściernym.

Bierzemy dyszę, smarujemy smarem i wkładamy ją od góry pamiętając, ze wejdzie ona tylko w jedno miejsce, dlatego ma ona zaznaczony żółtą strzałką rowek.

http://imageshack.us/photo/my-images/510/93040937.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/262/44175814.jpg

po włożeniu mechanizmu do środka blokujemy go dużą nakrętką, aby nam nie wypadł.

http://imageshack.us/photo/my-images/411/69664204.jpg

i skręcamy śrubkami na klucz nr 10, łączymy gumowy wężyk oraz wtyczkę, zakładamy osłonę klapy bagażnika, ramię wycieraczki przykręcając nakrętką na klucz nr 13, zakładamy maskownicę i cieszymy się sprawną wycieraczką.

Powodzenia



RE: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - sgaVAN - 25-03-2013

ja miałem pekniętą obudowę trzpienia na której siedzi wycieraczka, choć przeznaczyłem go na straty, bo kupiłem drugi używany, nie przejrzałem się dokładnie co w środku siedzi ale teraz będę na to zwracal uwagę.


RE: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - maly_dawidek - 25-03-2013

w mechanizmie w drugich generacjach SGA nie ma nitów, są one skręcane na śrubki. Jeśli chodzi o zdjęcia nie zrobiłem, przepraszam całkiem zapomniałem o nich. Jeśli chodzi o trzpień który pekł to u mnie też tak było i naprawiłem to specjalnym klejem który złączył pęknięcie i nic nie widać.



RE: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - Hidd3n - 28-06-2015

Witam,
jak w MK2 ściąga się ramię wycieraczki tylnej ? czy trzeba mieć ściągacz ? czy jest jakiś inny patent ?
Dzięki i pozdrawiam, Kamil


RE: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - wesol - 28-06-2015

teoretycznie robi sie to sciagaczem ale spokojnie dasz rade bez niego. Luzujesz nakretke i lekko moteczkie pukasz w ramie albo nawet reka lapiac za cale ramie wycieraczki i jak poszarpiesz to zejdzie. Chyba ze nie chcec zejsc bo sto lat nei odkrecane to nawiercalem wiertelkiem fi 2 lub 2.5 mm tak polowicznie -troche w ramieniu trochę w ośce. Psikasz odrdzewiacza i stukasz i schodzi.


RE: Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II - micles - 01-04-2022

Tak to wyglądało u mnie :
uszczelka pomiędzy wałem a plastikową obudową wału zupełnie zjechana :
https://imgur.com/eOT0BjJ



niezły młyn się w tym wale zrobił Big Grin
[Obrazek: gGY1Jdz.jpg]



Kupuję cały nowy układ.