Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? (/Thread-regeneracja-gniazd-pod-pompowtryskami)



regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - m-blue - 11-10-2013

Witam,
czy ktoś może się wypowiedzieć w temacie regeneracji gniazd pod pompowtryskami? co prawda sprawa nie tyczy się mojego sprzętu, ale samej operacji w innym tdi. Podobno po pewnym czasie gniazda nie trzymają szczelności i trzeba kombinować z uszczelnieniami, a docelowo można wymienić gniazdo - ponoć w pl są dwie firmy, które to robią rozwiercając oryginalne gniazdo i montując gniazdo o ile pamiętam z mosiądzu ( tu się mogę mylić). Jak się sprawdza taka operacja, ktoś to przerabiał? Pierwsze o tym słyszę, a jak czytam teraz to ponoć czesta przypadłość silników na PD.


RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - kaskader - 11-10-2013

Witam mialem ten sam problem w swoim Szatanie motor AUY PD przy zmianie uszczelki pod glowica magik swierdzil ze gniazda pompek sa wyrobione inaczej w jego mowie ze maja ostre krawedzie . Zaproponowal mi wysylke glowicy i tulejowanie czy cos takiego ale ze na terenie mam kolesia co handluje czesciami zasiegnalem wiedzy i zostawilem swoja sara glowice koszty mniejsze a auto jakos lata widzialem glowice z auta o przebiegu 160tys i gniazda byly podobne jak u mnie a ja mam niby 245tys


RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - robertsalar - 11-10-2013

Też mam PD (ANU) i nigdy nie słyszałem żeby gniazda sie wyrabiały a tym bardziej że to jest przypadłość tych silników , uszczelniacze i owszem , bo one są dociskane kostką ale tylko z jednej strony a co za tym idzie rozkład sił dociskających pompkę nie jest równomierny na cały jej obwód ( nie tak jak wkręcane zwykłe wtryski) i po pewnym czasie mogę się wyrobić uszczelki i po przeciwnej stronie kostki może się pokazać mikro rozszczelnienie. Tak miałem u siebie i działy się cuda z odpalaniem a mam prawie 300 tys. na blacie


RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - m-blue - 12-10-2013

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=95063 trochę o tym tutaj



RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - wesol - 12-10-2013

zapewne mostek dociskajacy pompke staje sie z biegiem czasu luzniejszy i potem nacisk kryzwki na pompke powoduje ze sie buja a to z kolei wyrabia gnizado w głowicy. Ja tam przy okazji sciagania pokrywy zaworowej zawsze dociagam nieco mostki na pompkach nawet nieco wiekszym niutonem jak to zaleca producent. W sumie to mam w planach u siebie wymiane uszczelek na pompkach ale kiedy tego dokonam to jeszcze nie wiem.


RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - Stefano - 13-10-2013

Wyjmowałem i zmieniałem już wiele pompek w silnikach AUY, czy innych po bardzo wielkim przebiegu, ale nie widziałem potrzeby regeneracji gniazd. Pompowtryski w czasie pracy delikatnie wibrują co widać na nich i w gnieździe z jednej strony po wyjęciu, ale tak ma być.


RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - wesol - 13-10-2013

mi sie wydaje ze to wszystko sie dzieje z powodu takiego ze wieksozsc ludzi mysli ze autem to sie jezdzi i jezdzi az sie cos nie zepsuje. Po co zagladac do auta skoro nadal sie turla? Ano wlasnie w takim celu by sprawdzac czy czasem cos sie nie dzieje. Tak jak rozrzad nie tylko sie wymienia co pewien czas a sie go przede wszystkim sprawdza raz w roku lub co iles tam kilometrów. Tak samo jest w tym przypadku- trzeba sprawdzac czy pompki sie nie kolysaja czy mostki nie sa luzne.


RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - kaskader - 13-10-2013

Wlasnie tak jak piszesz Wesol my na forum nalezymy do tych co zagladaja i sie interesuja co by tu jeszcze zrobic(wymienic) zeby Fura smigala choc nie brakuje takich co jezdza do momentu az Auto stanie pozdrawiamBig Grin


RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - m-blue - 13-10-2013

Podobno jest tak, że podkładki pod pd ze względu właśnie na te wyrobione gniazda dość często wymagają wymiany i nie ma sensu tak tego eksploatować w nieskończoność, tylko coś z tym trzeba teraz zrobić. Tak czy inaczej jak czytam po necie, to widać nie jest to wcale takie oczywiste i częste zjawisko... Co do jeżdżenia do zajechania, to akurat auto z pierwszej ręki z rodziny, przeglądane regularnie, tylko raz trafiło na partacza od diesli, tzn znany i poważany zakład u mnie... bo mechanik który zwykle się nim zajmuje miał urlop i tak się zaczęły problemy z autem. nie ma co tego rozstrząsać, stało się i tyle, w każdym razie teraz jest taka a nie inna sytuacja i albo wymiana głowicy na nie wiadomo jaką, albo wydać raz i te gniazda zrobić... ponoć z brązu gniazda wstawiają.
Dzięki za dyskusję,


RE: regeneracja gniazd pod pompowtryskami? - cheap001 - 11-02-2016

Ja miałem problem z odpalaniem auta. Ciężko zapalał. W moim wypadku tulejowanie pomogło :D. Przy okazji jeszcze splanowałem głowicę. Może się komuś przyda: Tulejowanie gniazd pompowtryskiwaczy