14-06-2012, 22:32
A gdybym chciał zmienić na ASZ turbo / to co musiał bym ew. "przerobić" ?
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Ford Galaxy 1.9 AUY po chiptuning + turbina ARL.
|
14-06-2012, 22:32
A gdybym chciał zmienić na ASZ turbo / to co musiał bym ew. "przerobić" ?
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
15-06-2012, 06:23
zmienic waz na taki z szybkozlaczka bo 115 konne wersje maja na opaski. Lub ewnetualnie uciac to wejscie na wąż na muszli zimnej turbiny i nalozyc ten waż seryjny i zacisnac opaską. Mozna tez muszle z turbiny 115KM AUY w srodku roztoczyc i zalozyc na turbo ASZ.
Poszukaj na allegro turbiny ASZ i AUY- porownaj fotki i juz bedziesz wiedzial oco chodzi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
29-11-2014, 11:41
Koledzy, a ile da sie wyciagnac z AUY bez zmiany turbiny?
I przy okazji - czy ktos moze polecic jakiegos dobrego chip tunera z okolicy Lublina? Dzieki
2014 SEAT ALHAMBRA SE LUX 2.0 TDI CR 140KM
29-11-2014, 11:55
Zakladajac z esilnik jest sprawny zasadniczo pompki to okolice 140-145 bedzie maksem. To tez nei tak do konca bo zalezy czy auto zuytkujesz sporadycznie znacyz sie robisz male przeloty roczne to mozna sobie nieco pozwolic. Jak ganiasz na autobanie z predkoscia pod top speed i robisz duze trasy to lepiej nie forsowac silnika. Nie jest tu jakąs granica ze przy 145 silni robi bum a przy 140 miga jak ta lala. TUner moze tak zrobic ze oba silniki beda mialy ta sama moc ( ronice kiilku -4 koni) a auto moze jedno byc na wieki a drugie raczje nie palowac na szybkiego. JA zrobilem wirusa w golfie tak ze nie żalowalem sobie- gdzie sna 170 koni i 380 Nm. Nie latma nim do Francji co miesiac czy co tydzien a przleoty roczne to 15 tys km. Wytrzyma te 5 czy 8 lat umnie spokojnie a turbo mam w stanie idealnym jak i cala reszte. Wiem bo sprawdzalem wlasnorecznie.
JEsli masz turbo na wymarciu juz to taki chips zapewne wykonczy ja. Czy jutro czy za miesiac czy za rok tego ci nikt nie powie. Wyniki jakie wyjda takie wyjda. Tuner nie robi pod dany wynik. Podnosi tyle ile wie ze moze pdoniesc doladowanie w jakim zakresie, dawke zewikesza o iles tam czas wtrysku wydluza o 5% czy 8% i widzi jak zareaguje motor. W jednym podnosisz czas wtrysku o 3% i przybylo 30 koni a w drugim trzeba podciagnac o 8% i przybywa 22konie. Hamownia jest po to by zweryfikowac co sie dzieje ile pryzbylo a nie po to by pokazac ze mam 150 koni.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
29-11-2014, 11:59
140 spokojnie by mi wystarczylo, dzieki wesol.
Silnik i turbo mam w bardzo dobrym stanie jak sie okazuje, chociaz wtryski czeka czyszczenie Liqui Molly. Jeszcze ciekawe pytanko - czy zwiekszenie mocy oznacza ze ta sama predkosc osiagana jest na nizszych obrotach?
2014 SEAT ALHAMBRA SE LUX 2.0 TDI CR 140KM
nie nei przelozenia ci zostaja te same Wiec ta sama predkosc jest na tych poszczegolnych biegach.
TO czy 140 wystarczy to zalezy od punktu widzenia. jesli w serii bedzie 112Km i pryzbedzie co pod 144 KM to bedzie roznica ale jak bedzie w serii 122 Km i wyjdzie potem 138 KM to przyrost mikry co nie. Z dolu teoretycznie mozna by podkoksowac na tyle mocno ze roznica by byla jakby ze 60 koni przybylo ale problemem jest dwumas i przeguby. Moc maksymalna tez czasami nie jest tak aistotna. bo ile jedziesz na obrotach silnika 4000?? Prawie nigdy i tylko chwile bo zaraz zmieniasz. 1 % jazdy calej?? Dla mnie wazne jest to ze jade sobie zapinam 2 bieg i wylaczam esp i pale laczka ze ludzie sie patrza co on tak mieli. Zapinam po deszczy 3 bieg i dalej mieli. To sie dzieje gdzies przy 2300 obr w gore. To i tak nie jest moej ostatnie slowo takze czekam jeszcze i moze po nowym roku cos bedzie dlubane.hehe. No zobaczymy. Jzu jest fajnie i jazda zrobila sie znosna w tej budzie. Denerwuje mnie ESP bo co restart silnika trzeba wyłączać by autkiem sobie poszaleć. Kapcie mi sie tylko szybko wycieraja teraz. Mi sie wydaje ze seryjne podnioszenie AUY jest slabo oplacalne. Lepiej sobie poszukac turbo ASZ i zapakowac i wtedy robic program. Mozna poszalec wtedy bardziej a i tak turbo bedzie z rezerwą jesli bedziemy robic ostroznie dla dwumasy i przegubów. COs co dzial ana 110% swoich mozliwsci to jednaka nie to samo jak cos dziala na 80% swoich mozliwosci. Turbawki ASZ mailem kilka i za ceny znosne. Jak sie ktos postara to znajdzie taka za 300-400 zl. swoja mozna zawsze pchnac w podobnej cenie albo szybko puścić za 200zl i po sprawie. Duzo zalezy od kondycji pompek bo jesli one leżą to chips moze zrobic rozczarowanie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
29-11-2014, 12:32
Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz. Podjade do tunera jak zjade na swieta i zobaczymy co tam da sie zrobic.
2014 SEAT ALHAMBRA SE LUX 2.0 TDI CR 140KM
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Chiptuning 1.9 TDI 115KM - gdzie wykonać? | cyba | 28 | 9,330 |
25-12-2023, 03:15 Ostatni post: abramczyk_00 |
|
Ford Galaxy Przelot | Purkawka | 7 | 3,198 |
04-03-2019, 16:21 Ostatni post: kalamb |
|
Chiptuning 1.9 TDI 115KM -Kraków. | miniu2000 | 0 | 1,282 |
05-11-2018, 19:40 Ostatni post: miniu2000 |
|
Jakie sprzęgło włożyć do Galaxy AUY | 2cztery11 | 1 | 1,594 |
27-08-2017, 17:58 Ostatni post: wesol |
|
Chip w Galaxy | borys03 | 22 | 9,848 |
25-05-2017, 10:15 Ostatni post: wesol |
|
Chiptuning 1.9tdi 115HP AUY | 2cztery11 | 11 | 6,989 |
28-03-2017, 22:37 Ostatni post: wesol |
|
Więcej mocy VW T5 1.9 AXC Chiptuning Remap Soft | Artur677 | 4 | 2,248 |
15-03-2016, 23:23 Ostatni post: Artur677 |
|
Chiptuning w Szczecinie gdzie i jak?? | lysy-karll | 13 | 20,229 |
26-02-2016, 13:24 Ostatni post: darex |
|
ChipTuning przy 200tys.? | trusrasa | 4 | 3,797 |
07-02-2014, 17:44 Ostatni post: wesol |