16-12-2012, 22:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2012, 22:25 przez sharanista.)
czy to jest postojowe (posiadasz zegarek do sterowania)... czy też automat... odpala po uruchomieniu silnika ??
- OK.. zmostkowałes czujnik który znajduje sie na podszybiu...
- pozostaje jeszcze bezpiecznik w MKII to nr 12... zerknij do instrukcji obsługi...jest w dziale dokumentacja techniczna...
- pozostaje podłaczyc do WAG-a jeżeli bedzie go widział... to wyrzuci błedy...
- najlepiej zadzwoń do Stefano... może jutro ...
- miedzy czasie ustal czy posiadasz dodatkowa pompke wody, która wprowadza wode w obieg do piecyka,,,znajduje sie na pod szybiu w lewo od czujnika teperatury (tak jest w MKII) hhmm w MKI może jej nie byc wogóle ,,, po drugie możesz ja usłyszeć jak gasisz silnik ona nadal pracuje celem schłodzenia silnika... jak ta pompka siada jest słaby obieg wody,, piecyk przegrzewa sie i po chwili wyłacza łapie bład..4-5 błedów i blokuje sie całkowicie..
16-12-2012, 22:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2012, 22:37 przez ENDRJU222.)
tak jest, przychylam sie do opinii kolegi sharanisty- mam tak samo, dogrzewacz pięknie zregenerowany założony, jednak przy pierwszym starcie się przegrzał z powodu niedziałającej pompki wody i rozłączył całkowicie. teraz muszę kasować błędy i mam nadzieję że będzie latał dalej.
(16-12-2012, 22:36)ENDRJU222 napisał(a): teraz muszę kasować błędy i mam nadzieję że będzie latał dalej.
nie ma problemu... tydzień temu montowałem piecyk...chwila radosci i sie wyłaczył... okazało sie ze padnieta pompka... otrzymałem pompke po regeneracji od Stefano... wymieniłem... i nadal kiszka .... okazało sie że zbyt fachowo nie wykonywałem demontazu i montażu i zapowietrzyłem układ wody... było powietrze i nie chłodziło piecyka... ponownie sie wyłaczał... tak wiec trzymałem auto na obrotach 2000 tys przez jakies 10 min tak aby uzuskać 90 stopni... potem dolałem płynu w zbiorniczku do maximum... nastepnego dnia przegoniłem jeszcze na trasie... i działa
17-12-2012, 00:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2012, 00:52 przez Stefano.)
(16-12-2012, 21:43)zelt napisał(a): Nie działa dogrzewanie webasto. Załączyło się raz przy temp. -10 C i pochodziło około pół minuty i zgasło. Mostkowem czujnik temperatury.
Gdzie znajduje się jakiś ręczny włącznik (bezpiecznik lub sterownik)?
Sharan, 97 r. kl. ręczna, 19.Tdi.
Jesli chodziło z pól minuty to ono nawet nie odpaliło.
W MK1 masz dogrzewacz D3WZ nr sterownika 251864, bezpiecznik od niego pownien być nr 14, albo jesli ogrzewanie postojowe to piec D4WS, a bezpiecznik jest pod siedzeniem pasażera, przy dodatkowym akumulatorze, ale nie zawsze tak jest z tymi bezpiecznikami, bo widziałem już straszne cuda w tych autach...
Sterownik znajduje sie w samym piecu. W MK1 nie ma dodatkowej pompki do wymuszania obiegu płynu, ale jesli jest ogrzewanie postojowe to elektryczna pompką płynu jest pod samochodem , przy piecu.
Pozdrawiam.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
20-12-2012, 06:34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2012, 07:12 przez wesol.)
witam mam podobny problem kupiłem auto w lecie było ok gdy zaczęło robić sie zimno podgrzewacz sie włanczał nawet gdy pojeźdzałem z mostku pod dom denerwowało mnie to więc przeciąłem czarny kabel od czujnika na podszybiu i założyłem zwykły przełącznik żeby samemu decydować kiedy na sie włączyć bo robię małe przebiegI typu 2km do sklepu więc nie ma sensu go włanczać. aż pewnego dnia gdy przyszedł mróz cichłem go odpalić a tu [automat-usunięto wulgaryzm] nie ruszy coś tylko psztyka jakby jakieś 3próby robiło odpalenia i cisza jakby go nie było. Ostatnio co pamiętam jak działało puściło niebieski dym po zgaszeńiu auta jak sie dopalało później było jeszcze ciepło a jeszcze później przeciąłem kabel i nie używałem go do mrozów. Vag nie łączy sie z nim nie wiem czy jest na innym pinie jak linia k, l +12v i masa nie wiem jak go sprawdzić k linie pod inny pin czy co? Moje pytanie w związku z tym co mogło sie stać jak odblokować piecyk bo czytałem że mógł sie zablokować, jak zrobić diagnozę oraz gdzie kupić dobre części do niego jak coś proszę o pomoc .
co do diagnozowanie bylo opisywane na forum- poszukaj. Od wydania werdyktu co dolega u ciebie to wlasnie potrzebna jest diagnotyka bo inaczej to wrozenie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
20-12-2012, 14:59 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2012, 15:00 przez ENDRJU222.)
A na którym vagu pracujecie? ja mam vag3.11-2 i bez problemu odczytuje się błędy dogrzewacza. do tego jak masz pełną wersję to możesz też zrobić test - pole 18, zobacz załącznik