Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
Witaj, nie musisz demontować pokrywy rozrządu ani łapy silnika, musisz wywalić jeszcze sprężarkę klimy (jeśli posiadasz) i odkręcić cała podstawę aluminiową od alternatora i sprężarki. Wtedy ujrzysz śruby trzymające pompę i bez problemu ja wyjmiesz
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
Jesli dobrze pamiętam to 4 do bloku silnika dwie w miarę na wierzchu a dwie w "tunelach" schowane w głębi i chyba jedna krótka od boku od strony rozrzadu
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 20
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
2
26-07-2014, 07:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2014, 07:47 przez szparag86.)
jeszcze jedna jest na klucz 13 pod pompą wtryskową na lewo od jedynki na Twoim foto
co do szpilek to do odkręcenia podstawy nie ma takich. Są tylko 4 nakrętki na klucz 13 wkręcane prostopadle w blok, i dwie śruby na 13 wkręcane od boku (jedna na górze, jedna na dole), jak to zdejmiesz to wtedy potrzebujesz nasadkę przedłużoną 21 albo 22 nie pamiętam już teraz dokładnie i wykręcasz 3 szpilki i jedną śrubę, które trzymają pompę wody, do tego chyba z boku od rozrządu jest jakaś śrubka na 10 kluczyk. pompa może ciężko wychodzić bo mogła się zapiec/przykleić.
jak już łapę masz wyjętą to warto sprawdzić stan tulejek na ramieniu napinacza paska 6pk, u mnie stukało już ale bez wyjęcia całej łapy nijak nie mogłem ich wyjąć tak były zażarte
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wystarczylo tylko poszukac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.