08-11-2015, 14:48
Witam.W dniu wczorajszym wymieniałem sprzęgło z dwumasy na jednomasę, przy okazji obejrzałem sobie skrzynię biegów-uszczelniacze półosi do wymiany ale dodatkowo zastanowił mnie duży luz na łożyskach stożkowych trzymających tzw.przekładnię główną z mechanizmem różnicowym-po przewróceniu skrzyni na bok i włożeniu półosi okazuje się,że bieżnie łożysk stożkowych przesuwają się osiowo na boki i wówczas pomiędzy krawędzią obudowy skrzyni a bieżnią łożyska stożkowego powstaje luz 1 mm.Czy to normalne,czy coś z tym zrobić-dodaję,że ostatnim okresie czasu skrzynia biegów zaczęła lekko "wyć" przy szybkości 60-80 km przy delikatnej jeżdzie bez obciązenia.Może ma koś pomysł jak skasować ten luz bez rozbierania skrzyni.Dodam tylko,że przed demontażem skrzyni spuściłem z niej olej-był czysty bez opiłków.