Witam.
Tym tempem i sposobem to lato się skończy, a klimatyzacji nie naprawisz .
Po pierwsze trzeba sprawdzić jakie są i jak się zachowują LP i HP w układzie, szczególnie w momencie cyklicznego załączania i wyłączania kompresora (wystarczy podpiąć manometry maszyny, bez jej uruchamiania) i to już jest 50% diagnozy, nie rozumiem dlaczego tego nie sprawdzili kiedy byłeś na napełnieniu klimatyzacji. Po drugie jeżeli cały czas wyskakuje Ci błąd 00792 to znaczy, że albo jest problem z ciśnieniem w układzie, dlatego m.in. tak ważny jest punkt pierwszy, który napisałem, bądź uszkodzony jest czujnik lub instalacja jego. Nowy czujnik nie oznacza sprawny, szczególnie w przypadku tych najtańszych. Jeżeli chodzi o instalację od czujnika to w wiązce głównej rozchodzi się ona na poszczególne odcinki, dlatego trzeba ją sprawdzić w kilku punktach i tak:
-przewód z pin1 czujnika ciś.klim. idzie do pin19 w czerwonej kostce panelu klimatronika i pin4 w sterowniku kompresora klimatyzacji/sterowniku wentylatorów w komorze silnika
-przewód z pin2 czujnika ciś.klim. idzie do pin10 w czerwonej kostce panelu klimatronika i pin34 sterownika silnika w komorze silnika
-przewód z pin3 czujnika ciś.klim. idzie do pin18 w czerwonej kostce panelu klimatronika i do nóżki "86" przekaźnika wentylatorów chłodnicy w skrzynce w samochodzie
-przewód z pin4 czujnika ciś.klim. to zasilanie +12V z bezpiecznika w skrzynce w samochodzie.
Sprawdzenie ciągłości tych przewodów w instalacji jest bardzo ważne bo lubią się one przerywać/śniedzieć i dawać przez to "dziwne sygnały", które potem dają taką, a nie inną pracę urządzeń.
Oprócz tego możesz sprawdzić profilaktycznie zasilanie/instalację kompresora klimatyzacji:
- przewód brązowy czyli pin2 we wtyczce sprzęgła elektromagnetycznego kompresora to stała masa
- przewód zielony czyli pin1 we wtyczce sprzęgła elektromagnetycznego kompresora idzie do pin1 sterownika kompresora klimatyzacji/sterownika wentylatorów w komorze silnika i pin11 w czerwonej wtyczce panelu klimatronika.
Pisałeś, że wentylator pracuje prawidłowo, a w tym aucie, jeżeli masz rzeczywiście takie jak w opisie, powinny być dwa wentylatory i obydwa muszą pracować prawidłowo, jeżeli jeden nie będzie pracował, to klima też będzie głupiała
Po prawidłowym i solidnym sprawdzeniu powyższych rzeczy praktycznie masz już diagnozę postawioną, ewentualnie zawężoną do minimum, bo problem może okazać się złożony z kilku pomniejszych.
Pozdrawiam
Tym tempem i sposobem to lato się skończy, a klimatyzacji nie naprawisz .
Po pierwsze trzeba sprawdzić jakie są i jak się zachowują LP i HP w układzie, szczególnie w momencie cyklicznego załączania i wyłączania kompresora (wystarczy podpiąć manometry maszyny, bez jej uruchamiania) i to już jest 50% diagnozy, nie rozumiem dlaczego tego nie sprawdzili kiedy byłeś na napełnieniu klimatyzacji. Po drugie jeżeli cały czas wyskakuje Ci błąd 00792 to znaczy, że albo jest problem z ciśnieniem w układzie, dlatego m.in. tak ważny jest punkt pierwszy, który napisałem, bądź uszkodzony jest czujnik lub instalacja jego. Nowy czujnik nie oznacza sprawny, szczególnie w przypadku tych najtańszych. Jeżeli chodzi o instalację od czujnika to w wiązce głównej rozchodzi się ona na poszczególne odcinki, dlatego trzeba ją sprawdzić w kilku punktach i tak:
-przewód z pin1 czujnika ciś.klim. idzie do pin19 w czerwonej kostce panelu klimatronika i pin4 w sterowniku kompresora klimatyzacji/sterowniku wentylatorów w komorze silnika
-przewód z pin2 czujnika ciś.klim. idzie do pin10 w czerwonej kostce panelu klimatronika i pin34 sterownika silnika w komorze silnika
-przewód z pin3 czujnika ciś.klim. idzie do pin18 w czerwonej kostce panelu klimatronika i do nóżki "86" przekaźnika wentylatorów chłodnicy w skrzynce w samochodzie
-przewód z pin4 czujnika ciś.klim. to zasilanie +12V z bezpiecznika w skrzynce w samochodzie.
Sprawdzenie ciągłości tych przewodów w instalacji jest bardzo ważne bo lubią się one przerywać/śniedzieć i dawać przez to "dziwne sygnały", które potem dają taką, a nie inną pracę urządzeń.
Oprócz tego możesz sprawdzić profilaktycznie zasilanie/instalację kompresora klimatyzacji:
- przewód brązowy czyli pin2 we wtyczce sprzęgła elektromagnetycznego kompresora to stała masa
- przewód zielony czyli pin1 we wtyczce sprzęgła elektromagnetycznego kompresora idzie do pin1 sterownika kompresora klimatyzacji/sterownika wentylatorów w komorze silnika i pin11 w czerwonej wtyczce panelu klimatronika.
Pisałeś, że wentylator pracuje prawidłowo, a w tym aucie, jeżeli masz rzeczywiście takie jak w opisie, powinny być dwa wentylatory i obydwa muszą pracować prawidłowo, jeżeli jeden nie będzie pracował, to klima też będzie głupiała
Po prawidłowym i solidnym sprawdzeniu powyższych rzeczy praktycznie masz już diagnozę postawioną, ewentualnie zawężoną do minimum, bo problem może okazać się złożony z kilku pomniejszych.
Pozdrawiam