Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klimatyzacja nie załącza się???
#61
Witam.

Tym tempem i sposobem to lato się skończy, a klimatyzacji nie naprawisz Smile.
Po pierwsze trzeba sprawdzić jakie są i jak się zachowują LP i HP w układzie, szczególnie w momencie cyklicznego załączania i wyłączania kompresora (wystarczy podpiąć manometry maszyny, bez jej uruchamiania) i to już jest 50% diagnozy, nie rozumiem dlaczego tego nie sprawdzili kiedy byłeś na napełnieniu klimatyzacji. Po drugie jeżeli cały czas wyskakuje Ci błąd 00792 to znaczy, że albo jest problem z ciśnieniem w układzie, dlatego m.in. tak ważny jest punkt pierwszy, który napisałem, bądź uszkodzony jest czujnik lub instalacja jego. Nowy czujnik nie oznacza sprawny, szczególnie w przypadku tych najtańszych. Jeżeli chodzi o instalację od czujnika to w wiązce głównej rozchodzi się ona na poszczególne odcinki, dlatego trzeba ją sprawdzić w kilku punktach i tak:
-przewód z pin1 czujnika ciś.klim. idzie do pin19 w czerwonej kostce panelu klimatronika i pin4 w sterowniku kompresora klimatyzacji/sterowniku wentylatorów w komorze silnika
-przewód z pin2 czujnika ciś.klim. idzie do pin10 w czerwonej kostce panelu klimatronika i pin34 sterownika silnika w komorze silnika
-przewód z pin3 czujnika ciś.klim. idzie do pin18 w czerwonej kostce panelu klimatronika i do nóżki "86" przekaźnika wentylatorów chłodnicy w skrzynce w samochodzie
-przewód z pin4 czujnika ciś.klim. to zasilanie +12V z bezpiecznika w skrzynce w samochodzie.
Sprawdzenie ciągłości tych przewodów w instalacji jest bardzo ważne bo lubią się one przerywać/śniedzieć i dawać przez to "dziwne sygnały", które potem dają taką, a nie inną pracę urządzeń.
Oprócz tego możesz sprawdzić profilaktycznie zasilanie/instalację kompresora klimatyzacji:
- przewód brązowy czyli pin2 we wtyczce sprzęgła elektromagnetycznego kompresora to stała masa
- przewód zielony czyli pin1 we wtyczce sprzęgła elektromagnetycznego kompresora idzie do pin1 sterownika kompresora klimatyzacji/sterownika wentylatorów w komorze silnika i pin11 w czerwonej wtyczce panelu klimatronika.
Pisałeś, że wentylator pracuje prawidłowo, a w tym aucie, jeżeli masz rzeczywiście takie jak w opisie, powinny być dwa wentylatory i obydwa muszą pracować prawidłowo, jeżeli jeden nie będzie pracował, to klima też będzie głupiała
Po prawidłowym i solidnym sprawdzeniu powyższych rzeczy praktycznie masz już diagnozę postawioną, ewentualnie zawężoną do minimum, bo problem może okazać się złożony z kilku pomniejszych.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#62
Koledzy mam do wymiany rurke co jest mocowana opaska do ramy przy prawej lampie przod. Spawac ja czy szukac nowej ? Jest laczona ale sam tego nie zrobie (bo bylaby krotsza) idzie od sprezarki do trojnika ,zaworu za silnikiem.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Odpowiedz
#63
Najczęstsza usterka w tym miejscu. Jeśli jest delikatne uszkodzenie to możesz spawać ale jeśli mocno przeżarta to wymień na inną.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz
#64
Witam.
Mam problem z niedziałającą klimatyzacja. objawy: brak reakcji na klawisze -wszystkie trzy brak podświetlenia . brak regulacji na ciepło zimno. brak regulacji kierunku nawiewu (klap) jedyne co działają to biegi.
to co mi wiadomo a niewiele . ze są dwa obwody zasilające po podłaczeniu kompa brak błędów. bezpieczniki i przekaźniki są ok.
Odpowiedz
#65
Witam.

Po pierwsze, sprawdź jeszcze raz dobrze bezpieczniki i przekaźnik, bo już wielu twierdziło, że sprawdzali, pomysłów przybywało/temat się ciągnął, a na końcu okazywało się, że jednak bezpiecznik Wink, a awaria wygląda na brak zasilania. Po drugie, w klimie manualnej, bo taką masz jak rozumiem, z tego co jeszcze pamiętam, panel dostaje cztery zasilania z trzech różnych bezpieczników. Zasilanie "+" po zapłonie na pin26 i pin10 w dużej 32-pin-owej wtyczce, stały "+" na pin32 tejże samej wtyczki, jest jeszcze "+" po przekaźniku, na pin1 małej 2pin-owej wtyczki, masy powinny być, wszystkie bezpośrednie, na pin11 i pin27 w 32pin-owej wtyczce i jeszcze na pin5 średniej 6pin-owej wtyczce. Sprawdź czy tam się wszystko pojawia co trzeba, jeśli nie to trzeba będzie szukać w okablowaniu/bezpiecznikach/punktach masowych, a jeśli wszystkie zasilania/masy będą to trzeba będzie schematu poszukać i sprawdzać po kolei ale prawdopodobnie w takim przypadku będzie sam panel uszkodzony.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#66
Witam, i u mnie problem, ze klima nir działa. Na chwilę obecną ustaliłem, że : czujnik temp zewn sprawny, VAG nie pokazuje błędów, kompresor sie nie załącza i nie załącza sie went chlodnicy.
Moje pytania :
Czy bez zdejmowania zderzaka jestem w stanie dobrać sie do czujnika ciśnienia na osuszaczu, lub chociaż samej jego kostki, żeby diagnozować dalej?
Czy spraedzenie poprzez nacisniecie kulki zaworku jest bezpieczne? który zaworek nacisnąć?
Pozdrawiam
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm Tongue
Odpowiedz




#67
Spoko to nie bomba. Naciskac mozna i to dowolny tylko uwazaj bys po oczach nie dostal. Presostat masz za kratka halogenu prawa. Sprawdz kabloteke cewke sprzegielka bezpieczniki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#68
Dzięki, bezpieczniki tez ogarnięte... wkrótce zabieram się do roboty.... ale dzisiaj ŚNIEG!Undecided
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm Tongue
Odpowiedz
#69
Byłem u znajomego od klimy. pinad 40 minut stal na dużym ciśnieniu i nic nie puścił wiec niby szczelny ale kumpel powiedział, że cisnienia nie było wogóle od razu po podłączeniu zegarów.... więc gdzieś jednak było rozszczelnienie, którego teraz nie ma. Obawiam się ze to jakis element ktory "popuszcza" gdy samochód jest w ruchu. Teraz jest ok ale zobaczymy za niedługo.... chyna że poprzedni właściciel dawno nir nabiał a mi zostały juz resztki...
ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm Tongue
Odpowiedz
#70
Ale czynnik nie powinien ujsc nawet po 5 latach. Ja mialem lekki wyciek tu na oringu przy chlodnicy wodnej przy wiatrakach. Tez mi uchodzilo 200 gram na rok czy cos kolo tego. Ojciec w cytrynie ma juz nie ruszane nic z klima chyba 12 rok i nadal mrozi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Klimatronik nie załącza się gustafson13 7 463 19-07-2023, 06:17
Ostatni post: wesol
  Klimatyzacja aktywacja kompresora uszkodzona Mateusz12 0 306 11-04-2023, 18:57
Ostatni post: Mateusz12
  Klimatyzacja. Willow72 0 332 21-12-2022, 14:37
Ostatni post: Willow72
  Klimatyzacja nie chłodzi ,nabita,brak błędów jednostrefowy climatronic Tomek Westfalia 6 2,424 21-05-2021, 12:41
Ostatni post: Tomek Westfalia
  Klimatyzacja nabita nie chłodzi/słabo chłodzi/inne problemy wojci 211 101,019 13-05-2021, 22:04
Ostatni post: undertaker20
  Klimatyzacja nie działa - skany z VAG robertkol 3 2,461 04-08-2019, 23:56
Ostatni post: Stefano
  Klimatyzacja, błąd sygnału prędkości pojazdu , wyłącza sie dawidek1266 13 4,011 17-05-2019, 16:29
Ostatni post: Robert0609
  Migająca klimatyzacja/błąd 01086/01586 i i nne zorro 134 72,986 25-12-2018, 19:09
Ostatni post: Niemago
  KLIMATYZACJA pomocy, climatronik niebieski91 156 123,774 19-08-2018, 19:53
Ostatni post: wesol
  Nieszczelna klimatyzacja - źródła wycieku/naprawa wiktoree 39 16,083 06-06-2018, 22:57
Ostatni post: mamwi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości