Witam
Ponieważ panuje pewnego rodzaju zamieszanie związane ze sprzecznymi informacjami w kwestii podłączenia kabli do wtyczki ecu spróbuje to uporządkować.
To jest większa część wtyczki T121 posiadająca 81 pinów i ta nas interesuje w kwestii podłączenia tempomatu.
Górna część obrazka pokazuje od którego numerka zaczynają się kolejne rzędy i na którym kończą. według tych oznaczeń możemy policzyć piny do których będziemy się wpinać. TO OBRAZ OD STRONY KABLI I TU LICZYMY I SIĘ WPINAMY.
Analogicznie odczytujemy opisy numeryczne na kostce manetki.
Rozpiska pinów dla silników benzynowych:
wtyczka manetki--------wtyczka ecu
pin 2--------------------pin 75
pin 3--------------------pin 57
pin 4 i 7----------------pin 38
pin 5--------------------pin 76
pin 6 plus po stacyjce do bezpiecznika nr 2
Rozpiska pinów dla silników diesla 1.9 TDI (oprócz 2.0 TDI):
pin 2------------------- pin 45
pin 3------------------- pin 44
pin 4 i 7----------------pin 14
pin 5--------------------pin 46
pin 6 plus po stacyjce do bezpiecznika nr 2
Rozpiska pinów dla silnika diesla 2.0 TDI:
pin 2--------------------pin 21
pin 3--------------------pin 88
pin 4 i 7----------------pin 20
pin 5--------------------pin 44
pin 6 plus po stacyjce do bezpiecznika nr2
Dolna część obrazka pokazuje punkty odliczania w rzędach OD STRONY KONEKTORÓW.
Należy zwrócić szczególną uwagę aby nie pomylić punktów odliczania od strony kabli ze stroną z konektorami bo to najczęściej spotykany błąd.
opis dotyczy roczników od 2000 r czyli poliftowych.