Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2.0 sharan 2004r trwalosc panewek? Jak sprawdzic?
#1
Witam
Mam mozliwosc kupna sharana w automacie. Autko z tego co mi wiadomo stoi 6 miesięcy co jakis czas odpalane i jezdzone. Jak stoi na jalowym to silnik chodzi ok nawet jak dodawalem wiecej gazu ale jak jechalem i dawalem wiecej gazu to jakby delikatne stuki dochodzily z silnika w miare rozgrzewania sie jakby bylo ciszej. I tu pytanie czy zdarzaja sie problemy z panewkami w tym silniku? Czy moze nowy olej poprawi sprawe jak dluzej stoi? Silnik przebieg 240 oryginalny. Na co zwrocic uwage przy kupnie tego auta?
Odpowiedz




#2
Brak problemow z panewkami ale duze ryzyko problemow z ukladem smarowania-pompa. Problematyczny silnik. Nie polecam. Auta duzo tansze z tym silnikiem jak z 1.9.
Kupno tego auta bez pomiaru cisnienia oleju to strzal w kolano.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Serio? A myslalem ze to bardzo proste i tanienw utrzymaniy silniki..takie opinie znalazlem na internecie o tych silnikach od uzytkownikow. A jaki problem ze smarowaniem? Pompa wadliwa? Z tego co czytalem to silniki jeszcze z lat 90 tylko po modyfikacjach ktore duzo wytrzymuja..
A ma ktos patent na naprawe problemu z pompą
Odpowiedz
#4
Czekaj bo ja mowie o dieslu a nie przyuwaylem ze mowa o.roczniku 2004 czyli o benzynie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Tam siedzi ATM.
Też kiedyś takiego oglądałem, zwykła dwulitrowa benzyna więc teoretycznie co tam ma się zepsuć - jednakże te silniki chleją olej jak głupie i one tak mają, winne są pierścienie na tłokach oraz odma, żadne kompletne remonty nie pomagają - tutaj na forum chyba były dwa przypadki jak ktoś wpakował kupę kasy na remont silnika i jest jeszcze gorzej.
Wejdz sobie na forum Audi tam jest bardzo dużo opisanych wątków na temat tego silnika głównie w A4 B6, ludzie wożą w bagażnikach bańkę z olejem.
Być może w 2004 coś poprawili w tym silniku, ale nic na ten temat nie wiem.
Odpowiedz
#6
W tlokach podtoczyc rowek i zapodac szersze pierscienie to pewnie by pomoglo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
A jak zywotnosc samego silnika?
Wg tego co widze to sa silniki ADY albo AKT to roznia sie od opisywanego ATM?
Odpowiedz
#8
Generalnie przelicznik kilometrowy dla benzyn jest inny jak dla diesla. Dla beny 200 tys to jak dla diesla conajmniej 500 tys. W benie bedzie prog na gladzi cylindra a w dieslu jeszcze nie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
(09-01-2017, 18:19)wesol napisał(a): W tlokach podtoczyc rowek i zapodac szersze pierscienie to pewnie by pomoglo.

Kiedyś wlazłem na jakieś niemieckie forum gdzie były opisywane przypadki właśnie tych 2-litrówek VW/Audi i rzeczywiście ktoś kombinował z rowkami na tłokach z tym że nowe pierścienie były od innego silnika o podobnej średnicy nawet gdzieś były zdjęcia i niby to rozwiązywało problem dość skutecznie jeśli chodzi o picie oleju.
Z drugiej strony kupić takie auto z tym silnikiem i na dzień dobry robić takie zabiegi - jak dla mnie bezsensu trochę.
Odpowiedz
#10
No wlasnie dla mnie tez bezsensu kupic zeby eksperymentowac.. Chodzi mi o ogolne problemy i zywotnosc tych silnikow?
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości