Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dziwne objawy przycięcia przy obrotach 2tyś
#1
Witam

Szukałem podobnych objawów, ale nie znalazłem. Zaczne od początku. Mój samochód to Alhambra 2006 końcówka roku z 2.0tdi BRT. Posiadał od początku DPF lecz został usunięty wkład (fachowo) i wgrana mapa od tej wersji bez DPF oryginalna. Po zrobieniu 50tyś zaczęły się problemy. Pierwszy (ten akurat był od początku) jadąc delikatnie i przyspieszając delikatnie potrafił na ułamek sekundy przerwać tak jakby wtryski nie podały wogóle paliwa. Po sekundzie wracało do normy. Częstotliwość nieznana. Przez cały miesiąc nie było tego efektu, a potem 4,5 razy w miesiącu. Potem zacząłem słyszeć dziwne szuranie przy zmianie biegów na wyższe. Zaraz po wciśnięciu sprzęgła słychać było szur szur przez 2 sekundy jakby coś schodziło z obrotów. Wymieniłem filtr powietrza i dalej to słychać. Pewnie to turbo które było regenerowane w serwisie (1200zł) w Radomiu. Teraz jest świeżo po wymianie wałka (nowy oryginał) plus szklanki i popychacze, gdyż słychać już było popychacze. Problem przerywania tak jakby zniknął, szur szur słychac dalej, ale pojawił się następny problem a mianowicie przy 2tyś jakby się dławił wtedy strasznie kopci na czarno i wciskając gaz dalej nic się nie dzieje, ale ująć troszkę wtedy jakby zaskoczył i ciągnie jak opętany i przestaje kopcić. Tak się dzieje na każdym biegu (prócz jedynki bo nie ciągne go tak wysoko). To może przepływka, natomiast podłączałem do VCDS i mechanik powiedział że gruszka pompuje, że wszystko jest ok. Ja nadal obawiam się że to albo nieszczelność w układzie dolotowym, albo turbo, albo przepływka.... Co o tym sądzicie,.. Część objawów tutaj już się pojawiała w wątkach, ale nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzi. Z góry dzięki z wpisy i pomysły....
Odpowiedz




#2
Nie wiem czy czasem wałek od silnika z dpf nie jest inny jak w tym bez dpf.
Przepływomierz odpowiada za obcinanie paliwa by nie kopcil jak nie ma powietrza jeszcze. Za nic więcej. Regeneracja turbiny na chińskich częściach to słaby pomysł.
Dalej to wygląda na problem z turbina.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Temat został rozwiązany ?? Co to w końcu było ?
Sam jestem ciekawe bo ostatnio u mnie to samo wystąpiło.
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AUY-dziwne objawy Łukasz12502 36 4,859 29-12-2023, 22:24
Ostatni post: Łukasz12502
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,646 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  Gaśnie na wolnych obrotach po dłuższej jedzie z prędkością 90-100 km/h Tomek Westfalia 1 518 25-07-2022, 10:35
Ostatni post: Stefano
  AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu AndrewGAA 5 1,614 02-01-2022, 18:21
Ostatni post: AndrewGAA
  Pulsacyjne przyśpieszanie przy 2k obrotów smithpl 5 1,699 22-11-2021, 11:17
Ostatni post: krokodyl901
Video 1.9tdi AUY problem z mocą na niskich obrotach Kubawyrwal 5 1,727 17-10-2021, 10:01
Ostatni post: kalamb
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,577 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie Leinad777 8 2,454 28-05-2020, 15:12
Ostatni post: rafal4610
  Problem - Wyje sprzęgło przy 1500obr.min na 5 biegu trzewik 2 1,357 23-05-2020, 22:51
Ostatni post: trzewik
  Brzęczy przy obrotach element07 25 7,355 16-12-2019, 11:44
Ostatni post: Tomek Westfalia

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości