29-01-2017, 10:36
Wyjecie altka to zadna robota. Jest praktycznie na wierzchu. Wpierw obadaj przejscie kabla glownego od altka do plusa aku. Potem jak juz akumulator naladujesz to czy pojawia sie na wtyczce od cienkiego kabelka czy jest tam prad wzbudzenia. Wtedy dopiero bym rozebral altek i mierniczkiem sprawdzil wszystko. Budowa altka jest prosta jak budowa cepa. Wydaje mi sie ze sporo szkol podstawowych to przerabialo albo na fizyce albo zpt. Tam nie ma technologi kosmicznej tylko 6 diod prostowniczych( trzy pary diod bo sa trzy uzwojenia) regulator ze szczotkami tyle tylko. Jedno uzwojenie na wirniku do ktorego doprowadzany jest prad z regulatora. Im wiekszy prad tym wiecej generuje pradu na nieruchomym stojanie.
Zreszta altki sa bardzo tanie w uzywce. Sam juz sporo zrobilem dla ludzi altkow o wiekszej mocy np 180 A czy 220A. Taki seryjny 120 czy 140 amperowy to koszt okolo 50-100zl kosztuja. Taki zmodzony na 180A to koszt 200-250zl taki 220A to koszt juz 350-500 zl
Zreszta altki sa bardzo tanie w uzywce. Sam juz sporo zrobilem dla ludzi altkow o wiekszej mocy np 180 A czy 220A. Taki seryjny 120 czy 140 amperowy to koszt okolo 50-100zl kosztuja. Taki zmodzony na 180A to koszt 200-250zl taki 220A to koszt juz 350-500 zl
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.