29-01-2017, 19:21
Słuchaj, wykręć regulator napięcia - jest razem ze szczotkotrzymaczem, nie musisz wyjmować alternatora. Będziesz widział jego stan i jednocześnie po jego wyjęciu będziesz widział stan bieżni po których trą szczotki. Ale sądząc po twoim opisie to alternator działa, tylko gdzieś przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem szwankuje, przy zaniku ładowania zapaliłaby się czerwona kontrolka z symbolem akumulatora. No chyba że żarówka jest wyjęta... Różne awarie miałem w swojej historii, od skończonych szczotek, przez przeciętą bieżnie do awarii regulatora i zawsze zapalała się kontrolka ładowania. To samo będzie przy uszkodzeniu sprzęgiełka, kiedy altek jest nie napędzany. To możesz sprawdzić zdejmując pasek i ręką pokręcając za rolkę
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)