kol. tolus24. Wlasnie wczoraj poznym wieczorem trafilem na Twoj post:
Aura niesprzyjajaca bo deszczowo, ale zaraz sprobuje to sprawdzic.
Powiedz mi jeszcze prosze, podajac mase na ten niebieski przewod (od altka do zegarow) symuluje brak ladowania? Wtedy kontrolka swieci i moge sprawdzic przewod.
A jest jakis sposob by wymusic ladowanie, np podajac + lub - na altka?
Zastanawia mnie to, ze nawet na zgaszonym silniku (tylko zaplon wlaczony) kontrolka od aku zapala sie i gasnie a pod deska pstryka co chwile jakis przekaznik
(06-08-2016, 12:03)tolus24 napisał(a): Witam.
Najczęstszą przyczyną braku wzbudzenia w autach grupy vag-a, jest przerwany/wyrwany/zgnity/upalone styki przy niebieskim przewodzie wzbudzenia idącym od alternatora do zegarów (najczęściej w komorze silnika), czasami zdarza się, że zegary(ścieżki/połączenia w nich są przerwane) no i na końcu zostaje uszkodzenie jednej z diod wzbudzenia w alternatorze. W momencie braku ładowani możesz ruszać tym przewodem w różnych miejscach i zobaczyć czy ładowanie się pojawi, a jeszcze lepiej jest wypiąć ten przewód wzbudzenia i dotknąć do masy wtedy kontrolka powinna się zapalić, jak puścisz powinna zgasnąć, w momencie gdy kontrolka świeci też najlepiej jest ruszać przewodem w różnych miejscach aby wyeliminować przypadkowe jego "poprawne" ułożenie, jeżeli kontrolka będzie świeciła za każdym razem to wiadomo, że problem w alternatorze, jeżeli nie będzie świeciła to problem w przewodzie wzbudzenia ewentualnie zegarach. Oczywiście reszta połączeń też musi być poprawna.
Pozdrawiam
Aura niesprzyjajaca bo deszczowo, ale zaraz sprobuje to sprawdzic.
Powiedz mi jeszcze prosze, podajac mase na ten niebieski przewod (od altka do zegarow) symuluje brak ladowania? Wtedy kontrolka swieci i moge sprawdzic przewod.
A jest jakis sposob by wymusic ladowanie, np podajac + lub - na altka?
Zastanawia mnie to, ze nawet na zgaszonym silniku (tylko zaplon wlaczony) kontrolka od aku zapala sie i gasnie a pod deska pstryka co chwile jakis przekaznik