28-12-2017, 13:40
Nie uwierzycie, tez nie moglem w to uwierzyc.
Nie doszedlem do sprawdzania wzbudzenia, bo najpierw postanowilem poczyscic styki przewodu od altka. Odkrecilem przewod od bezpiecznikow i co? Okazalo sie, ze kawalek bezpiecznika (oczka) upalilo sie! Stad slaby styk.
Na razie wsadzilem tam bezpiecznik 2x60A (bo w mojej miescinie nie ma wiekszego a objechalem wszystkie sklepy moto).
Napiecie ladowania jak nigdy wczesniej na Aku 14,2V.
Ale wiem, ze na przewodach mam spadek. Mierzone na altku i do masy mam 14,32V na wolnych obrotach, a juz na bezpieczniku mam 14,2V.
Bede przymierzal sie do wymiany calego przewodu, ale to gdy bedzie cieplej. Zarobie wtedy porzadne koncowki (przemyskowe tulejki oczkowe ERKO - KCR), przewod jakies 25mm2 i bedzie super.
Wiecie moze jaka sruba jest na altku? 8mm? Nie pamietam jakim kluczem odkrecalem, ale chyba 13mm. Z tego co kojarze to altek 90A.
Ktos pisal po co bezpiecznik? Ze co on zabezpiecza skoro ma 150A?
Moim zdaniem, z punktu widzenia automatyka, mojego zawodu, jest potrzebny.
Otoz mamy zamontowany w aucie akumulator 780A pradu rozruchowego. Wyobrazmy sobie, ze nie mamy bezpiecznika, a na przewodzie idacym do alternatora zostaje uszkodzona izolacja, a zyla dotyka do masy (przypadkowo, lub podczas kolizji/wypadku gdzie przod auta jest zgnieciony). Co sie dzieje? Mamy twarde zwarcie + z aku do masy co grozi jakims pozarem, ewentualnie wybuchem Aku.
Dlatego mysle, ze nie warto pomijac tego bezpiecznika dla swojego bezpieczenstwa.
Nie doszedlem do sprawdzania wzbudzenia, bo najpierw postanowilem poczyscic styki przewodu od altka. Odkrecilem przewod od bezpiecznikow i co? Okazalo sie, ze kawalek bezpiecznika (oczka) upalilo sie! Stad slaby styk.
Na razie wsadzilem tam bezpiecznik 2x60A (bo w mojej miescinie nie ma wiekszego a objechalem wszystkie sklepy moto).
Napiecie ladowania jak nigdy wczesniej na Aku 14,2V.
Ale wiem, ze na przewodach mam spadek. Mierzone na altku i do masy mam 14,32V na wolnych obrotach, a juz na bezpieczniku mam 14,2V.
Bede przymierzal sie do wymiany calego przewodu, ale to gdy bedzie cieplej. Zarobie wtedy porzadne koncowki (przemyskowe tulejki oczkowe ERKO - KCR), przewod jakies 25mm2 i bedzie super.
Wiecie moze jaka sruba jest na altku? 8mm? Nie pamietam jakim kluczem odkrecalem, ale chyba 13mm. Z tego co kojarze to altek 90A.
Ktos pisal po co bezpiecznik? Ze co on zabezpiecza skoro ma 150A?
Moim zdaniem, z punktu widzenia automatyka, mojego zawodu, jest potrzebny.
Otoz mamy zamontowany w aucie akumulator 780A pradu rozruchowego. Wyobrazmy sobie, ze nie mamy bezpiecznika, a na przewodzie idacym do alternatora zostaje uszkodzona izolacja, a zyla dotyka do masy (przypadkowo, lub podczas kolizji/wypadku gdzie przod auta jest zgnieciony). Co sie dzieje? Mamy twarde zwarcie + z aku do masy co grozi jakims pozarem, ewentualnie wybuchem Aku.
Dlatego mysle, ze nie warto pomijac tego bezpiecznika dla swojego bezpieczenstwa.