Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ten gruby kabel od altka do puszki bezpiecznikowej to nie jest od wzbudzenia. Tak cienkutki jest od tego. Tez bym zaczął od zaklepania klem na od aku i poporwadzenie nowego kabla od altka do aku- tego grubego.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
prawdopodobnie zasniedziale styki lub polaczenia pradu. Wymienic na nowe i zabezpieczyc wazelina techniczna.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
okazało się, że w tym grubym przewodzie obluzowały się te oczkowe końcówki do mocowania. Wymiana i przelutowanie na razie pomogło- przewód się nie nagrzewa i wszystko działa.
Liczba postów: 128
Liczba wątków: 0
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
witam lutowanie tak grubych kabli jest strasznym blendem zklepanie samo czy jak ktos ma dostep do praski zaprasowac ma lepsze wyniki i daje pewnosc lepszego styku ,cyna ma ta wlasciwosc ze zamiast polepszac przewodnosc daje zwiekszony opor a jeszcze lutowanie na podsytawie kwasy powoduje przedwczesne zniszczenie polonczenia a co ztym wymiana przewodu wtedy tylko na nowy lub jak jest dlugi nie standardowy to obciecie i zarobienie na nowo .pozdrawiam
Liczba postów: 20
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
Jak wyzej
dzisiaj wyskoczyl taki komunikat napiecie wskazuje nieco ponizej 12volt
co to moze byc ??? od czego zaczac sprawdzanie?? jaka jest najczestrza przyczyna tej usterki????
czytalem cos o kablach za akumulatorem i jakies sprzegielko od alternatora???
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
zacznij od sprawdzenie napięcia ładowania ( oczywiście przy odpalonym silniku) powinno być 14,3 do 14,4 V około , jak dużo za niskie to regulator .Tydzień temu zmienialem mimo że kontrolka od ładowania świeciła sie tylko na wolnych obrotach i po zwiększeniu obrotów gasła to jednak napięcie nawet na wyższych obrotach ciągle było na poziomie 12,5 V .U mnie w ANU 10 min. pracy i 80 zł. regulator zmieniony ( koniec szczotek) ładuje jak złoto.
Liczba postów: 21
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
1
witam,mam problem z ladowaniem alternatora.moje auto to seat alhambra 1.9tdi 115 2002r.miesiac temu zamontowalem swiatla led do jazdy dziennej,wszystko bylo ok dopoki nie odstawilem auta do elektryka aby odpalic dogrzewacz.po podlaczeniu pod kompa nie znalazl zadnego blędu(podobno).stwierdzil jednak, ze niemam dobrego ladowania(13.30v)do tego swiatla led zaczęly mrugac jednostajnie.odlaczylem je zeby nie wariowaly i oddalem auto za dwa dni do naprawy.koles wymienil regulator napiecia,skasowal 220zeta i tyle.niewrocilem dobrze do domu a wskaznik na desce zaczał sie odchylac,podpiąlem miernik i pokazal 13.38v a na wlaczonych swiatlach mijania i wlaczonej dmuchawie 12.86,podjechalem do kolesia podlaczyl miernik i pokazal 14.07 ale zaraz opadlo lad.do 13.40.stwierdzil ze chyba mostek jest walniety skoro ledy migaly bo sa na prad staly.ledy podlączone byly do wtyczki przy alternatorze.zapytalem co z regulatorem ktory wymienil a on ze mam nowa czesc i teraz jeszcze mostek i bedzie ok.w tym momencie podziekowalem mu.metodą prób i bledów to ja mogłem sam tak zrobic ale niebylo czasu.moje pytanie to jak wyciagnac alternator a dokladnie chodzi mi o napinacz paska czy musze go odkrecac czy tylko nagiac i zrzucic pasek,niewiem jak to dokladnie tam wyglada.czy bede potrzebowal jakichs nietypowych kluczy do rozebrania alternatora
Seat Alhambra SIGNO 2002. 1.9TDI, AUY, 115PS.
Liczba postów: 216
Liczba wątków: 15
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
Z tego co pamiętam to napinacz tylko się "nagina" i ściągasz pasek
Liczba postów: 215
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
1
regulator ok 100 zeta ciekawe czy przejrzal caly alternator moze wymienil tylko regulator napiecia a pierscienie slizgowe moze sa zuzyte i wymiana reg nic nieda a sprzegiełko sprawdzic mozesz niewielkim srubokrętem lub po zdjeciu paska pk ale na twojim miejscu REKLAMACJA a w nawiasie sprawną urzywkę mozna kupic za 150 z gwar rozruchową pozdr