29-11-2013, 13:05
Kolego, po pierwsze, jeżeli to sprzęgiełko to przy uruchamianiu zimniego silnika powinieneś słyszeć piszczenie na jałowej pracy silnika przez pare minut, jeżeli to napinacz paska to będzie na wolnych obrotach to słychać a przy dodaniu gazu będzie cicho. Po drugie zdejmij pasek i popatrz czy nie jest od środka starty, na alternatorze na zewnątrz od strony sprzęgiełka w otworach jeżeli już to powinieneś mieć opiłki gumy. Jeżeli chcesz zmienić sprzęgiełko musisz mieć specjalny klucz z klinem lub nasadkę do sprzęgiełka, ja ci polecam jakby co ina firmę ale w szczecinie chcieli mnie skasować prawie 200zł a za tą cenę to miałem cały dobry alternator, więc po znajomościach żeby było 105zł. Ale sprawdź od razu szczotki alternatora to tylko 30zł kosztuje. A ja miałem inną kiedyś przygodę jak mi porozrywało cały środek alternatora w Chorwacji to mnie 100 Eur kosztowało. Mrugała mi lampka ładowania, potem się zapalała, aż w końcu zapaliły się wszystkie lampki na konsoli, poduszki i inne bajery i jak zgasiłem samochód to był klops. Rozerwało mi w środku szczotki.
Arthezz Listonosz In-Post