Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Momenty dokręcania pompowtrysków POMOCY!
#1
Witam was koledzy ma może ktoś jakąś rozpiskę momentów dokręcania wała z krzywkami z pompowtrysków ?? 1.9 tdi AUY 115km Pomoże ktoś bo już nie wiem gdzie tego szukać ..... i czy trzeba wymienić śruby mocujące wałek z krzywakami z pompowtrysków? będę bardzo wdzięczny za pomoc
Odpowiedz




#2
Śrub mocujacych wałek rozrządu nie ruszasz, dajesz jedynie 4 szt nowych M6 mocujących pompki, po 6-8 zeta, momenty dokręcania i ustawiania pompek to masz pełno w necie.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#3
Walki z dzwigienkami musi sciagnac do wymiany pompek. Sa tam sruby taki dosc dlugie chyba ósemki. Niutonu nie pamietam ale tyle razy to pryzkrecalem i nigdy kluczem dynanometrycznym. Po co. Masz tylko tego nie ukrecic i nie dokreci jedna reka jak dziecko. Wiecej czulosci jest z tymi srubkami od pompek ale tu tez na czuja jade. Nie pamietam ile tam powinno byc ale tez zmieniali bo jakies parenascie chyba nutow bylo. ale gdzies na necie sa podane wartosci. Generalnie to te niuty mozna sobie nawet wziac z tego jakiej srednicy srube dokrecamy i tyle. Nie da sie dokrecic srubke fi 5 niutem 40 czy 60 Nm bo sie juz dawno zerwie za to fi 5 dokreca sie zazwyczaj okolo 12-15 Nm a fi 6 okolo 20 Nm itd.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
Witam.

Koledze zapewne nie chodziło o wałek rozrządu tylko wałek od pompowtrysków, moment dokręcania to 20Nm+90st., a blokady pompowtrysków to 12Nm+270st., śruby według teorii i producenta zawsze nowe, w praktyce też chyba, że mamy pewność, że nikt ich wcześniej nie ruszał i nie są przeciągnięte/wydłużone to można ewentualnie zaryzykować, ja zawsze daje nowe. Przykład z niedawnego mojego doświadczenia, ktoś wymieniał oring-i na pompowtryskach, przed wymianą wszystko dobrze, jeśli chodzi o "efekt słuchowy", po wymianie w krótkim czasie stuki z silnika, diagnoza była szybka po wyciągnięciu pompowtryskiwaczy czyli powybijane gniazda, a każda śruba mocująca była innej długości, oczywiście na skutek "dokręcania na oko" i na dodatek starych śrub.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#5
dokładnie kolego tolus24 o to mi chodziło bo ja już milion wersji słyszałem a pierwszy raz rozbierałem na pompowtrysku bo mi uszczelkę pod głową dmuchło dzięki wielkie Koledzy ;-)
Odpowiedz
#6
Sruby stalowe o podwyzszonej twardosci wyciagnely sie w aluminiowej glowicy? Zazwyczaj wszyscy zrywaja gwinty w glowicy ale sruby zeby wyciagnac to jeszcze nie slyszalem.
Vag zmienial wlasnie te wartosci dokrecania mostkow pompowtryskow ale powiem szczerze ze juz sam nie wiem jak to dokrecac. Inna sila jak wszystko suche inna jak w oleju a przy tskich silach jak 12Nm to nietrodno o wtope mimo ksiazkowych wartosci.
A jeszcze jak bylem pierwszym razem w tune up i pomagal mi tam taki koles z ta wymiana pompek to tez nawyciagalem sprzetow swoich i sie wszyscy tam dziwili ze z sywmiarka mierzyc chcialem. Pewne rzeczy co vag podaje to sam nie wie po co.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Witam.

Jeśli chodzi o śruby mocujące pompowtryski, bo o te mi chodziło, proponuję w ramach doświadczenia kupić nowe oryginalne i ich długości porównać z wykręconymi z silnika, już będą dłuższe te wykręcone, następnie wkręcić te stare jeszcze raz, każdą z innym momentem, różniącym się każda od następnej np. o 10-15Nm i je ponownie wykręcić i zobaczyć jak będą wyglądały śruby, a jak gwinty w głowicy. Oczywiście w ramach bezpieczeństwa proponuję to zrobić na jakiejś "szrotowej" głowicy Smile. Mogę oczywiście zamieścić zdjęcia śrub z mojej kolekcji garażowej ale nie chciałbym, żeby ktoś pisał, że może fotomontaż Wink. Oczywiście, że to co zastałam ostatnio w opisywanym przypadku, to nie jest norma i pewnie to był tzw. gwóźdź do trumny, bo to że gniazda pompowtrysków się wybijają to wiadomo, niestety czasami się im w tym pomaga, natomiast wydłużające się śruby mocujące to fakt dlatego jest zalecenie ich wymiany.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
   
W zaznaczonym miejscu lubia się rozciągać . Podobnie jak guma do żucia.
Odpowiedz
#9
Te od pompek to pikuś. 4 szt. to żaden koszt, a niuton jeszcze trzeba często ręką docisnąć :-)
Zabawa zaczyna się dopiero z tymi śrubkami w pokrywie zaworów.
Odpowiedz
#10
Witam.

Z pokrywą nie ma problemów, po prostu dokręcasz 10Nm, jak fabryka każe Wink (od środka na zewnątrz, odkręcasz odwrotnie, jak z głowicą) i po problemie. Najgorsze jest to, że cała masa mechaników nie zna podstawowych momentów dokręcania i robi to na chama, aż uszczelkę wycisną na zewnątrz, a potem zdziwienie, że olej cieknie, następnie każą kupić nową uszczelkę, znowu ją dokręcają na chama i potem znowu zdziwienie, że cieknie Smile.

Pozdrawiam
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sharan jedzie tylko 110km/h, pomocy ! Komapo 5 1,600 01-05-2020, 16:23
Ostatni post: Komapo
  Jaki moment dokręcania wału i korbowodów w 1.9 115KM AUY BERLUSCONI 1 10,096 07-10-2018, 15:33
Ostatni post: wesol
  Przełącznik świateł POMOCY !!! kaminski97 11 3,385 20-12-2016, 08:29
Ostatni post: dmariusz
  cos rozładowuje akumulator pomocy jolantcha61 101 47,271 17-12-2016, 16:37
Ostatni post: tdgums
  Pomocy stuki adrian055 2 1,508 24-07-2016, 12:34
Ostatni post: roman18
  awaria pompowtryskiwaczy , pomocy dziidziaa 4 3,099 17-05-2016, 14:51
Ostatni post: Klocek
  Pomocy nie mogę wyjąć kluczyka z drzwi slawekk89 7 3,175 27-02-2016, 00:26
Ostatni post: Bogos
  Bład 17664 - jak wymienić czujnik ? Pomocy ! Porsche Design 1 2,678 01-12-2015, 22:13
Ostatni post: wesol
  pomocy jestem 600km od domu junak1956 12 5,900 16-10-2015, 19:33
Ostatni post: DuczekiOsia
  Wyjęcie krzyżaka kolumny kierowniczej ??? Pomocy kubik1986 0 1,182 04-10-2015, 21:58
Ostatni post: kubik1986

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości