Liczba postów: 73
Liczba wątków: 12
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
Witam, mam pytanie o znaczenie materiału z jakiego jest wykonany przewód podciśnienia. Problem mam tego typu, że przy okazji wymiany świec wymieniłem jeden przewód podciśnienia idący od przepustnicy do listwy wtryskowej. Poprzedni był w oplocie materiałowym lecz był już popękany, nowy założyłem silikonowy. Średnicy nie mierzyłem ale wszedł w miarę ciasno i dodatkowo dołożyłem opaski... Jednak odnoszę wrażenie że auto zaczęło dziwnie się zachowywać, jakby znów pojawił się problem z przyspieszaniem, chwilowym dławieniem itd.. I zastanawia mnie czy owy przewód nie zakłóca pracy. Macie jakieś doświadczenia z tym związane ? Mam jeszcze jeden wąż o podobnej średnicy jest znacznie grubszy bo stosuję się go do wtryskiwaczy LPG i zastanawiam się czy go tam nie podmienić.
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 12
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
17-02-2017, 12:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2017, 12:49 przez yros.)
Tak, dokładnie... z tego co widzę to długość musi być określona (swoją drogą poprzedni pewnie też nie był odmierzony bo napewno nie był to oryginał).
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 12
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
Problem rozwiązany. Pomogła wymiana tego węża silikonowego. Był zbyt miękki chyba.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Silikony na podciśnienie nie nadają się zupełnie. Oryginalne rurki podciśnienia są z twardego plastiku, fabrycznie wygięte i dopasowane.
W ostateczności można probować coś zbrojonego ale i te rurki miękną pod wpływem temperatury silnika i to później nie działa jak trzeba.
Bajlepiej szukać typowych rurek do podciśnienia.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 12
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
Właśnie się o tym przekonałem... Myślałem że mnie krew zaleje jak jechałem do Berlina ok 300 kilometrów w jedną stronę i samochód był totalnie nie przewidywalny jeśli chodzi o pracę silnika. Zmieniłem przewód na gazowy stosowany do łączenia wtryskiwaczy lpg z wkrętkami w kolektorze. Jest gruby i nie ma możliwości żeby się poddał ciśnieniom. Mam nauczkę, a być może komuś się jeszcze przyda takie info.