Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Awaryjne otwieranie maski. Jak??
#1
Witam.

Prawie całą zimę auto (galaxy 2001) stało pod wiatą i padł akumulator.
Dziś gdy chciałem otworzyć maskę okazało się że dźwignia pod kierownicą chodzi luźno. Tak jakby linka się zerwała. Wajcha pod maską też nie za bardzo się rusza. Moje pytanie brzmi jak otworzyć maskę?
Dodam iż pod maską nie było tej maskownicy co powinna być nad grillem:

https://zapodaj.net/bdb09b18b631e.jpg.html

udało mi się też zdjąć sam grill . Ale w sumie nie wiem co to dało bo do niczego nie ma dostępu.
Może ktoś ma patent na otwarcie maski i wytłumaczy mi gdzie mam coś wcisnąć, nadusić czy pociągnąć śrubokrętem , drutem itp.
Odpowiedz




#2
Po pierwsze jeśli linka się zerwała w uchwycie za który pociągasz żeby otworzyć wewnątrz auta to spokojnie kombinerkami można to otworzyć ciągnąć kombinetkami za koniec linki.
Jeśli linka zerwała się przy zamku pod klapą to dostaniesz się do zamka od dołu auta. Zdejmij osłonę silnika i sięgnij czymś do zamka. Trzeba przesunąć taką wypustkę w bok pojazdu przy zamku. Powinno odpuścić. Przez grill nie dostaniesz się bo zamek jest z drugiej strony pasa przedniego(wewnątrz komory silnika).
[Obrazek: 5775141697]
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz
#3
Robota na kanale. Najlepiej wyjac wentylator chlodnicy chyba ze znajdziesz gdzies linke . Ale watpie W to. Spadlo na zamku.taki model tego auta. Zabezpiecz potem aby cie to nie spotkalo 2raz. Walczylem z tym u siebie. Dasz rade choc duzo nerw I cierpliwosci po trzeba. Nie wiem jak ma wersja 115km.ale ja mam jeden wentylator I bylo ciezko.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Odpowiedz
#4
(20-02-2017, 10:48)peters napisał(a): Robota na kanale. Najlepiej wyjac wentylator chlodnicy chyba ze znajdziesz gdzies linke . Ale watpie W to. Spadlo na zamku.taki model tego auta. Zabezpiecz potem aby cie to nie spotkalo 2raz. Walczylem z tym u siebie. Dasz rade choc duzo nerw I cierpliwosci po trzeba. Nie wiem jak ma wersja 115km.ale ja mam jeden wentylator I bylo ciezko.

Aż wentylator trzeba ściągać żeby do zamka się dostać ??


Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
Odpowiedz
#5
Nareszcie udało się otworzyć maskę. Podzielę się pewnymi wnioskami z całej operacji. Po 1 zdjęcie wentylatorów nie wiele da o ile uda się je zdjąć. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe pracując tylko od spodu auta i moim zdaniem nie warte zachodu. Zbyt mało się zyska w stosunku do miejsca które się uzyska. Po 2 od strony gilla ... fakt nie ma po co go zdejmować. Zero szans na dostanie się do zamka. Po 3 porady o sięgnięciu czymś od dołu do zamka.. . Zamek nie jest w linni prostej więc trudno o "coś" co by się nadało szczególnie że pracuje się po omacku bo zamka nie widać, latarka też nie wiele daje. Próbowałem z godzinę i nic.

Reasumując Jak ja się z tym uporałem?? Sposób prosty łatwy i przyjemny i zajęło to dosłownie 10 min. Wystarczyło żonę poprosić o pomoc. TongueTongue
Drobna kobieca rączka z łatwością prześlizgnęła się pomiędzy chłodnicą a silnikiem. Palcami najłatwiej było wyczuć co gdzie jest i co trzeba przesunąć. Chwila moment i charakterystyczne "pyknięcie" , maska odskoczyła. A ja głupi sam się tyle męczyłem i nic... Tongue

Mama nadzieje że ta porada w przyszłości pomoże każdemu kto będzie ten tak błachy a jednak dość skomplikowany problem.

Pozdrawiam
Kamil
Odpowiedz
#6
Oj to chyba tą drobną rączkę żony odpowiednio wycałowałeś Blush
Odpowiedz




#7
Ja tam odkrecilem wentylator raptem 4 srobki na dol go wziolem I po omacku na macanta wyszukalem zamek klapy.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Odpowiedz
#8
Witam! Czy zdradzisz tajemnicę co było uszkodzone i w którym miejscu - może zawczasu coś trzeba zrobić aby uprzedzić awarię?
Odpowiedz
#9
rozumiem że ta kobieca rączka od spodu samochodu sięgała po wcześniejszym odkręceniu osłony silnika ?
Galaxy MK2 1.9 TDI 2004r - wirus na 169km / 360Nm Big Grin
Focus MK1 1.6 1998r
Odpowiedz
#10
Tak, zgadza się. Odkręciłem osłonę pod spodem i pozwoliłem żonie grzebać w silniku :p. Co do przyczyny to po prostu linka spadła z zaczepu zamka . Trochę to dziwne bo auto stalo. Nie jeździłem nigdzie a pod maskę zaglądałem w tym czasie parę razy. Za każdym razem normalnie się otwierało a tym razem od razu linka była luźna. Spadła a samochód był bez ruchu.
Propozycja na przyszłość. Do miejsca gdzie zaczepienia jest linka doczepić mocny sznurek lub cieniutką linkę i spuścić ja w dół przy chłodnicy. W razie ponownej awarii lub gdy linka się zerwie zawsze łatwo można będzie sobie z tym poradzić.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  siłownik maski mk1 jak zalozyc rafikk87 7 3,754 31-01-2016, 19:36
Ostatni post: adrek88
  Wytłumienie maski silnika. cezary 3 2,117 06-04-2015, 19:50
Ostatni post: robertkol
  Awaryjne otwieranie drzwi skimir 8 7,376 28-12-2014, 00:59
Ostatni post: Szeroki
  Wyczepiona linka maski Galaxy V6 98r. Klocek 3 2,052 18-12-2013, 10:48
Ostatni post: Klocek
  Wygłuszenie maski adam 5 5,123 16-10-2012, 00:06
Ostatni post: adam
  wygłuszenie maski mick 2 2,355 09-09-2012, 21:47
Ostatni post: wojci
  sharan 02r przy dodaniu gazu włączają sie awaryjne para14 2 3,166 13-06-2011, 09:37
Ostatni post: moherydz
  Szum z pod maski niewnikaj224 4 4,382 27-05-2011, 15:14
Ostatni post: niewnikaj224

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości