Liczba postów: 473
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
3
Kiedyś na jakimś forum czytałem o uturbieniu benzyny. Zalecamy posiadanie gazu bo ma 110oktanow. Że niby lepiej.
Ale jak wyżej tylko czytałem jak w praktyce nie wiem
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Chodzi oto ze silniki wolnossace maja stopien sprezania okolo 10 nawet i jedenastu a silniki uturbione z racji ze maja juz jakies nadcisnienie nad tlokiem to musza byc odprezone. i teraz liczba oktanowa wysoka jest po to by przy wysokim cisnieniu paliwo nie spalalo sie detonacyjnie czyli bardzo szybko. Teraz im wyzsza LO to mozna dac wyzszy stopien sprezania. Wyzszy stopien sprezania to wyzsza sprawnosc silnika. Benzyna an wolnym powietrzu spala sie z predkoscia powiedzmy 200 metrow na sekunde. Zas ta sama benzyna pod cisnieniem wysokim spala sie z predkoscia 2000 metrow na sekunde. Taki wybuch gwaltowny powoduje ze w aluminiowy tlok wali wybuch jak mlot w kowadlo. Teraz uturbiasz wolnossaka to bez odprezenia go czyli dania np grubszej uszczleki pod glowica musisz zastosowac paliwo o LO np grubo ponad sto oktanow by silnik szybko nie skonczyl zywota.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
22-02-2017, 00:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2017, 00:23 przez wesol.)
Zaplon nie wypada tylko stukowy jest. Jak zacznie wypadac to wina czego innego i tak jak przy teraz nowszych dieslach-wiecej gnoju na tloki wieksza moc ale duzo gnoju pluc jakies problemy i dziura w tloku. Kto slyszal w jakims aucie z moca okolo 100 koni by dziura w tloku powstala? Chyba nikt ale zobaczcie ze teraz te nowsze 150 160 170 koni itd i trafia sie ze ktos pocisnal na autosce i na awaryjnym juz zostal.
W audi to nie wiem ktora wersje miales silnika i wtryski ale mimo niewielkiego przyrostu mogles miec na dole ze 50-60 niuta wiecej. To daje niezle odczucia juz. Nie sama moca sie jezdzi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Na 98 zalecili jeździć bo na 95 zrobi się w komorze spalania "za nerwowo". Jakby odpuścili trochę stopień sprężania to i 95 byłoby OK.
Teraz trochę dywagacji.
Załóżmy, że silnik pracuje tuż przed granicą spalania stukowego przy danym obciążeniu i obrotach na pb 95. Ciekawe o ile może wzrosnąć ciśnienie sprężania aby nie wchodzić w spalanie stukowe na pb 98.
Druga sprawa to kwestia tego jak działa układ przeciwdziałający spalaniu stukowemu. Czy po wykryciu spalania stukowego odcina zapłon na chwilę? W grę jeszcze wchodzi przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu (o ile jest taka konstrukcyjna mozliwość).
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
elektronika opoznia zaplon. Oczewiscie skutkuje to zmniejszeniem mocy itd. Z tym ze wyprzedzanie zaplonu jest wg mapy sterowane czyli nie wyprzedza tez w neiskonczonosc. Niestety logiczne jest to ze silnik z niezbyt wygorowana moca jak dostanie odrobine spalania stukowego to mu nic sienei stanie ale taki wysrubowany pryz duzej dawce paliwa moze skonczyc marnie. Silnik odprezony ma nieco mniejsza sprawnosc zwlaszcza wyczuwalna na niskich obrotach ale za to przez wieksza komore moze pomiescic wiecej powietrza a takze wtedy tez wiecej paliwa czyli mozna wiecej dokoksowac i kosztem zwiekszonego spalania uzyskac spora moc. Fiodor tez cos takiego robi w tdi co nie jest niczym nowym. Odprezamy silnik zreszta jak wiemy diesle z wtryskiem posrednim mialy stopien po 23 a aktualnie z wtryskiem bezposrednim po 17-18 a nawet 16.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 15
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Na samego wirusa szkoda dlubac w wydechu, ktory w Sharanie 1.8t jest malo restrykcyjny. Do tego fabrycznie montowany jest kat z wkladem metalowym, ktorego brak objawia sie tylko innym dzwiekiem wydechu przy mocy do~200KM.