Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jun 2017
Reputacja:
0
Witam,
Mam Alhambra z 98 roku. Dziś po odpaleniu wszystkie zegary się wyzdrowiały (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temp i paliwa) dodatkowo zapaliła się lampka od absu chociaż ten model go nie ma. Przy jeździe gaśnie też radio. Co może być przyczyną?
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jun 2017
Reputacja:
0
Zablokowały. Chcialem tam napisać wyzerowaly ale telefon mnie poprawił. Nie działa tez licznik dzienny kilometrów.
Liczba postów: 843
Liczba wątków: 22
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
5
Przypuszczam, że będziesz musiał przejrzeć kable dochodzące do zegarów. Sprawdzić czy nie ma przetarć i czy wszystkie napięcia dostają. Zacznij od sprawdzenia bezpieczników czy któryś nie jest przepalony.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
Witam! Goszcze na tym forum pierwszy raz. Posiadam Sharana 1.9 TDI 90 KM 1Z z 1997r, i mam problem z elektryka. Mianowicie wywala 7 bezpiecznik liczac od prawej strony skrzynki(nie znalazłem opisu skrzynki bezpieczników, jedynie od galaxa z 98 ale jest inna). Nie ma podswietlenia zegarów, nie działają licznik, obrotomierz, kontrolki, wskazniki paliwa i temperatury, wywala go od razu po przekreceniu kluczyka. Początkowo nie działało podswietlenie zegarów tylko (podswietlenia klimatronika sciemniacza i innych przycisków jest) liczniki działały i tak jezdziłem teraz padło wszystko. Oczywiscie po tym jak padła reszta zegarów to skonczyło sie ładowanie akumulatora. Zakładajac inne zegary jest to samo. Badajac kostke czerwona od zegarów miernik pokazuje zwarcie na 25 i 4 pinie. Teraz pojawia sie pytanie co dalej? Gdzie dalej szukac. Z gory dziekuje za porady
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
13-01-2018, 22:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2018, 23:56 przez tolus24.)
Witam.
Bezpiecznik, o którym piszesz jest chyba właśnie od zegarów i nic dziwnego, że go przepala, bo 25pin-em czerwonej wtyczki przychodzi do zegarów "+" idący z przekaźnika głównych świateł, poprzez bezpiecznik lewej lampy (za nim właśnie jest wpięty ten przewód idący do zegarów, aczkolwiek bezpiecznik lewej i prawej lampy mają ze sobą połączenie), na kontrolkę w zegarach od tych świateł, a 4pin-em tej wtyczki wychodzi z zegarów "-" (z jednej z dwóch głównych szyn masowych w zegarach) do modułu poduszek powietrznych, tak bynajmniej wynika z moich rozpisek więc prawdopodobnie te dwa przewody gdzieś są zwarte w instalacji, prawdopodobnie na odcinku między zegarami, a skrzynką bezpieczników, gdyż zegary teoretycznie wyeliminowałeś poprzez ich podmianę. Rozwiń z izolacji wiązkę i zobacz albo jak chcesz, to daj dla diagnostyki dwa nowe przewody odpinając tamte, pin4 czerwonej wtyczki, to pin6 modułu poduszek, pin25 czerwonej wtyczki, pośrednio, to pin14 wtyczki przekaźnika świateł głównych. Dziwne jest tylko, to że przepala się od razu po przekręceniu kluczyka, bo na tym przewodzie od świateł, "+" powinien pojawić się dopiero po włączeniu świateł, chyba że masz tak światła ustawione albo jeszcze jakiś inny przewód się " z czepił" z nimi. A jak wygląda sprawa wiązki tylnej klapy bo ona może takie cuda wywołać i wiązek poszczególnych drzwi.
Pozdrawiam