Ocena wątku:
  • 9 głosów - średnia: 1.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ford Galaxy 2.0 benzynka, VAG ?
#1
Witam. Panowie, nie dostałem odp na forum forda także zmuszony jestem napisać tutaj. Kupiłem 2 kable do diagnostyki, pierwszy elm327 do komunikacji z silnikiem, śmiga aż miło, drugi kabel VAG KKL do komunikacji z całą resztą. Niestety, vag nie działa, nie łączy się z żadnym modułem, koniecznie zależy mi z airbagiem, abs i klimą. Kabel sprawdzany na audi a3 tdi i wszystko działa, także problemy tylu sterowniki, oprogramowanie odpadają. Pozostaje szukać przyczyny w aucie. Pomoże mi ktoś to rozpracować? W gnieździe OBD2 w samochodzie podłączone są nast. piny: 2, 4, 5 ,7, 10, 13, 15, 16. Przypomnę, że elm łączy się z silnikiem i działa poprawnie, a vag ni cholery. Używam programu Polski VAG 2.5 i 4.9 oraz VCDS-Lite. Oba programy komunikowały się z audi a3. Ford Galaxy 1996r, mk1, 2.0 benzyna silnik fordowski.
Odpowiedz




#2
no z silnikiem to napewno ci si enie polaczy vag bo to nie jego silnik. Czy z poduchami sie powinien polaczyc to nie wiadomo ale wydaje mi sie ze tak. Moze zmien ustawienia w sensie zmniejsz predkosc danych. Mozna jeszcze sprawdzić pinologie b nie wiem czy galaxy z silnikami fordowskimi mialo wszystko na jednym pinie jak vagowskie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Dziś przetestowałem kabel VAG KKL, "zgarnąłem" jadące po mieście galaxy 2.0 benzynka, koleś młody to szło się dogadać. Podpiąłem i wszystko gra i buczy. Łączy się z każdym modułem. Także śmiało mogę powiedzieć, że galaktyki z silnikami forda łączą się vagiem ze wszystkim oprócz silnika (to wiadomo). Przeleciałem multimetrem piny u mnie w obd. Pin 16 - 12,34V po zapłonie, pin 4 masa, pin 7 czyli linia K do przesyłu brak NAPIĘCIA, po wł. zapłonu wskakuje na 0,06V. Z ciekawości sprawdziłem pin 7 w tym drugim galaxym i napięcie było ok.11V czyli poprawnie. Trzeba u mnie szukać przyczyny, dlaczego nie ma napięcia na linii K.
Odpowiedz
#4
nie chodzi o napiecie tylko czy jest przejscie miedzy linia diagnstyczna we wtyku OBD2 do modulów. Sprawdz np pin w abs nr 6 oraz pin we wtyczce obd2.
Masz moze jakis pstryczek elektryczek odcinajacy rozruch itp?? Na odpalonym aucie probowales takze??
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Pstryczka żadnego nie ma itp. Szukałem czy poprzednik nie zamontował gdzieś ukrytego pstryczka odcinającego obd ale nic nie znalazłem. Na odpalonym aucie bez zmian. Generalnie w aucie wszystko sprawne, wątpliwe żeby jakiś moduł nie przepuszczał linii....chyba. A po odłączeniu modułu abs albo poduch (przypuszczając, że któryś z nich ma zwarcie) winno obd zadziałać?


Panowie, znalazłem przyczynę braku komunikacj vaga z modułami. Odłączyłem sterownik airbag i mogę łączyć się ze wszystkimi modułami, po ponownym podłączeniu sterownika poduch znów nie idzie łączyć się vagiem. Powiedzcie mi co zrobić w takiej sytuacji? Czy czeka mnie wymiana sterownika airbag czy idzie to jakoś naprawić. Ew. jeśli tylko wymiana to oznaczenia na sterowniku muszą być identyczne?
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Galaxy 1.9 TDI 115KM Traci moc motocykle_123 23 10,132 21-01-2019, 12:46
Ostatni post: dafio
  Galaxy - awaria centralnego zamka. PawelZ 10 5,796 24-01-2017, 22:52
Ostatni post: PawelZ
  [galaxy 2.0 DOHC] problem nie łączy się saimon79 3 2,376 02-11-2014, 09:07
Ostatni post: wesol
  galaxy 97r 1,9 tdi a diadnostyka tomekiewa 18 11,429 09-03-2013, 23:23
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości