Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
W jakiej pozycji wyjmujesz kluczyk gdy auto pracuje i ma włączone światła?
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Ja tu raczej wietrzę problem ze stacyjką, a nie z włącznikiem świateł. Jeżeli wyciągasz kluczyk w pozycji ON na pracującym silniku, to chyba jest z nią źle.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
0
07-03-2016, 14:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2016, 14:59 przez Klocek.)
Stacyjka jest ok. Kluczyk normalnie wyjmuję tak jakbym gasił auto. W pozycję 0 i wyjmuję a silnik pracuje. Ale tylko jak są włączone światła, jak są w pozycji 0 to normalnie gaśnie.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
07-03-2016, 15:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2016, 15:13 przez tolus24.)
Witam.
Najczęstsze przyczyny to uszkodzony wkład elektryczny stacyjki (to, że kluczyk się przekręca nie oznacza, że wkład elektryczny jest dobry), zwarcie w instalacji elektrycznej oświetlenia, najczęściej przy samej skrzynce bezpieczników/modułu centralnej elektryki topią się izolacje kabli i zwierają się ale równie często zwarcia są w samych lampach, a nawet sławetna wiązka tylnej klapy potrafi tak zrobić, przy pewnym zbiegu okoliczności, no i oczywiście sam włącznik świateł do sprawdzenia ale one najrzadziej robią takie cyrki w grupie VW, no chyba, że jakiegoś chinola albo wadliwego wstawiłeś i problem jest ewidentnie po jego wymianie to od niego musisz zacząć.
Pozdrawiam
Liczba postów: 54
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
0
Właśnie wstawiłem zamiennik czeskiej firmy Vika. Trzeba będzie kupić oryginalną używkę.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Tolus24 dobrze pisze. Jeżeli wymieniłem włącznik świateł na nowy, to teoretycznie chociaż ze dwa dni powinno być dobrze. Po prostu masz zwarcie na kostce stacyjki i przy włączonych światłach zasilanie leci "z
[automat-usunięto wulgaryzm] strony" do stacyjki - tak jak choinka na tylnych lampach. Musisz rozebrać osłony kolumny kierownicy i dobrać się do włącznika (kostki) stacyjki.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
Czy spotkał się ktoś z problemem bardzo słabego podświetlania przełącznika świateł? Nawet jak podświetlanie skręcone na maksa to zegary dają po oczach a podświetlenie samego przełącznika świateł ledwo się żarzy. Wymieniałem już kilka razy żarówkę i ciągle to samo. Z czym to może być związane? czy trzeba wymienić już sam przełącznik?
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Zapewne tak. Czas zrobił swoje nawarstwił się kurz i brud od wewnątrz zaburzając przejrzystość, rozbieranie wylacznika do czyszczenia jest raczej trudne.