Liczba postów: 27
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
02-04-2017, 20:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-04-2017, 20:18 przez kerad.)
To moje pierwsze autko z tym typem silnika. Mam go od listopada 2016. Przedtem jeździłem benzyną Hyunday Lantra 1600. Staram się jeździć na około 2200-2600 obr. Ale mam pytania:
1. Jakie powinny być minimalne obroty a jakie optymalne na poszczególnych biegach?
2. Jak długo przepalać silnik przy oczyszczaniu turbiny? Nie zawsze musi zadymić na czarno.
3. Mieszkam w dolinie i we wszystkich kierunkach mam pod górkę, tak do 300m, dość sporą. Czy 3000obr. na zimnym silniku bardzo mu szkodzi przy takiej odległości?
Przepraszam starych wyjadaczy, ale męczą mnie te pytanka i proszę o wyrozumiałość.
Jak admin uważa to może to rozdzielić na różne wątki.
Liczba postów: 473
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
3
1. tego nikt chyba ci nie powie kazdy bedzie mial inne zdanie.
osobiscie staram sie nie zchodzic ponizej 2tysi obr/min
2.
3. mam te same warunki i mysle ze jadac pod gorke lepiej ze masz 3 tysiace obr/min niz 2 Dlaczego??
bo tez jak jade do pracy mam 4 km gorke i widze ze lzej i wogole. teraz mam problem z turbo i musze zanizac obroty zeby w awaryjny nie wpadl i co ??
czuc ze idzie mu to ciezko i bardziej obciazam sprzeglo itp
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Liczba postów: 844
Liczba wątków: 22
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
5
Ja staram się oscylować w granicach 1800 do 2700 choć jadąc na 6 biegu czasami mam 1700, ale to na płaskim.
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
mozna smialo krecic do 4000 obr silnika. nie ma obaw. Wlpiej wysokie obroty jak niskie. Nie duze obdory wplywaja zle a przeciazenia. Czyli wyciskanie na 1800 obr pelnego niuta jest gorsze jak wyciskanie na nizszym biegu ta sama predkosc tez po dgorke ale z obrotami 3000.
Ja nawet majac wszedzie jednomasy to nie schodze do takich obrotow. Chyba ze jakos jade spokojnie i wiem ze nie bedze zaraz przyspieszal a wrecz tylko sie snuł z prawdopodobnym jeszcze zwolnieniem na drodze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
Ale tak, na trzecim biegu np. nie musimy chyba jechać na 2000obr. Mi na 4 biegu pracuje już dobrze przy 1700-1800obr. Na 1 możemy zdjąć nogę z gazu i też swobodnie pojedzie.
I jeszcze proszę o tym przepalaniu na wysokich obrotach. Jak długo, ile km lub jaki czas gonić to auto na wysokich obrotach? Mi na trzecim biegu przy 4000obr leci 110km/h, tylko jak długo to praktycznie trzeba jechać?
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
07-04-2017, 21:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2017, 22:04 przez wesol.)
to bzdura z tym jakims czyszczeniem turbo. Rozbierz sobie turbo i zbacz jak jest zbudowane i powiedz mi wtedy czy jest tam jakas mozliwosc czyszczenia trzymajac auto na obrotach wyzszych. zreszta jakie tu wyzsze obroty. Czerwone pole jest niezalecane tylko. Silnik diesla moze smialo pracowac nawet zimowa porą na 3000 czy nawet 4000. moze nie odrazu po odpaleniu w pierwszych sekundach ale minuta i mozna cisnac spokojnie na 3500 obr. Zeby nie zapychac kata i turbo dobrze oddychalo to trzeba caly czas nie zamulac a nie ze bedziesz tydzien go muli i potem chesz 5 minut go domulac i bedzie okej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
Piszą tu ludzie na forum że dobrze jest czasem przegonić auto na ok 4000obr bo to czyści lub w jakiś inny sposób pomaga turbinie. podobno trochę oczyści z nagaru. To się więc pytam.
Liczba postów: 14,563
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Wyczyscic to trzeba fizycznie. Rozebrac i wyczyscic wyszlifowac. Nie da sie przegonic i wyczyscic syf w postaci oczewiscie tez i sadzybale glownie to rdza jakas skamielina itp bo trodno to nazwac tam gdzie plomien tego nie odmuchuje. Dlatego mowie wez zobacz jak jest turbo skonstruowane. Jezdzac na pelnym zakresie obrotowym to poprostu sprawiamy ze lopatki geometrii pracuja od deski do deski czyli zaliczaja skrajne swoje polozenia. Jezdzac emerycko to tylko jedno polozenie jest wiec jak ma sie potem nie blokowac to skoro caly czas w jednej pozycji.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.