Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Technika jazdy dieslem i przepalanie
#1
To moje pierwsze autko z tym typem silnika. Mam go od listopada 2016. Przedtem jeździłem benzyną Hyunday Lantra 1600. Staram się jeździć na około 2200-2600 obr. Ale mam pytania:

1. Jakie powinny być minimalne obroty a jakie optymalne na poszczególnych biegach?
2. Jak długo przepalać silnik przy oczyszczaniu turbiny? Nie zawsze musi zadymić na czarno.
3. Mieszkam w dolinie i we wszystkich kierunkach mam pod górkę, tak do 300m, dość sporą. Czy 3000obr. na zimnym silniku bardzo mu szkodzi przy takiej odległości?

Przepraszam starych wyjadaczy, ale męczą mnie te pytanka i proszę o wyrozumiałość.

Jak admin uważa to może to rozdzielić na różne wątki.
Odpowiedz




#2
1. tego nikt chyba ci nie powie kazdy bedzie mial inne zdanie.
osobiscie staram sie nie zchodzic ponizej 2tysi obr/min
2.
3. mam te same warunki i mysle ze jadac pod gorke lepiej ze masz 3 tysiace obr/min niz 2 Dlaczego??
bo tez jak jade do pracy mam 4 km gorke i widze ze lzej i wogole. teraz mam problem z turbo i musze zanizac obroty zeby w awaryjny nie wpadl i co ??
czuc ze idzie mu to ciezko i bardziej obciazam sprzeglo itp
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#3
Ja staram się oscylować w granicach 1800 do 2700 choć jadąc na 6 biegu czasami mam 1700, ale to na płaskim.
Odpowiedz
#4
mozna smialo krecic do 4000 obr silnika. nie ma obaw. Wlpiej wysokie obroty jak niskie. Nie duze obdory wplywaja zle a przeciazenia. Czyli wyciskanie na 1800 obr pelnego niuta jest gorsze jak wyciskanie na nizszym biegu ta sama predkosc tez po dgorke ale z obrotami 3000.
Ja nawet majac wszedzie jednomasy to nie schodze do takich obrotow. Chyba ze jakos jade spokojnie i wiem ze nie bedze zaraz przyspieszal a wrecz tylko sie snuł z prawdopodobnym jeszcze zwolnieniem na drodze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Ale tak, na trzecim biegu np. nie musimy chyba jechać na 2000obr. Mi na 4 biegu pracuje już dobrze przy 1700-1800obr. Na 1 możemy zdjąć nogę z gazu i też swobodnie pojedzie.

I jeszcze proszę o tym przepalaniu na wysokich obrotach. Jak długo, ile km lub jaki czas gonić to auto na wysokich obrotach? Mi na trzecim biegu przy 4000obr leci 110km/h, tylko jak długo to praktycznie trzeba jechać?
Odpowiedz
#6
(02-04-2017, 20:16)kerad napisał(a): 1. Jakie powinny być minimalne obroty a jakie optymalne na poszczególnych biegach?

Ucho Kolego. Ucho Ci powie. Przyzwyczaisz się do muzyki nowego silnika i będziesz słyszał czy mu dobrze, czy źle. W normalnej jeździe to ciężko jest zejść poniżej 2000, ale powiedzmy po płaskim i bez przyspieszania, to spokojnie 1800, a może i kapeczkę mniej też zniesie. Tyle że przy potrzebie jakiegokolwiek manewru, od razu trzeba będzie redukować.

(02-04-2017, 20:16)kerad napisał(a): 2. Jak długo przepalać silnik przy oczyszczaniu turbiny? Nie zawsze musi zadymić na czarno.

Pierwsze słyszę?

(02-04-2017, 20:16)kerad napisał(a): 3. Mieszkam w dolinie i we wszystkich kierunkach mam pod górkę, tak do 300m, dość sporą. Czy 3000obr. na zimnym silniku bardzo mu szkodzi przy takiej odległości?

Nie zaszkodzi. A jeszcze bardziej nie zaszkodzi zainwestować w rozbudowę dogrzewacza do ogrzewania postojowego - i nie będziesz już nigdy zapalał i jeździł na zimnym silniku.

Przyjemności z jazdy!
Odpowiedz




#7
to bzdura z tym jakims czyszczeniem turbo. Rozbierz sobie turbo i zbacz jak jest zbudowane i powiedz mi wtedy czy jest tam jakas mozliwosc czyszczenia trzymajac auto na obrotach wyzszych. zreszta jakie tu wyzsze obroty. Czerwone pole jest niezalecane tylko. Silnik diesla moze smialo pracowac nawet zimowa porą na 3000 czy nawet 4000. moze nie odrazu po odpaleniu w pierwszych sekundach ale minuta i mozna cisnac spokojnie na 3500 obr. Zeby nie zapychac kata i turbo dobrze oddychalo to trzeba caly czas nie zamulac a nie ze bedziesz tydzien go muli i potem chesz 5 minut go domulac i bedzie okej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
Piszą tu ludzie na forum że dobrze jest czasem przegonić auto na ok 4000obr bo to czyści lub w jakiś inny sposób pomaga turbinie. podobno trochę oczyści z nagaru. To się więc pytam.
Odpowiedz
#9
Wyczyscic to trzeba fizycznie. Rozebrac i wyczyscic wyszlifowac. Nie da sie przegonic i wyczyscic syf w postaci oczewiscie tez i sadzybale glownie to rdza jakas skamielina itp bo trodno to nazwac tam gdzie plomien tego nie odmuchuje. Dlatego mowie wez zobacz jak jest turbo skonstruowane. Jezdzac na pelnym zakresie obrotowym to poprostu sprawiamy ze lopatki geometrii pracuja od deski do deski czyli zaliczaja skrajne swoje polozenia. Jezdzac emerycko to tylko jedno polozenie jest wiec jak ma sie potem nie blokowac to skoro caly czas w jednej pozycji.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#10
Teraz rozumiem, dzięki Wesol Smile
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,715 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  Sharan gasnie w czasie jazdy adamw212 16 12,426 28-01-2021, 14:33
Ostatni post: Bogos
  TDI - Szarpanie/drgania silnika/karoserii/kierownicy podczas przyspieszania/jazdy karpeta 102 36,048 22-06-2018, 22:52
Ostatni post: junak1956
  1,9 TDI - 101KM szarpie na luzie, w trakcie jazdy i brak mocy marecki_name 9 3,715 17-05-2018, 10:07
Ostatni post: marecki_name
  zgasł w czasie jazdy verash 13 4,599 06-01-2016, 14:30
Ostatni post: ULTRA
  Auto zgasło podczas jazdy. dames12345 5 4,181 12-11-2014, 09:14
Ostatni post: dames12345
  Zgasł podczas jazdy AFN ogrodnik230 31 13,424 08-10-2014, 13:33
Ostatni post: ogrodnik230
  SHARAN ZGASŁ PODCZAS JAZDY andreek01 8 7,314 25-01-2014, 23:33
Ostatni post: marcyb3
  Jak jeździć dieslem niebieski91 5 10,731 10-01-2013, 00:44
Ostatni post: kaskader
  auto podczas jazdy zaczelo dymic i teraz stoi madx2 8 6,932 08-03-2012, 00:31
Ostatni post: Bogos

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości