Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1.8 T [AWC] Wymiana uszczelki pokrywy zaworów.
#1
Witam, przymierzam się do wymiany uszczelki pokrywy zaworów i chciałem zapytać się o Wasze sugestie co do tego. Tzn czy wystarczy sama uszczelka (Np firmy Victor Reinz) czy należy posiłkować się dodatkowo silikonem ? Mam już spory wyciek i wydaje mi się że kapie na kolektor wydechowy zwłaszcza przy dużych obciążeniach i większej temperaturze oleju czuć z nagrzewnicy smród palonego wosku... Stąd decyzja o wymianie. Może ktoś już u siebie to robił i ma jakieś info czy na coś szczególnie zwracać uwagę w tym przypadku ?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie Big Grin
Odpowiedz




#2
Zrobisz jak uważasz, ale ja tam bym raczej nie stosował silikonu. potem wyjeci jakas pozostałość do środka po pewnym czasie się odczepią jakieś drobinki i będą krążyć.
Zobacz kiedy mogą pojawić się zmarszczki śmiechowe http://www.zmarszczki-smiechowe.net.pl/
Odpowiedz
#3
Silikon nic zlego nie zrobi. Wiele marek ma i pokrywy zaworowe tylko na silokon kladzione i miski olejowe.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
Wszystko zależy od tego ile tego silikonu damy.
U mnie kiedyś w BMW E21 ktoś składał silnik na silikon i dał go tyle co w okna - jak wyszedł to znaczy że wszędzie dotarł, było go tam tyle że zapchał smok oleju i zatarł się silnik.
klaustrofobia: czyli lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami.
np.:
Idę do sklepu po piwo i boje się że będzie zamknięte.
Odpowiedz
#5
(04-04-2017, 23:30)schak napisał(a): Wszystko zależy od tego ile tego silikonu damy.
U mnie kiedyś w BMW E21 ktoś składał silnik na silikon i dał go tyle co w okna - jak wyszedł to znaczy że wszędzie dotarł, było go tam tyle że zapchał smok oleju i zatarł się silnik.

e34 to samo mnie spotkalo ;/
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#6
Witam.

W grupie vag-a wycieki spod uszczelki pokrywy zaworów najczęściej są spowodowane odkształceniem "plastikowej" pokrywy, a nie samym stwardnieniem uszczelki, wymiana tylko uszczelki pomaga zazwyczaj tylko na chwilę, aby całkowicie pozbyć się problemu trzeba wymienić pokrywę + uszczelkę, co w oryginale kosztuje niestety ładnych kilka stówek. Zanim wymienimy uszczelkę trzeba sprawdzić powierzchnię przylegania pokrywy, przymiarem liniowym + szczelinomierz, z doświadczenia, przy nierówności pokrywy większej niż 0,1mm, wymiana samej uszczelki mija się z celem, trzeba by stosować silikon, co nie jest zalecane/wskazane ze względów już tu opisywanych. Zasada jest tak, że przed wymiana mierzymy powierzchnię przylegania zarówno pokrywy, jak i górnej powierzchni głowicy i dopiero na podstawie tych danych podejmujemy decyzję co do sposobu naprawy, wyjście z założenia, że jak cieknie, to trzeba wymienić uszczelkę, najczęściej kończy się szybkim powróceniem problemu.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#7
0.1 mm to ma wiekszy juz odchyl nowa pokrywa z magazynu vaga. 1 mm to sie moge jeszcze zgodzic. Problememe tak naprawde nie jest pokrywa a kolki dystansujace w pokrywie. Na nich sa gumki ktore sie plaszcza i nawet jak docigniesz na srubach na maxa to pokrywa nie jest docisnieta. Mowa o pokrywie w tdi PD bo w 1.8T jest pokrywa metalowa a nie plastikowa.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
Dzięki Panowie za uwagi. Silikon zastosowałem jedynie w miejscach, w których było ostre zagięcie uszczelki (rogi, wałek) i to tylko delikatnie. Wymieniłem także uszczelki pod napinaczem łańcuszka wałków rozrządu. Stara uszczelka była łamliwa i pewnie już odkształcona podobnie jak ten gumowy półksiężyc pod napinaczem. Wszystko już poskładane zgodnie ze wskazaniami w serwisówce. Pozostaje mi tylko liczyć na to, że te uszczelki jakiś czas wytrzymają Smile Dzięki temu zabiegowi wiem jak w razie co można dostać się do turbo Wink Właśnie przy okazji sprawdziłem czy ma luz. Akurat przez przypadek podczas wymiany uszczelki zrzuciłem wąż z zimnej strony (źle przykręcona opaska była) i ukazał się kawałek wirnika. Więc próbowałem poruszać nim góra dół i nie wyczułem luzu. Zdaje sobie sprawę, że to takie druciarskie sprawdzenie ale to tylko z ciekawości Wink

Dzięki jeszcze raz za sugestie !
Odpowiedz
#9
Witam.

Zgadza się co do tych dystansów, to "przez nie" jest brak "korekcji" dociśnięcia dlatego powierzchnie muszą być równe, zarówno plastikowe jak i metalowe. Przy nierównościach 1mm i więcej nie zdarzyło mi się aby bez wycieku auto pojeździło dłużej niż kilka miesięcy ale nie robię tego wiele więc nie będę się upierał, zwracam tylko uwagę na problem.

Pozdrawiam.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pokrywa zaworów 2.3 - jaki moment dokręcania? wilczy 0 868 15-04-2021, 00:20
Ostatni post: wilczy
  Wymiana termostatu - Benzyna macius4343 38 24,113 31-12-2019, 20:00
Ostatni post: rodzynek
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,394 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Wymiana świec dragon 7 8,002 14-07-2019, 14:18
Ostatni post: Endriu Fakowski
  wymiana świec w ATM ciastek34 5 7,374 13-07-2019, 10:25
Ostatni post: Endriu Fakowski
  Wymiana skrzyni 5 na 6. sebamixx 32 18,562 12-06-2019, 10:37
Ostatni post: tolus24
  Wymiana koła dwumasowego na sztywne 2.8 ayl/ 4-motion wojti_gu 23 9,060 19-05-2019, 14:17
Ostatni post: mariusmd
  wymiana rozrzadu 1.8t magrad 10 17,484 28-03-2019, 11:34
Ostatni post: rodzynek
  SGA 1.8T AWC wymiana silnika/głowicy, od czego pasuje jarek_mizerski 31 17,050 25-02-2019, 09:43
Ostatni post: adrek88
  wymiana cewki alhambra 2.8 adrians8 16 11,627 15-02-2019, 09:32
Ostatni post: dyzioNR1

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości