Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Całości nie wyciągniesz bo rurki się łączą w podłużnicy. Powiem tak: raz to robiłem z mechanikiem kiedyś w fordzie to żeśmy się troszkę umordowali mając te sparingi do demontażu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 585
Liczba wątków: 14
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
1
Bogos Dzięki za info.
Wracam do pytania czy na prawdę nie ma szansy rozpiąć tego bez rozkręcania pasa?
Jakbym wyciągał cały przewód do rozprężnego to też nie da rady? Ktoś posiada jakieś zdjęcia z zabiegu?
Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
No nie da się bo rurka idzie od zaworu rozprężnego w tą podłużnice w niej się łączy właśnie i dalej idzie do kompresora. Myśmy kiedyś w bemo razem z mechanikiem i dyrektorem po godzinach w jego Galaxy robili ale było przy okazji robione też kilka rzeczy jak rozrząd. Wtedy żeśmy pamiętam we trzech rozpinali to połączenie to myśleliśmy że wyjdziemy z siebie. Mieliśmy sprzęt i ta rurka była wyciąganą pół roku wcześniej do spawania. Pękła obok i tym razem daliśmy do wycięcia to kolanko i dospawaj nowe nieco dłuższe i zakuli nieco wyżej z tym wężem giętkim.
Osobiście to nie wiem czy bym ten cały wąż nie przerobił po swojemu. Czemu? A bo raz że w podłużnicy to kiepski pomysł i tam też może puszczać to jeszcze bym zrobił większość na giętkim wężu, puścił bokiem ten wąż od zaworu do kompresora. Wierzcie mi że można na opaskach zrobić nawet lepiej jak na tych zakuwanych. Mam kolegę po sąsiedzku którego znam od dziecka i w Starogardzie pracuje jako kierownik i robi węże do wszystkiego. Mówił żebym pomierzył to mi zrobi co chce za darmo. Zresztą już mi węże przynosił do przeróbki turbo itd. zna się i mówił że zakuwane nie są nic lepsze. To tylko szybszy i tańszy proces produkcyjny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 865
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
27
08-04-2018, 12:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2018, 12:46 przez Stefano.)
(08-04-2018, 09:41)DDiablo napisał(a): ..........
Wracam do pytania czy na prawdę nie ma szansy rozpiąć tego bez rozkręcania pasa?
Jakbym wyciągał cały przewód do rozprężnego to też nie da rady? Ktoś posiada jakieś zdjęcia z zabiegu?
Nie bój się tej roboty, zdjęcie zderzaka i poluzowanie pasa przedniego to ci zajmie pól godziny, no dobra godzinę, a dostęp masz wtedy jak na stole. Rurka wysuwa sie do przodu, wiec musisz mieć ten luz do wyjęcia.
Pasa przedniego nie demontujesz, nie rozpinasz żadnych węży, tylko go luzujesz z lewej strony, a odkrecasz śruby z prawej tam gdzie jest ta rurka, pociągniesz do przodu podstawisz podstawkę i robisz wymianę rurki.
Jeśli bedziesz kombinował odkręcając przy zaworze rozprężnym, to popsujesz tą drugą rurkę do której bedziesz się wpinał, co idzie w podłużnicy, ona ma obejmę, trzeba poluzować. Bez poluzowania pasa przedniego to taka męczarnia, podginanie rurek, robota na siłę i skończy sie ponownym zakupem nowej rurki.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Liczba postów: 865
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
27
Kupuj rurke tą z tej aukcji i wymieniaj, druga rurka na podłużnicy nie siada, chyba, że popsujesz ją przy wymianie na 'siłę' tej pierwszej. Jak rozepniesz rurki to nie ruszaj za bardzo na boki przy wyjmowaniu, bo lubią się zatrzeć, bo to aluminium, to samo przy wkładaniu. Jak będziesz zakładał nową to delikatnie do tego podejdź, posmaruj ją olejem tym do sprężarek, szczególnie oringi aby się któryś nie podwinął.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jedną lub nawet dwie ale nie te tradycyjne gwintowane.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.