Ankieta: Co wymienić?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Półoś
33.33%
1 33.33%
Przegub
66.67%
2 66.67%
Nie ma znaczenia
0%
0 0%
Razem 3 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przegub wewnętrzny/ półoś. Wymiana
#1
Witam.
Niedawno zaczęło mi zgrzytać z prawej strony, przód przy odejmowaniu gazu. Dźwięk pasuje jak nic do uszkodzonego przegubu ale nic nie było słychać przy skrętach kierownicą. Okazało się że to przegub ale wewnętrzny. Wcześniej nie miałem okazji wymieniac.
Mechanik zalecił mi wymianę całej prawej półosi. Trochę drożej ale podobno będzie to lepsza decyzja.
Dodaj tylko że to silnik 2.0 diesel, 140KM, skrzynia automatyczna.

Co wy o tym sądzicie? Przesada? Czy może faktycznie jednak posłuchać się rad mechanika?

Odpowiedz




#2
Jasne za jedną robotą . Dwa przeguby - jedna półoś

Ja bym się jeszcze zastanawiał czy nie zrobić drugiej strony
jak kto chce dokładać do samochodu .
Odpowiedz
#3
Ściągnąć półoś sprawdzić przez rozebranie jak te przeguby tam wyglądają w środku. Producenci tam żałują smaru w środku. Zresztą w jakiejś instrukcji obsługi auta czytałem że chyba co 5 lat było "dołożyć smaru do przegubów".
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
U mnie się pocą, ktoś wie czy tam jest jakaś uszczelka?

Chcę kupić smar, dołożyć i uszczelnić.

[Obrazek: HBZFVxO.jpg]
[Obrazek: YBOU9lK.jpg]
[Obrazek: qEfAeaQ.jpg]
Odpowiedz
#5
Papierowa powinna być. Ale weź odkrec dowal smaru i skręć porządnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
Podłączę się pod temat. Mam podejrzenie ze wysypał się wewnętrzny przegub od lewej strony a objawia się to tym ze przy przyspieszaniu od 40km/h w górę trzęsie się wszystko w środku są ogromne wibracje. Na kierownicy delikatnie czuć. Czy moje podejrzenie jest trafne ? I czy aby sam przegub wymienić czy połoś tez ?
Odpowiedz




#7
Polos czyli tennoatyk jest z litej stali więc to ci się raczej nie skrzywi tak łatwo. Za drgania podczas przyspieszania czy tam podczas jazdy pod górkę kiedy jest duże obciążenie i silnik ma co robić to odpowiada albo przegub wewnętrzny albo łożysko w podporze. Gdzieś w tych elementach jest luz który to uwidacznia się pod obciążeniem dlatego gibie na boki półosią i mamy drgania.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
Łożysko na podporze było z prawej strony wymienione wiec chyba ten przegub został bo nawet jak ruszam półosią od koła do skrzyni to jest luz i tak samo jakbym chciał nią kręcić tez jest luz
Odpowiedz
#9
Ile razy już pisałem że luz na przegubie jest nawet nowym i na aucie to sobie można pomacać ale kury. Podporę nie wiem czy masz Alu czy stalowa i jakie dałeś to łożysko, firma itd?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#10
Niewiem jakie założył i jaka mam. Ale to wymieniał po prawej a ten przegub po lewej. Nie znam się na tym
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion Mariorebeliant 7 3,462 18-07-2023, 12:11
Ostatni post: Mariorebeliant
  Co ile wymiana rozrządu? Alhambra 2014 2.0 TDI 140KM kowgli 4 3,017 17-07-2021, 17:13
Ostatni post: Kicol
  Wymiana przedniej belki gugar 3 1,076 27-03-2021, 23:22
Ostatni post: turek
  Wymiana termostatu JakubSwierczek 21 6,506 28-01-2021, 07:24
Ostatni post: popo666
  Filtr paliwa - wymiana przy pierwszym przeglądzie? mwlodarc 22 8,549 12-05-2019, 19:13
Ostatni post: Marco_Polo
  Wymiana oleju w silniku- co ile km? Alhambra 7N 20 17,741 30-08-2016, 22:04
Ostatni post: VVMiet

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości