Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2019
Reputacja:
0
Witam.
Niedawno zaczęło mi zgrzytać z prawej strony, przód przy odejmowaniu gazu. Dźwięk pasuje jak nic do uszkodzonego przegubu ale nic nie było słychać przy skrętach kierownicą. Okazało się że to przegub ale wewnętrzny. Wcześniej nie miałem okazji wymieniac.
Mechanik zalecił mi wymianę całej prawej półosi. Trochę drożej ale podobno będzie to lepsza decyzja.
Dodaj tylko że to silnik 2.0 diesel, 140KM, skrzynia automatyczna.
Co wy o tym sądzicie? Przesada? Czy może faktycznie jednak posłuchać się rad mechanika?
Liczba postów: 816
Liczba wątków: 43
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
3
Jasne za jedną robotą . Dwa przeguby - jedna półoś
Ja bym się jeszcze zastanawiał czy nie zrobić drugiej strony
jak kto chce dokładać do samochodu .
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ściągnąć półoś sprawdzić przez rozebranie jak te przeguby tam wyglądają w środku. Producenci tam żałują smaru w środku. Zresztą w jakiejś instrukcji obsługi auta czytałem że chyba co 5 lat było "dołożyć smaru do przegubów".
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
13-04-2019, 16:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2019, 16:07 przez wesol.)
Papierowa powinna być. Ale weź odkrec dowal smaru i skręć porządnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Podłączę się pod temat. Mam podejrzenie ze wysypał się wewnętrzny przegub od lewej strony a objawia się to tym ze przy przyspieszaniu od 40km/h w górę trzęsie się wszystko w środku są ogromne wibracje. Na kierownicy delikatnie czuć. Czy moje podejrzenie jest trafne ? I czy aby sam przegub wymienić czy połoś tez ?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Polos czyli tennoatyk jest z litej stali więc to ci się raczej nie skrzywi tak łatwo. Za drgania podczas przyspieszania czy tam podczas jazdy pod górkę kiedy jest duże obciążenie i silnik ma co robić to odpowiada albo przegub wewnętrzny albo łożysko w podporze. Gdzieś w tych elementach jest luz który to uwidacznia się pod obciążeniem dlatego gibie na boki półosią i mamy drgania.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Łożysko na podporze było z prawej strony wymienione wiec chyba ten przegub został bo nawet jak ruszam półosią od koła do skrzyni to jest luz i tak samo jakbym chciał nią kręcić tez jest luz
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ile razy już pisałem że luz na przegubie jest nawet nowym i na aucie to sobie można pomacać ale kury. Podporę nie wiem czy masz Alu czy stalowa i jakie dałeś to łożysko, firma itd?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Niewiem jakie założył i jaka mam. Ale to wymieniał po prawej a ten przegub po lewej. Nie znam się na tym