Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
A luz na wałku sprawdzałeś?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2015
Reputacja:
0
Luz na wałku jest nominalny.
Liczba postów: 183
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
2
18-12-2019, 23:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2019, 23:51 przez kisand.)
Kolego na 100% luz na wałku sprzęgłowym .Miałem identyczne problemy.Skrzynia FUX i podobne-plastikowy dekielek z lewej strony skrzyni zdjąć ,zmierzyć luz łożyska wałka ,dobrać podkładki (są dostępne w ASO za psie pieniądze ),zamontować +nowy dekielek i będzie śmigać .Przerabiałem to w tamtym roku.Jest opis na forum co i jak .Na YOU TUBE są nawet filmiki .Powodzenia .
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2015
Reputacja:
0
A czy ten luz też wpływa na to że nie idzie wysprzeglić do końca biegu aby go wyłączyć?
Liczba postów: 160
Liczba wątków: 25
Dołączył: Jun 2018
Reputacja:
1
19-12-2019, 19:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2019, 19:26 przez Niemago.)
Wpływa na to że jest duży problem z wrzuceniem jedynki i wsteka. Zobacz jeszcze czy jak na 5 biegu puszczasz sprzęgło po zmianie to czy słyszysz taki świst ze skrzyni. U mnie luz też nie był jakiś duży. Ale wyła mi skrzynia na 5 biegu. I ciężko wchodziła jedynka i wsteczny.
Liczba postów: 183
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
2
U mnie był straszny problem z wysprzęgleniem z jedynki i wstecznego .Mimo wciśnięcie sprzęgła do oporu auto jechało.Najsampierw wymieniłem pompe sprzęgłową ale nic to nie dało.Po dodaniu podkładek regulacyjnych na wałku pod plastikowym dekielkiem skończył sie problem z wysprzęglaniem na jedynce i wstecznym .
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
0
Kolego a jak było przed wymianą tego zastawu i co było powodem wymiany. Wymieniałeś sam czy robił to warsztat. Jeżeli ta sytuacja miała miejsce przed wymianą to powodem może być nadmierny luz wzdłużny na wałku .jeżeli tego nie było to ktoś poszedł na łatwiznę i wymienił ci tylko dwumas i tarczę i byłoby o.k. gdyby mechanik cofną docisk do pierwotnych ustawień.Może chciał zarobić na częściach i policzył za nie wymieniony docisk tylko nie wiedział że trzeba go na nowo ustawić w pozycję zero bo mamy tu do czynienia ze sprzęgłem samo nastawnym (reguluje się samo ale tylko w jedną stronę)reguluję się samo ale tylko w kierunku zużycia, ale nie w drugą stronę. Docisk czuje jak tarcza robi się cieńsza ole jak dostanie grubszą to już tego nie czuję, zakres jego pracy pozostaje bez zmian i nie jest w stanie do końca wysprzęglić co powoduje problemy przy wrzucaniu jedynki i wstecznego.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tyle że vag nie stosował samonapinaczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Stosował, stosował.
W moim V6 było sprzęgło SAC.
Jak dawałem tarczę do nabicia nowych okładzin to cofałem napinacze na docisku.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.