Liczba postów: 33
Liczba wątków: 6
Dołączył: Dec 2019
Reputacja:
0
Dzień dobry,
Miesiąc temu zrobiłem remont zwieszenia przedniego (materiały kupował warsztat):
- 2x amortyzator
- 2x osłona amortyzatora
- 4x tuleje wahacza
- 2x poduszka amortyzatora
Po wymianie amortyzatorów z przodu samochód nie przechodzi przez przeglądu technicznego. Różnica tłumienia na pierwszej osi to ponad 15% (sprawdziłem osobiście w 2 niezależnych stacjach diagnostycznych)
Wróciłem więc do warsztatu, aby usterkę naprawili.
Warsztat jednak daje mi dwie opcje:
- wyśle amortyzator (prawy) do producenta i jeśli wyjdzie, że jest wadliwy to naprawa będzie za darmo jeśli jednak sprawny to zapłacę za wymontowanie i zamontowanie.
- proponuje wymienić sprężynę, bo ona może być powodem (jednak pewności nie mają)
Czy macie pomysł co można by sprawdzić, żeby nie potrzebnie nie pakować się w niepotrzebną wymianę?
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
03-02-2020, 10:46
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2020, 10:49 przez dizllo.)
(31-01-2020, 20:27)DanielWroclaw napisał(a): - wyśle amortyzator (prawy) do producenta i jeśli wyjdzie, że jest wadliwy to naprawa będzie za darmo jeśli jednak sprawny to zapłacę za wymontowanie i zamontowanie.
- proponuje wymienić sprężynę, bo ona może być powodem (jednak pewności nie mają)
specjalistą nie jestem, ale wydaje mnie się że tłumienie to ogarnia sprężyna razem z amorem, ale nie wiem czy, a jeśli tak to jaki udział w tłumieniu drgań ma reszta elementów zawieszenia.
jak wymienisz sprężynę to i tak zapłacisz za wymontowanie i zamontowanie amorka...
wydaje mnie się że potrzebujesz dobrego fachmajstra żeby przejrzał zawias dokładnie. swoją drogą (nie żebym się czepiał) czy nie było lepiej założyć nowe sprężyny z amorami i całą resztą, którą wymieniałeś?
jak robiłem zawias u siebie (czy to w sharanie, czy w alhambrze) wymieniałem wszystko (pomijam już fakt że zakładałem gwint w obu) tzn wszystkie tuleje, łożyska amorów, łączniki.. generalnie wszystko, co pracuje w zawieszeniu, nie zależnie od stanu wymienione na poliuretan lub część z poliuretanem
byl VW Sharan 1.9TDi AUY
jest SEAT Alhambra 1.9TDi ASZ
jest CBR600 F4i '02
jest R6 5SL '03
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
A skąd koncepcja, że to prawy amortyzator jest wadliwy? Bo mniej tłumi?
Koła miałeś prawidłowo napompowane?
Amortyzatory jakiej firmy? Mechanik nie zwracał uwagi np. na pęknięcie sprężyny?
Wymiana sprężyn nie jest konieczna jeśli te które są działają jak trzeba. Uważam, że lepsze używane oryginały niż jakieś zamienniki. No chyba, że ktoś mota gwinty itp. to wtedy owszem.
Zawieszenie w sharanie jest skrajnie proste, amortyzator + poduszka z łożyskiem + dwie tuleje gumowe i finał.
Jeszcze sworzeń, łącznik stabilizatora i gumy stabilizatora - ale tutaj jak będzie wyrobione coś to od razu słychać.
Co do wymiany wszystkiego... niby można, jednak biorąc pod uwagę jakość obecnych elementów to czasem lepiej zostawić stare jak działa niż zakładać nowe.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
0
fakt ze cisnienie w oponach tez moze zrobic roznice, ale tu (irl) zawsze sprawdzaja technicy przed rozpoczeciem testu
byl VW Sharan 1.9TDi AUY
jest SEAT Alhambra 1.9TDi ASZ
jest CBR600 F4i '02
jest R6 5SL '03
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jeśli warsztat zamawiał części, zakładał to odpowiada za to jak to pracuje. Nie powinno cię obchodzić czemu i co jest zepsute. Skoro sprężyny były źle to powinien cię warsztat powiadomić o ich złym stanie przed montażem i zaproponować nowa część. Powinni się zaopatrzyć w ścieżkę by sprawdzać amortyzatory a jak nie to jazda na skp po naprawie i sprawdzić czy jest okej. Chyba że nie sprawdzają swoją robotę i wypuszczają auto zagrażające w ruchu.
Kto wie czy jakiś mechanik nie skaleczył goleni. Ty masz udowodnić co oni spaprali?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.