Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alhambra 2004 elektryka
#11
Moduł AZS? Może ABS?
Mam podobny problem co ty tylko jeszcze nie taki beznadziejny. Po prostu migają mi lampy przy oświetleniu licznika i przygasają światła przy użyciu spryskiwacza przedniego. Przy tylnym tego nie ma. Dzieje się to tylko w przypadku gdy silnik pracuje. Na wyłączonym silniku napięcia są w normie, napięcie spada delikatnie adekwatnie do obciążenia akumulatora.
Na włączonym silniku napięcia spada z 14,3V do 12,5V. Przy wyłączonych światłach mijania.

Szukam przyczyny i spadku napięcia na punktach masowych ale narazie nic nie znalazłem. Część punktów okułem na nowo, część wyczyściłem. Jedynie mi zostaje ten moduł BSI do sprawdzenia. Dziwne z tego co mówisz że zasilanie modułu 110A idzie małym pojedynczym kablem czerwonym dostępnym od strony bezpieczników... Ten też wygląda w porządku a nacięcie jest w normie. Pytanie gdzie wchodzi z niego punkt masowy..
Jeszcze jedno mi przychodzi do głowy i wykręce go w wolnym czasie i sprawdzę zimne luty. Może to to robi syf.
Kolejna rzecz jaką znalazłem to w VAGu pokazuje mi napięcia w elektryce ok 14,4V a w module silnika ok 14-14,2V.
Odpowiedz




#12
co ciekawe, jak pada deszcz i ogólnie jest mokro jak byk, to spadek napięcia nie jest taki duży i włączone światła nie przygasają (wyjątkowo)
Odpowiedz
#13
A najważniejszy sprawdzałeś ? Czyli pośrednie oczko kabla minusowego od aku? Za lewą lampą.
Co do spadków napięcia zmierz na początek napięcie z zacisku alternatora i porównaj z napięciem na klemie plusowej aku
Odpowiedz
#14
trzeba namierzyc gdzie te spadki powstaja. czy na linii plusowej czy m8n7sowej i dalej juz bardziej k9nkreynie zawęzić w ktorym miejscu np altek, czy skrzynka na aku, czy może juz wewnatrz kabiny itd. jesli na m8nusowym kablu to zrob8c test prowadzac dodatkowy kabel czy to od aku czy od aktka na kareserie. sprawdzac tego efekty.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#15
Dzięki za pomoc panowie, musiałem się w końcu za to wziąć.

Rozkopałem punkty masowe pod akumulatorem za lampa i faktycznie były w paskudnym stanie, miedź już czarna, oczka się łuszczyły, generalnie masakra.

Uciąłem końcówki i zarobiłem nowe oczka. Teraz na kanale 4 mam ok 14,2. Podczas rozruchu już nie migają mi lampki od ESP. Odpala elegancko. Podświetlenie dalej miga ale napięcie nie spada przy użyciu przedniego spryskiwacza. Przydało by się sprawdzić druga stronę tych kabli albo zrobię wszystkie oczka po stronie plusowej od akumulatora dla spokoju.

Jak wyciągnąć kabel od akumulatora do skrzynki bezpieczników?
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Alhambra tdi 2001 r pali mi bezpiecznik nr 3 5A merios16 13 6,050 28-08-2023, 14:14
Ostatni post: kalamb
  Nagłosienie Alhambra grzesiojak 1 264 09-07-2023, 00:02
Ostatni post: grzesiojak
  Problem z elektryką szyb dar3k369 9 882 14-06-2023, 10:19
Ostatni post: wesol
Sad Wymiana żarówki świateł długich alhambra server92 11 3,445 22-02-2021, 18:32
Ostatni post: Bogos
  Pomocy! Zgasło oświetlenie deski rozdzielczej Alhambra server92 5 1,581 22-01-2021, 01:52
Ostatni post: server92
  Alhambra 2001-7M7 920 840 E test wskazówek tzr123 3 1,263 18-07-2020, 23:22
Ostatni post: tzr123
Question Błąd żarówki Seat alhambra server92 3 1,350 13-07-2020, 00:11
Ostatni post: kalamb
  Dziwne zachowanie... alarm czy elektryka? Dacota 1 1,044 09-04-2019, 06:58
Ostatni post: wesol
  zablokowane drzwi w seacie alhambra 1.9 tdi 2005r przemo07 12 4,478 09-12-2018, 14:32
Ostatni post: mariuszheniek
  Poszukuję schematów do swapu - elektryka wnętrza 98-02 dvjcodec 0 729 11-11-2018, 16:32
Ostatni post: dvjcodec

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości