Liczba postów: 843
Liczba wątków: 22
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
5
25-04-2020, 06:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2020, 06:50 przez bialekmleko.)
Myślę o zakupie drugiego auta i mam dylemat z jakim silnikiem wybrać 1,6 tdi czy 2,0 tdi oba vw może ktoś z wa użytkuje któryś i się podzieli opinią. Myślę o zakupie golfa dla żony i w rocznikach w których się rozglądam już nie ma 1,9 tdi.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Kultura pracy silnika CR jest o niebo lepsza. PD to już przeżytek. Nie ma w PD bylujania się pompek, twardej pracy. Wymiana paska rozrządu co 210 tys km i to nie jest mit tylko po takim przelocie pasek wygląda całkiem ładnie.
Początkowe 1.6 TDI mają czule wtryski i od contiego. Późniejsze czyli gdzieś od około 2012 roku wprowadzają wtryski i osprzęt Boscha. 2.0 wiadomo większą moc, trochę ciaśniej pod maską a i tak tam conieco pogrzebać to nie ma gdzie ręki włożyć. Wiadomo 16V robi swoje. Tak to fajne jednostki. Mam jeszcze jednego 1.9 TDI i drugiego 1.6 TDI.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 61
Liczba wątków: 24
Dołączył: Oct 2018
Reputacja:
0
Jak masz możliwość to polecam 2.0 TDI oczywiście CR
Miałem w Superbie II (dsg) 170 KM - przyjemność z jazdy oraz oszczędność.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Droższe są z wiadomych względów 2.0 ale to chyba żadna informacja. Tak samo jak to że więcej km mają nastukane. Tak dla informacji to 2.0 mają sprzęgło dwumasowe 240 mm a 1.6 miewają dwumas oraz jednomas ale tylko jak jest system SS i średnice tarczy 228 mm.
Lubię by auto miało troszkę mocy pod nogą tylko że świat się zmienia i od lipca już ma wejść zatrzymywanie prawka po przekroczeniu o 50 km/h poza miastem. Już nie ma gdzie śmigać za bardzo. Oczewiscie moc to nie tylko prędkość ale też zryw, przyspieszenie. Chyba wyrosłem. Bardzo sobie cenię mniejszą awaryjnosc, tanią eksploatację.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.