Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alternator regulator napięcia naprawa
#1
Witam.

Panowie kolejny problemik z autkiem Seat Alhambra 1.9 TDI 115 km 2007 r..

Dzisiaj ku mojemu zdziwieniu, po odpaleniu samochodu (stał kilka dni nieruszany) zaświeciła się kontrolka ładowania alternatora, auto zaczęło też nierówno chodzić (delikatnie).

Sprawdziłem bezpieczniki obok akumulatora wszystko ok.

Zdarzyło się, że kontrolka ładowania zgasła ale tylko na kilka minut.

Wyświecił się też komunikat, że problem z alternatorem.

Alternator był robiony około 3,5 roku temu. Były wymieniane łożyska, regulator i do tej pory chodził bezproblemowo - pamiętam, że za tą naprawę zapłaciłem 450 zł więc chyba trochę dużo.

Nie chciałbym teraz znowu bulić więc zastanawiam się czy nie podjąć samodzielnej próby naprawy. Ale zanim coś zacznę rozbierać wolę się skonsultować. Na tą chwilę zdemontowałem alternator.

[Obrazek: alternator.jpg]

Teraz mam pytanie. Czy takie objawy to regulator napięcia w alternatorze czy może być coś innego ?

Czy jeśli to regulator to wymiana tak jak na tym filmiku ?

Wymiana regulatora napięcia.

Jaki regulator (ewentualnie) zakupić ?
Na allegro znalazłem coś takiego:
Regulator napięcia BOSH

Proszę koledzy o poradę.


Odpowiedz




#2
O alternatorach trochę już było. Może też być już przepuszczające sprzegielko (rolka alternatora). To ile ktoś dał nie odzwierciedla naprawy. Sam altek to prosty sprzęt. Tam są dwa łożyska jeśli mnie pamięć nie myli to 6303 i 6202. Te łożyska można kupić po 8 czy 10 zł a lepsze po 20-30 zł więc to nie jest jakiś mega wydatek. Regulator można z zamiennika zapodac za 50 zł lub ori Boscha właśnie za 120 zl. Pierścienie ślizgowe można też wymienić i to koszt około 10 zł. Diody po kilka zł za sztukę a jest ich 6.

Sprawdź sorzegielko czyli ta rolkę a potem pomierz miernikiem altek i pewnie regulator do wymiany chyba że się szczotki skończyły.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Okazało się, że padnięty regulator napięcia, jego wymiana usunęła problem. Zastanawia mnie tylko, czy to nie za szybko - jakieś 40 k km.

Było to regulator BOSH
Odpowiedz
#4
Jak Bosh to nawet długo wytrzymał. Ale jak Bosch to trochę szybko.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Alternator komutator veco666 5 676 04-05-2023, 16:01
Ostatni post: wesol
  Naprawa silniczka wycieraczki tylnej SGA MK II maly_dawidek 8 10,981 01-04-2022, 16:07
Ostatni post: micles
  Wiązka drzwi w przelotce - uszkodzenia/naprawa/pin-y itp. temat zbiorczy m-blue 62 19,429 20-12-2021, 20:02
Ostatni post: kalamb
  Alternator - brak ładowania/za duże ładowanie, inne problemy, naprawa/regeneracja ryju1468 188 47,061 24-02-2019, 20:22
Ostatni post: tolus24
Lightbulb Przednia szyba podgrzewana - naprawa, montaż bartixr 59 58,293 08-01-2019, 21:43
Ostatni post: 90086112
  Czujnik świateł cofania - naprawa smok_wawelski 15 12,801 07-01-2018, 10:48
Ostatni post: rafal1970-r1
  spadek napięcia transportflak 11 3,839 20-12-2015, 21:02
Ostatni post: mamwi
  Wskaźnik napięcia - wahania sirius98 10 5,687 14-09-2015, 01:27
Ostatni post: junak1956
  Naprawa wtyczki lampy przeciwmgielnej? Grzesiek75 1 1,661 04-01-2015, 02:29
Ostatni post: rodzynek
  czasami nie działa wskaźnik temp oleju i napięcia. m-blue 0 1,161 21-06-2014, 07:46
Ostatni post: m-blue

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości