Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sygnalizacja esp
#1
Witam! Pojawił się problem z esp. W czasie jazy (120 140km/h autostrada jazda na wprost bez żadnych manewrów)zapala się .(mruga) kontrolka esp. Włączanie sie kontrolki jest nieregularne tzn. mruga i przestaje. Jeżeli trwa to dłużej niż kilkanaście sekund silnik traci moc i można jechać 90km/h. Zaobserwowałem że jak jadę na tempomacie silnik wyraźnie przyspiesza i zwalnia (esp się nie zapala) jakby miał problem z utrzymaniem prędkości. Dzieje się to nieregularnie - chyba ma związek z temperaturą powietrza powyżej 30stC. Myślę o pompie i sterowniku ABS może jest z zewnątrz brudny i słabo się w tych warunkach chłodzi. W tym samym dniu wieczorem jak temperatura powietrza była poniżej 30stC to wszystko było OK tak z tempomatem jak i esp. Czy ktoś ma wiedzę na ten temat i może mi pomóc rozwiązać problem?
Odpowiedz




#2
Zrób diagnozę.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#3
VCDS -błędów brak (w sterowniku ABS).
Odpowiedz
#4
A reszta sterowników? Zawsze możesz odłączyć kabel zasilający pompy ABS albo najlepiej wypiąć wtyczkę na pompie abs i wtedy testuj.
I jeszcze tak na wszelki wypadek sprawdź działanie tych włączników pod pedałem hamulca i sprzęgła tez.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Dzięki za zainteresowanie. Innych błędów tez brak. Jutro mam możliwość jazdy z podpiętym VCDS. Czy możecie podpowiedzieć jakie bloki sprawdzać.
Odpowiedz
#6
Witam! Wczoraj przejechałem autostradą 500km i wszystko było OK tak na tempomacie jak i bez. Temperatura była bliska ale nie przekroczyła 30stC. Pomimo podłączenia VCDS brak objawów uniemożliwił zarejestrowanie nieprawidłowości.
Odpowiedz




#7
Sprawdź w vcds w bloku absu masz możliwość podgladniecia prędkości poszczególnych kół. Tocząc się od 3-6 km/h sprawdź czy wszystkie pokazują takie same wartości. Można chyba podglądać gdzieś do 15km/h bo potem sterownik rozłączy diagnozę. Dodatkowo czy wszystkie czujniki maja te samą odległość od koronki.
Ps. Nie zmieniałeś ostatnio opon, łożyska, piasty, amorów ?
Odpowiedz
#8
Witam! Opony przednie wymieniłem na nowe w czerwcu, przejechałem 4tkm, łożysko lewy przód 6tkm. Objawy wystąpiły teraz w sierpniu tylko przy temperaturze powyżej 30stC. Przy najbliższej okazji sprawdzę te prędkości poszczególnych kół, i ułożenie czujników przy kołach. Dzięki za sugestie.
Odpowiedz
#9
A łożysko to jakie ?
Odpowiedz
#10
Może to być spowodowane uszkodzeniem czujnika skrętu w kierownicy - problem ze stykami lub taśma.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości