Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Buczenie gdy spadają obroty.
#1
Witam.
W Alhambrze 2.0 TDI 140km mam takie objawy ,że gdy zwalniam i obroty spadają to przy 1600 do 1000 obr/min słychać buczenie tak jakby tłumik miał dziurę. Przy wyższych obrotach nie słychać. Jeszcze mam objawy przy obrotach 2000-2400 słychać buczenie i lekkie drgania zwłaszcza na 4,5,6 biegu. Związane jest to z obrotami silnika. Koledzy poradzicie co posprawdzać i od czego zacząć.
Pozdrawiam
Gugar
Odpowiedz




#2
Koledzy te buczenie i drgania przy zakresie obrotów 2000-2400 denerwują . Mechanicy po podłączeniu do komputera mówili że wszystko ok. Kazali tylko dolać kilka razy preparatu do czyszczenia wtrysków. Musi być to coś z silnikiem bo nieważne z jaką prędkością jadę , drgania są tylko w zakresie obrotów 2000-2400. Najbardziej odczuwalne na 4,5 i 6 biegu. Wyskakuje mi błąd P034100 czujnik położenia wałka rozrządu. Od czego zacząć sprawdzanie ? Gdzie się znajduje ten czujnik ? Pozdrawiam
Swat Alhambra 2.0 TDI cffb
Odpowiedz
#3
Może masz nieszczelność albo luzy na złączkach rur intercoolera
Odpowiedz
#4
P0341 musi mieć rozszerzenie. Jeśli niezrozumiały sygnał znaczy ze czujnik czyta tylko inny element systemu ten sygnał zaburza jeśli brak sygnału uszkodzony czujnik. Sprawdź synchronizację wałków rozrządu z wałem korbowym.
Odpowiedz
#5
P0341 czujnik położenia wałka rozrządu niewiarygodny sygnał. Czyli czy rozrząd jest na znakach ? Czy coś jeszcze sprawdzić ? B[/b]ył wymieniany w serwisie 85 tys.km temu. Niby się wymienia co 180 kkm. Auto mam niecały rok .
Odpowiedz
#6
Jeśli niewiarygodny sygnał to czujnik raczej mierzy tylko coś innego z układu w którym pracuje powoduje zaburzenie owego sygnału. Możliwy rozrząd, synchronizacja, kabloteka itp.
A tak nawiasem to skąd Ty wziąłeś silnik AFN po 2010 roku i dane o interwale wymiany rozrządu co 180 tys ? ;-)
Odpowiedz




#7
Faktycznie wkradł się błąd w profilu. Mam silnik 2.0 TDI 140 KM cffb. Poprzednio miałem Sharana 1999 r. z silnikiem 1.9 TDI afn. Co do wymiany rozrządu to wyczytałem na forach (m.in. tutaj) że interwał co 180 kkm. Poprzedni właściciel serwisował cały czas w ASO i pierwszą wymianę zrobił przy 212 tys. Auto ma obecnie 299 kkm przebiegu.
Dzięki za pomoc. Sprawdzę synchronizację. Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
Początkowe CR miały co 180 tys a późniejsze 210 tys. Spokojnie tyle sam rozrząd wytrzymuje tak więc bez obaw. Jedynie co pompa wodna potrafi popuszczać płyn chłodzący. To tu przynajmniej odrazu warto wymienić pompę nawet jak nie cieknie. W autach gdzie interwał jest co 60 czy 90 tys km to pompę można jeszcze zostawić.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Koledzy czy ciężko dostać się do czujnika położenia wałka rozrządu w silniku 2.0 TDI cffb w Alhambrze ?
Odpowiedz
#10
(22-05-2021, 18:50)gugar napisał(a): Koledzy czy ciężko dostać się do czujnika położenia wałka rozrządu w silniku 2.0 TDI cffb w Alhambrze ?
Oj tak Confused
To właśnie u mnie sam czujnik dawał nierawidłowy sygnał .By go wykopać skończyło się zmianą rozrządu w połowie interwału .
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Falujące obroty grzenia 0 569 19-12-2020, 14:03
Ostatni post: grzenia

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości