Liczba postów: 17
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
Witam,
Mam kłopot ze znalezieniem przyczyny rozładowywania akumulatora. Gdy wszystko jest normalnie podłączone po uśpieniu (zgaszeniu oświetlenia wnętrza, zgaszeniu wskaźnika otwarcia drzwi na desce rozdzielczej, wyłączeniu pompki chłodzącej turbosprężarkę) pobór prądu wynosi 0,38A.
Winny jest bezpiecznik nr 32 (za co odpowiada już było na forum: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...iecznik+32)
Po jego wyjęciu pobór prądu po uśpieniu spada do 0,08A, czyli do zaakceptowania.
Po podpięciu do komputera nie ma żadnych błędów. Wszystkie czujniki, które współpracują z deską rozdzielczą pokazują prawidłowe wartości - zarówno na desce rozdzielczej jak i w testerze diagnostycznym.
Czy ktoś ma pomysł co jeszcze należałoby sprawdzić?
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
19-01-2021, 23:29
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2021, 00:11 przez kalamb.)
Poza urządzeniami które są podpięte do tego obwodu czystość punktów masowych. Były kiedykolwiek czyszczone?
Nawiasem 0,08 A nie jest do zaakceptowania Max to 0,05A a powinno być 0,02-0,03A
Auto usypia się po upływie od kwadransa do 30 min w zależności od wyposażenia. Najpierw ( po zamknięciu ) spada do 0,08 a po wyżej wspomnianym czasookresie powinno spaść do 0,02A.
Masz fabryczny alarm?
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
20-01-2021, 10:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2021, 11:09 przez kalamb.)
Tu masz dokładnie co jest w obwodzie bezp 32
Układ ESP, układ automatycznej kontroli prędkości, dodatkowa nagrzewnica, układ klimatyzacji, zestaw wskaźników, zegar, system audio, system wideo, sieć modułów, złącze diagnostyczne, system alarmowy (aktywny), układ unieruchamiania silnika, system nawigacji, telefon komórkowy, spryskiwacze reflektorów, okna sterowane elektrycznie, zamek centralny, ogrzewanie przedniej szyby
Sporo pracy ze sprawdzeniem instalacji tych urządzeń pod katem przetarć kabli, przerw w ciągłości, zabrudzonych pinów we wtyczkach itp.
Jeśli nigdy nie były czyszczone punkty masowe to od tego bym zaczął bo tu może być przyczyna a na spokojnie zajmie to ok 1 godz.
Jakby co mogę Ci rozpisać gdzie są.
Zrób ten sam test tylko z bezpiecznikiem 55 ( małe bezpieczniki po lewej pionowo pozycja piąta 5A )
A może masz założone gdzieś żarówki ledowe w oświetleniu wnętrza albo tablicy rejestracyjnej bo one ( tanie) tez mogą tak działać.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Najczęściej szarpie jakaś awaria licznika lub pompy ABS. Ale to nie jest regułą.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
20-01-2021, 17:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2021, 17:15 przez kalamb.)
Nie jest regułą, natomiast lipne masy potrafią „ciągnąć”. Podobnie jak zapatynowwne styki w kostkach o przetarciach i zworach nie wspomnę.
0,38A zaraz po zamknięciu to normalne tylko po chwili powinno spać na 0,15-0,17A po kilkunastu sekundach w okolice 0,08A a po 15 min. na 0,02-0,03A
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Po mojemu to minuta góra dwie i jeśli wszystko w aucie oryginalne powinno się uśpić. Generalnie jest tak że licznik musi się uśpić i już nie powinno być poboru. Do 35 mA niby jest normą i jak jest więcej to zakład wymieniający akumulatory powyżej tej normy nie powinien udzielić gwarancji na aku. Ja w swoich autach jak mierzyłem to mam coś koło 20 mA czyli 0.02 A. Chyba w którymś mam 17 mA. To pozwala by akumulator w aucie wytrzymał jakieś 10 lat. Przy upływności 80 mA nie jest możliwe by Aku tyle wytrzymał. Góra 5 lat.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
No nie tylko licznik ale i BSI a tu proces usypiania trwa trochę dłużej (zależy od wyposażenia )
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Kiedyś pisał tak spacewalker że jaknuspi się łucznik to wszystko co jeszcze jest czyli gateway, bcm itp już też jest uśpione.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
A kto to jest spacewalker?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Taki fachowiec od elektroniki. Można go znaleźć na forach tourana i innych nawet zagranicznych. Przeróbki, kodowania i inne akcje w stylu założenia kierownic, tempomatu w, radarów itp do aut które nigdy takiego czegoś nie miały. Liczniki kolorowe w miejsce gdzie był czerwony itd.
|