24-02-2021, 13:00
Wesol mam obecnie 140A altek, kabel od niego wymieniony, puszka rozebrana w całości i wyczyszczona, końcówki zalutowane, prąd ładowania 14.5 obojętnie czy mierzone na aku czy na zacisku altka. Żadnego pulsowania.
Identyfikacja kabli akumulatora
|
24-02-2021, 13:00
Wesol mam obecnie 140A altek, kabel od niego wymieniony, puszka rozebrana w całości i wyczyszczona, końcówki zalutowane, prąd ładowania 14.5 obojętnie czy mierzone na aku czy na zacisku altka. Żadnego pulsowania.
24-02-2021, 18:00
No nie wiem. Mi na 180 amperowym jeszcze nieco pulsowało ale nie pamiętam czy przy włączeniu grzanek szyby czy jak dogrzewacz startował. Też jak dodajesz gazu lub ujmujeszbprzy granicznych 2500 obr to grzanie świec żarowych jest załączane lub rozłączane.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Po prostu nie sam altec jest ważny, przed wymianą kabla i przy słabym aku w czasie rozruchu dogrzewacza pulsowało wszystko włącznie z podświetleniem zegarów i światłami mijania.
25-02-2021, 11:24
Nie to takiego migotania chyba nigdy nie miałem. Wyraźne delikatne pulsowanie lampki sufitowej. Jeśli dobrze pamiętam to 180 amperowy aktek ma chyba po dwa druty czy cztery zwinięte na stojanie.akenpidpiete do nadal jednej anody i i jednej katody na ten pęczek drutu każdy obwód. I masz tych par trzy co nie czyli łącznie 6 szt diod. W 220 amperowym jest już więcej bo jest 12 diod. Są połączone parami.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
27-02-2021, 22:29
Wymieniłem skrzynkę na nową. Wymieniłem też kabel alternatora na nowy o przekroju 16mm2 i podłączyłem go zgodnie z waszą radą bezpośrednio do akumulatora. Wymieniłem też przewód masy akumulatora na nowy o przekroju 50mm2. Rada odnośnie lutowania palnikiem bardzo się przydała. Teraz mam około 14,2V a było 13,9V. Spadek napięcia na kablu alternatora wynosi 0,08V (ale bez większego obciążenia, musiałbym jeszcze sprawdzić po włączeniu wszystkiego). Altek mam 120A. Jeżdżę tylko 5-7 minut do pracy i z powrotem, dlatego zależy mi na dobrym ładowaniu, choć raczej i tak nie uzupełni energii zużytej do odpalenia auta w 5 minut. Aku jest nowe, ale raz na tydzień musiałem ładować (jak były mrozy to jeszcze ogrzewanie postojowe włączałem na 15 minut przed odpaleniem). Zobaczymy jak teraz będzie.
27-02-2021, 22:56
Wyjdź z 5 minut wczesniej i posiedz w aucie odpalonym albo jedź do pracy jakaś okrężną drogą. Też mam do pracy 7 km ale zazwyczaj odpalam auto nieco wcześniej i chodzi z 10 minut zanim pojadę do pracy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
27-02-2021, 23:48
(27-02-2021, 22:29)rombad napisał(a): Wymieniłem skrzynkę na nową. Wymieniłem też kabel alternatora na nowy o przekroju 16mm2 i podłączyłem go zgodnie z waszą radą bezpośrednio do akumulatora. Wymieniłem też przewód masy akumulatora na nowy o przekroju 50mm2. Rada odnośnie lutowania palnikiem bardzo się przydała. Teraz mam około 14,2V a było 13,9V. Spadek napięcia na kablu alternatora wynosi 0,08V (ale bez większego obciążenia, musiałbym jeszcze sprawdzić po włączeniu wszystkiego). Altek mam 120A. Jeżdżę tylko 5-7 minut do pracy i z powrotem, dlatego zależy mi na dobrym ładowaniu, choć raczej i tak nie uzupełni energii zużytej do odpalenia auta w 5 minut. Aku jest nowe, ale raz na tydzień musiałem ładować (jak były mrozy to jeszcze ogrzewanie postojowe włączałem na 15 minut przed odpaleniem). Zobaczymy jak teraz będzie. Przy tak krótkiej jeździe to musisz się liczyć z dodatkowym ładowaniem aku co jakiś czas inaczej skrócisz jego żywotność o kilka lat.
28-02-2021, 10:15
Po raz kolejny z prostej sprawy zrobił się temat o mitologii i gusłach. ;-)
Dla alternatora 120A przewód łączący powinien mieć przekrój 25 mm2 dlatego miedzy innymi masz lądowanie na poziomie 14,2 a nie 14,4 - 14,5. Podłączenie tegoż kabla pod klemę bezpośrednio to tez nie jest najlepszy pomysł ponieważ w razie draki z altkiem i innymi urządzeniami wpiętymi rownolegle do tej skrzynki może skutkować poważnymi problemami z aku Kabel minusowy ma mniejsze znaczenie aczkolwiek fabryka stosuje taki sam przekrój plusowy jak minusowy czyli 35mm2. To nie do końca jest tak, ze im grubszy tym lepszy ;-)
28-02-2021, 15:07
Ja poprostu dołożyłem drugi kabel od altka do klemy plusowej i jeśli pamięć mnie nie myli to grubość jego to chyba 15 mm2. Po mojemu zabezpieczenie tego kabla nie jest do niczego potrzebne. Taki amperaz bezpiecznika czy 140 czy 200 amper nie jest żadnym zabezpieczeniem. Tak jak śmiesznym bezpiecznikiem jest zabezpieczenie w touranie gniazd zapalniczek. Jest to bezpiecznik 40 amperowy. Wtyczka z kabelkami co wchodzi w gniazdo to by zanim spalil się ten bezpiecznik to buchnie ogniem razem z tym gniazdem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
wymiana kabli w przelotkach ( piny, zestaw naprawczy?? ) | m-blue | 2 | 421 |
03-04-2024, 18:06 Ostatni post: wesol |
|
Gdzie szukać kabli masowych 1.9 avg/afn | BarWnu | 1 | 1,340 |
13-11-2016, 19:55 Ostatni post: tolus24 |
|
Wiązka kabli, dziwne zawinięcie. | andrew7800 | 6 | 3,661 |
19-06-2015, 19:47 Ostatni post: skimir |
|
potrzebny schemat kabli tylnej klapy ! | maciej94 | 3 | 3,951 |
27-05-2015, 15:10 Ostatni post: mihnik |
|
Wiązka kabli w drzwiach przednich | Scrappy | 13 | 8,915 |
22-04-2014, 20:08 Ostatni post: DDiablo |
|
wiązka kabli pod fotelami | sarkrz | 5 | 2,918 |
08-10-2013, 22:52 Ostatni post: sarkrz |
|
Brak ładowania akumulatora | dima82 | 21 | 17,368 |
31-12-2011, 19:24 Ostatni post: bobbudow |
|
Wyjęcia akumulatora z Sharana na dłużej? | sharan_97 | 4 | 3,946 |
24-04-2010, 02:34 Ostatni post: marecki_name |