Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
27-01-2012, 23:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2012, 23:55 przez Mario-Gdynia.)
Witam serdecznie Szanownych Kolegów. Problem zapewne znany wielu użytkownikom,propo wyrobionych przegubów,czy półosi,lub tzw frezu w modelach po 2000 roku.
Z racji tego,że nie toleruje żadnych mankamentów u mnie w aucie,po paru dniach po pojawieniu sie wibracji,autko od razu zlustrowałem,miałem luz po lewej stronie na przegubie wewnętrznym,od prawej zarówno zewn.jak i wewn. przegub miał duże luzy,więc wymieniłem na półoś firmy Dedra,niby niemiecka,z dwuletnią gwarancją. I wibracje są nadal. Słyszałem,że propo prawej strony,półoś musi być oryginalna. W przyszłym tygodniu będe przemontowywał oryginał ze sprawnie jerzdzącego Sharana.Na co zwrócić uwage,jeśli i ten oryginał nie pomoże ?Ten frez chyba nie ma wpływu na te drgania,skoro podpora gumowa jest dobra? Nie mam też żadnych luzów na poduszkach od silnika,czy skrzyni biegów.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak ma właśnie wpływ ten nieszczesny frez na tej półosi co wchodzi w skrzynie i dalej do podpory. Mimo ze łożysko jest okej to drgania beda wystepować bo półoś sobie tak wibruje bo w koncu ma luzy. Wymień póloś na ta regenerowana/poprawioną za 650 zl i po problemie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
hmm pół ośka " Dedra " może jednak to wyrób chiński , tak samo jak przegub wewnętrzny KAMOKA po wymianie nadal auto wibrowało , sprawę załatwiła używka
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
frez łatwo poznać optycznie czy jest zużyty ,jeśli moduł ząbków jest cały nie wygnieciony na jedną stronę tzn ząbki są pełne i trójkątne frez jest dobry ;-) . z półośkami możesz się pobawić podmieniając je z innego gala lub dogadać się ze sprzedawcą . Ja "frez" kupiłem w motomaxie juz 150 tys km z lawetą mam spokój . Gdybyś miał pod ręką porządny warsztat tzn tokarkę,spawarkę itp widziałem jak można z przegubu wew. z audi A6 zrobić porządny przegub do Galaxy
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Mario-Gdynia uzupelnij profil bo nie będe przeszukiwal temat wiecznie jaki masz silnik i jake auto. To nic nie kosztuje.
Czy mozna sobie tak łatwo przerobić przeguby i inne sprawy to ja nie wiem ale pod nosem mam firme zajmującą sie podobnymi sprawami. Maja sporo różnych maszyn CNC, tokarni itp spraw. Jak pokazalem półoske i co mozna z tym zrobić to mnie pogonili. Sprawdzalismy twardość i powierzchniowo jest ponad 65 HRC. Zaden frez tego nie ruszy. Trzeba wpierw rozhartować obrobić i ponownie zahartować.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
Witam,poprawiłem już swój profil
Co do rzeżby w przegubach itp,to nie mam warsztatu w okolicy i czasu na postój autka. Luz na frezie jest.
"Na krzywe drzewo sam Salomon nie naleje..."
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
28-01-2012, 18:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2012, 18:10 przez wesol.)
sek w tym ze kazdy widzi luz na frezie jak sie trzyma flansze reka przy skrzyni i kreci lekko kolem raz w jedna raz w druga strone. Nie to jest problemem. Chodzi oto iz jest tez luz na boki. Jak złapiesz reka za półoś ( ta w tym koszu aluminiowym- jesli takie rozwiazanie masz) i bedziesz nia ruszal powiedzmy gora dól to bedzie leciutko wyczuwalny luz. Luz moze byc nawet niewielki z racji iz masz oring na uszczelnieniu tego nieszczesnego frezu ( wielowpustu) ale pod obciazeniem lata ta półoś jak nic. Jednym slowem nie jest wazny luz po łuku a poprzeczny. O d tego bedzie bic lekko kierownica podczas jazdy na autostradzie po prostej drodze przy predkosciach powyzej 100 a nawet i 120 km/h.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
A więc na chłopski rozum,nie chodzi o luz przy obrocie między zębami,a coś na zasadzie wysuwania i wsuwania z powrotem? Ćwiczyłem przyspieszenia na dwójce na zakrętach i w obu przypadkach,odciążenia i dociążenia prawej osi,drgania występowały.Wydaje mi sie,że przy obciążeniu prawej strony i mocnym skręcie, owy "frez" powinien stabilnie sie zachowywać.A drgania występowały.
Zapomniałem nadmienić,iż drgania wyczuwam już nawet na trzecim biegiu,a i chyba na czwartym już coś sie dzieje...
"Na krzywe drzewo sam Salomon nie naleje..."
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
hmm nie chce tu zdradzać patentów MotoMaxa , ale wystarczy porównać przegub wewnętrzny AUDI i GALAXY . frez na półoske jest taki sam nawet te krzyżaki satelitki są takie same ( tylko bardziej masywne ) . różnica jest tylko w długość korpusu do galaxy jest przykładowo 20 mm dłuższy . Więc wystarczy tylko dospawać do audi te 20 mm razem z flaszą na śruby ;-) . tak w skrócie tłumacząc