Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1.9 ANU bez VNT z bypasem N75 prośbą o analizę logow
#1
Mam auto z silnikiem 90km ANU bez zmiennej geometrii, wpada od kilku dni w tryb awaryjny, po logach widzę że przwladowuje. Połączyłem oba wężyki od turba ze sobą pomijając zawór N75.
Prosze o analizę i potwierdzenie że padł napewno N75.

Logi przed zrobieniem bypassa
003 011 http://vaglogi.pl/log-003_011_3xMduVH.html

008 0010 http://vaglogi.pl/log-008_010_r5k23Vi.html

Log po zrobieniu bypasa:
http://vaglogi.pl/log-003_010_011_7Uns2k.html

Dodam że wężyki są szczelne, sprawdzane strzykawka, jak podaje ciśnienie na gruszkę to sztanga bez problemu się rusza po 2 cm i gruszka trzyma ciśnienie. Ręcznie nie da rady jej przesunąć.

Zanim padło turbo nie czułem żeby był mulowaty od startu. Ogólnie ciężko pali na zimnym ale to inny problem.


Odpowiedz




#2
Tu masz chyba sterowanie odwrotne jeśli dobrze pamiętam. Widać to na tym pominiętym n75. Ciekawe jak na odłączonym tym wężyki i zaślepionym np śrubką. Powinno bić ciśnienie już od dolu i przeładować wraz ze wzrostem obr. Przepływa chyba też leciutko już zaniża ale jeszcze nie ma tu tragedii. Chyba bym faktycznie wymienił ten n75 na początek.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
ok, zamówiłem nowy N75, zobaczymy jak będzie po wymianie, dam znać i opiszę na forum

Odpowiedz
#4
w między czasie wkurzało mnie dość spore dymienie przez dłuższy czas po odpaleniu, wg wskazówek które zamieszczałeś na forach zaślepiłem wężyk idący do EGRa , problem zniknął od ręki, nie dość że w ogóle nie dymi to stał się żwawszy na niskich biegach wszystko zgodnie z oczekiwaniami

Nadal mam problem z odpaleniem jak dłużej postoi i jest zimny. Wygląda to tak że przy pierwszym pokręceniu kręcę nim przez 3-4 sekundy, nie zapala, wyłączam zapłon, przekręcam kluczyk zostawiam tak na 5-10 sekund i drugie kręcenie silnika odpala od strzała. Podejrzewałem świece, wszystkie demontowałm i sprawdzałem miernikiem - sprawne, podpinałem pod aku - wszystkie grzeją.
Zmieniłem dawkę startową w VAG kanał 005 na większą i czas grzania świec na dłuższy. Efekt mizerny ale przeglądając VAGa widzę temp zewnętrza pokazuje 26 stopni C gdzie na zewnątrz 7 stopni. Zatem czujnik powietrza zewenętrznego szwankuje. Czy w Ford Galaxy 2003 VGR 1 jest on zintegrowany z przepływomierzem czy jest osobny ?
Odpowiedz
#5
Jak temp zewnętrzna to w zderzaku jest. Temp cieczy to na króćcu a jak temp powietrza zasysanego to w czujniki map od ciśnienia doładowania.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
Ok w VAGu to jest pozycja Intake Air Temp czyli to czujnik zintergrowany .

Czujnik temp cieczy chłodzącej wiem gdzie jest i on działa poprawnie.

Zastanawiam się jak ten błędny odczyt temp z MAP senora wpływa na zachowanie auta ? Ma jakiś znaczący udział na odpalenie przy starcie ? A w trakcie pracy silnika ?


PS
już wiem, mój błąd : w VAGu ta pozycja opisana jest jako Intake Air Temp i to jest faktycznie odczyt ze zintegrowanego czujnika z ciśnieniem doładowania i oczywiste że po krótkiej jeździe może pokazywać wartości inne niż temp powietrza na zewnątrz BlushRolleyes
czujnika temp zewnętrznej nie mam bo nie mam pełnego FISa, problem się rozwiązał :-)
Odpowiedz




#7
Wymieniłem zawór N75 na nowy , problem z przeładowaniem rozwiązany, MAF po zaślepieniu zaworu EGR pokazuje duże różnice nie wiem czy to ma jakiś związek i czy te różnice mają jakieś znaczenie.

Auto jeździ zdecydowanie lepiej "od dołu" - zbiera się dynamiczniej, kompletnie przestało dymić.

Na starcie puszcza jednego czarnego bąka (zmieniłem mu dawkę startową na najwyższą więc może tak być), jak postoi dzień lub dłużej to oprócz czarnego jest trochę niebieskiego ale tylko raz na starcie i tylko za pierwszym razem ten niebieski. Może uszczelniacze zaworowe może uszczelki przy pompkach.

Nadal odpala na 2 razy, za pierwszym przekręceniem wg VAG kręci 150 rpm bardzo ciężko jakby miał zaraz zdechnąć, nie kręce go długo tylko po 2-3 sekundach wyłączam, wyjmuje kluczyk przekręcam 2 raz i odpala od razu prawie natychmiast. Nie wiem jak to naprawić, na ciepłym odpala bez problemu.

Wymienię olej , filtr oleju i paliwa na świeży i zobaczę czy to coś zmieni.


Logi po wymianie zaworu:

http://vaglogi.pl/log-003_011_U5g61K.html

Właściwy log zaczyna się od około TIME STAMP 13
Odpowiedz
#8
Logi złe zrobiłeś. Masz powoli jadąc (np 20 km/h) zapodać bieg np 4 lub 5 i pedał gazu w podłogę. Tak się rozpędzasz na tym biegu aż do około 4000 obr. Tylko pedał gazu w podłodze, nic nie zmieniasz biegów nie popuszczasz gazu itp spraw.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Niestety nie mam takiej długiej prostej w pobliżu żeby to lepiej zrobić, generalnie odcinał zawsze przed 3000 obrotów a teraz nie ma tego efektu, mogę spokojnie rozpędzić się do 140 i czuć że ciągnie całkiem ok jak na 90koni. Z pewnością wymiana N75 dużo pomogła, jeszcze MAF został mi do czyszczenia lub wymiany bo też wyniki dość słabe

Dam znać jak będę na trasie i po wymianie MAF
Odpowiedz
#10
Jak zrobisz logi to ci powiem czy przeplywka do wymiany. Nie musi być tak sztywno od 1500 obr do 4000. Możesz zacząć od 2000 i skończyć na 3500 obr.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  BVK - zregenerowana turbina - analiza logów DanielWroclaw 35 5,574 14-10-2023, 18:54
Ostatni post: wesol
  analiza logów afn 99r. MelGrzybson 0 1,405 20-06-2016, 09:41
Ostatni post: MelGrzybson
  Prośba o foty chłodnic. kmach77 8 4,088 01-02-2015, 16:50
Ostatni post: wesol
  prośba o poradę i ocene Bip-ów glajcor 10 5,750 28-01-2014, 22:01
Ostatni post: glajcor
Question Zimowa eksploatacja akumulatora - prośba o fachową poradę Czerwony 25 12,066 25-01-2014, 15:16
Ostatni post: wesol
  Prośba o ocene pompowtrysków bescon 2 2,528 30-05-2013, 07:54
Ostatni post: wesol
  Prośba o identyfikację wtyczki. robercikgalaxy 3 2,521 10-05-2013, 11:34
Ostatni post: moherydz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości