Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podłączenie wentylatora na krótko używając oryginalnego przekaźnika.
#1
Witam
Chciałbym podłączyć wentylatory z Sharana pod przełącznik 2 stopniowy który będzie się znajdował w kabinie, używając oryginalnej wiązki(Przekaźnik oraz Bezpieczniki). Włącznik podłączyć pod przekaźnik czy pod włącznik wentylatora chłodnicy(termowłącznik znajdujący się przy chłodnicy)? chciałbym z włącznika sterować 2 biegami wentylatorów. Może ktoś robił coś podobnego i będzie wiedział co i jak. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

   
Odpowiedz




#2
Problem rozwiązany.
Podając + z akumulatora na przewód czerwono-czarny przy termowłączniku załącza się drugi bieg wentylatorów.
Wszystko idzie oryginalną wiązką do przekaźnika przez oryginalne bezpieczniki. Włącznikiem załącza się przekaźnik odpalając drugi bieg wentylatorów.
Teraz wentylatory mogę włączać ręcznie lub termowłącznik może sam automatycznie załączyć wentylatory.

   
Odpowiedz
#3
Nie bardzo widzę to rozwiązanie z praktycznego i logistycznego punktu widzenia ale spoko ;-)
Odpowiedz
#4
Nie wiem jak w tego typu benzyniakach wygląda sprawa przegrzewania się jednostki ale w dieslu za bardzo nie ma potrzeby istnienia tych wiatraków. One tu są jedynie dla potrzeb klimatyzacji. No chyba że ktoś w Alpach w lato ciągnie kemping to wtedy tak.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Ale jeśli w lato kolega zapomni włączyć obwód wiatraków ( co łatwo zdarzyć się może) a uruchomi klime to może sobie kuku zrobić nawet rozwalając układ a w najlepszym razie pozbyć się części czynnika przez zawór bezpieczeństwa
Odpowiedz
#6
Wentylatory sterowane są automatycznie przez przekaźnik lub ręcznie guzikiem który zrobiłem, nie ciąłem przewodów tylko dodałem jeden sterujący przez co oryginalna wiązka i oryginalne sterowanie wentylatorów też jest. po włączeniu klimatyzacji automatycznie odpala się wentylator. Problem miałem tylko w korku, temperatura dochodziła nawet do 110 stopni, Wentylator nie zawsze chciał się odpalić dlatego postanowiłem zamontować ręczne sterowanie, żeby uniknąć przegrzewania silnika. Teoretycznie nić nie powinno się rozwalić wszystko idzie przez oryginalne bezpieczniki oraz przez dodatkowy z guzika.
Odpowiedz




#7
A termostat ci działa? Bo u mnie maks w korkach przy 35 stopniach na dworze było 93 stopnie temperatura plynu odczytana z kompa. Przy butowaniu na autostradzie dochodzi maks do 97 stopni.
Odpowiedz
#8
No właśnie, to takie trochę pudrowanie pryszcza
Odpowiedz
#9
Tak termostat sprawny. Problem jest albo w opornicach lub w przełączniku termicznym.
W każdym razie problem rozwiązany.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przekaźnik wentylatora nawiewu. marcinuu 1 127 04-02-2024, 22:06
Ostatni post: Stefano
  Światła przód - podłączenie, piny pawelek_gda 24 8,312 19-01-2020, 17:31
Ostatni post: wesol
  Podłączenie haka do orginalnej instalacji him2k 1 16,450 01-12-2019, 20:29
Ostatni post: wisnia18-21
  Alram niefabryczny, dedykowany - dołożenie/podłączenie/problemy - temat zbiorczy bobbudow 68 10,032 15-09-2018, 20:32
Ostatni post: tolus24
  Lokalizacja czujnika wstrząsowego oryginalnego alarmu sebamixx 2 1,528 28-02-2017, 20:10
Ostatni post: sebamixx
  Podłączenie podnośników szyb MK1 slawekk89 1 1,519 18-02-2016, 22:17
Ostatni post: tolus24
  Podłączenie anteny lopez931 5 2,012 21-12-2015, 23:51
Ostatni post: lopez931
  Funkcja przekaźnika J586 krokodyl901 1 1,125 09-07-2015, 11:19
Ostatni post: wesol
  Montaż oryginalnego Parktronic-a do Sharana 2001 r. 1.9 TDI AUY przemoo13 2 3,146 28-05-2015, 15:15
Ostatni post: przemoo13
  Montaż oryginalnego Parktronica wojtek80 11 6,177 02-08-2014, 20:11
Ostatni post: K9Darek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości