23-01-2024, 13:20
Witam szanowne Grono,
Mój problem z drzwiami elektrycznie przesuwnymi ww VW Sharan 2 FL, rocznik 2012 2,0 TDI powrócił przy ostatnich mrozach, jednak w tym roku ze wzmożoną siłą i ilością problemów.
Problem rozpoczął się przy otwarciu i zamknięciu drzwi podczas mrozów w okolicy -20 stopni. Drzwi się otworzyły i pozamykały, wtedy zaczęło się od sygnalizacji na wyświetlaczu o nie zamkniętych drzwiach. Auto postało przez dzień w słońcu i krańcówki odbiły i zaczęło sygnalizować już normalnie, że drzwi zamknięte są. Po tym zaczęły mrugać przyciski od drzwi i drzwi już nie dało się otworzyć. Błędami jakie pojawiły się to
Takie błędy wyszły w lewych i prawych drzwiach. Po skasowaniu błąd pojawiał się przy kolejnej próbie otworzenia drzwi, mimo, że auto i tak stało ponad dobę w ogrzewanym garażu, nic nie pomogło. Efekt był taki, że drzwi próbowały się otwierać, ale nie były w stanie "oderwać" się od futryny. Idąc dalej zeszło rocznym tropem zrobiłem w module 15 Test elementów wykonawczych. Po tym drzwi umarły i nie reagują na żadne przyciski, kompletnie nic. Sam proces wykonania testu elementów wykonawczych został przerwany z powodu przekroczenia limitu czasowego.
Po tym zabiegu pojawił się błąd
Tego błędu już nie idzie skasować. Przyszedł czas na próby z ODIS-em. Zostały wszystkie sterowniki z drzwi przefleszowane ustawione od nowa i nic. Testy elementów wykonawczych w module 15 nie przechodzą.
Gość co robił mi to ODIS-em to stwierdził, że jest jakaś usterka mechaniczna.
Rozebrałem tapicerkę drzwi lewych na początek i już idzie zauważyć, że cięgło od klamki zewnętrznej nie działa w całym zakresie, klamka zewnętrzna też działa tylko w ograniczonym zakresie.
Jako, że w tym zamku są cztery silniki (dociągający drzwi, blokady dziecięcej, SAFELOCK i od centralnego zamka), drogą dedukcji silnik dociągania drzwi raczej nie trzyma tego, blokada dziecięca działa tylko na klamkę wewnętrzną, SAFELOCK idzie otworzyć od wewnętrznej klamki, więc pozostaje tylko silnik od centralnego zamka, sprawdziłem oscyloskopem czy dochodzi napięcie do pinów 1 i 5 od sterowania silnika od zamka centralnego zamka i dochodzi tam 12v i -12v podczas zamykania i otwierania centralnego zamka. Jeszcze nie podłączałem na krótko do zamka napięcia. Ale coraz bardziej chodzi mi po głowie, że coś podczas tych mrozów się podziało i urwało albo zatarło i nie zwalnia zapadki od centralnego zamka. Czy ktoś miał taki przypadek ? Ewentualnie ma pomysł jak "wydłubać" zamek z drzwi bez możliwości ich otwarcia? Bo można to zrobić szybko i kosztownie, czyli wyciąć dziurę od zewnątrz w drzwiach i wyciąć zamek, ale koszty przeogromne. Jakiś sposób na rozwalenie zamka od środka drzwi ?
Proszę ewentualne uwagi, sugestie i dobre rady jak to ugryźć.
Dzięki.
Mój problem z drzwiami elektrycznie przesuwnymi ww VW Sharan 2 FL, rocznik 2012 2,0 TDI powrócił przy ostatnich mrozach, jednak w tym roku ze wzmożoną siłą i ilością problemów.
Problem rozpoczął się przy otwarciu i zamknięciu drzwi podczas mrozów w okolicy -20 stopni. Drzwi się otworzyły i pozamykały, wtedy zaczęło się od sygnalizacji na wyświetlaczu o nie zamkniętych drzwiach. Auto postało przez dzień w słońcu i krańcówki odbiły i zaczęło sygnalizować już normalnie, że drzwi zamknięte są. Po tym zaczęły mrugać przyciski od drzwi i drzwi już nie dało się otworzyć. Błędami jakie pojawiły się to
Kod:
B115A 19 [137] - Natężenie prądu za wysokie
Po tym zabiegu pojawił się błąd
Kod:
P1609 00[137] - Zadziałało wyłączanie na skutek zdarzenia
Gość co robił mi to ODIS-em to stwierdził, że jest jakaś usterka mechaniczna.
Rozebrałem tapicerkę drzwi lewych na początek i już idzie zauważyć, że cięgło od klamki zewnętrznej nie działa w całym zakresie, klamka zewnętrzna też działa tylko w ograniczonym zakresie.
Jako, że w tym zamku są cztery silniki (dociągający drzwi, blokady dziecięcej, SAFELOCK i od centralnego zamka), drogą dedukcji silnik dociągania drzwi raczej nie trzyma tego, blokada dziecięca działa tylko na klamkę wewnętrzną, SAFELOCK idzie otworzyć od wewnętrznej klamki, więc pozostaje tylko silnik od centralnego zamka, sprawdziłem oscyloskopem czy dochodzi napięcie do pinów 1 i 5 od sterowania silnika od zamka centralnego zamka i dochodzi tam 12v i -12v podczas zamykania i otwierania centralnego zamka. Jeszcze nie podłączałem na krótko do zamka napięcia. Ale coraz bardziej chodzi mi po głowie, że coś podczas tych mrozów się podziało i urwało albo zatarło i nie zwalnia zapadki od centralnego zamka. Czy ktoś miał taki przypadek ? Ewentualnie ma pomysł jak "wydłubać" zamek z drzwi bez możliwości ich otwarcia? Bo można to zrobić szybko i kosztownie, czyli wyciąć dziurę od zewnątrz w drzwiach i wyciąć zamek, ale koszty przeogromne. Jakiś sposób na rozwalenie zamka od środka drzwi ?
Proszę ewentualne uwagi, sugestie i dobre rady jak to ugryźć.
Dzięki.